Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Inspired by @vokot
#33,3rpm
#technics

82865191-99E0-469C-B6C3-F8B6A642A643.webp

Alkaa taas tää mun jokavuotinen itkuvirsi mutta alan olemaan ihan oikeasti kyllästynyt yrittäjänä työntekijöiden kanssa pulaamiseen, mikään sovittu ei tahdo pitää kutiaan ja sitten jos muuten homma toimii niin liikkuminen muistuttaa siirapin valumista.
Eikä kyse ole edes työnteosta pelkästään vaan ihan jopa töistä pois lähtemisessä, siinä kun selaat internetin kahteen kertaan läpi perjantaina että toinen lähtisi vittuun että saa hälyttimet päälle niin kanssa pohdituttaa että millaista se ihmiset arki mahtaa olla tai miltä siellä pään sisällä näyttää?

Yksi oli taas ihan priceles kun sovittiin että aloittaa hommat niin ilmoittikin että hänellä on vähän jotain puuhailuja että aloittaakin vasta viikon päästä, ihan vaan tässäkin mietin että miten mä osaisin ilmoittaa tälläisen asian jos olisin menossa johonkin uuteen työpaikkaan?
Onneksi on muutama pätö tyyppi muuten oisin laittanut jo aikaa sitten hanskat naulaan.

Niin ja yhdelle soitin ja sieltä kuului: Haloo
Kysyin että anteeksi kuka olikaan niin vastasi vain että: Haloo

Ei saatana.
Näitä kun on lukenut, niin on kyllä pariin kertaan käyny mielessä, että katoksää yhtään, millasta sakkia sää sinne palkkaat? Kun vähän niin kuin paikoitellen kuulostaa siltä, ettei tuo sun rekryprosessi ole ehkä ihan loppuun asti mietitty :D

Näitä kun on lukenut, niin on kyllä pariin kertaan käyny mielessä, että katoksää yhtään, millasta sakkia sää sinne palkkaat? Kun vähän niin kuin paikoitellen kuulostaa siltä, ettei tuo sun rekryprosessi ole ehkä ihan loppuun asti mietitty :D
Otettava mitä saa.
Kun sellaista yksinkertaista jatkuvaa toistoa sisältävää suorittavaa työtä niin ei ole jonoksi asti porukkaa, toki kova palkka voisi auttaa mutta jokseenkin epäilen ettei sekään ole mikään lopullinen tie onneen.
Ihminen joka pitää työtä työnä ja tykkää siitä viihtyy kyllä ja sitten kun alkaa handlaamaan niin voi tehdä tavallaan mitä huvittaa kun pystyy hyppäämään hommasta toiseen, monella ei vaan kärsivällisyys eikä ehkä ihan se omaksumis kapasiteettikaan siihen riitä.

Mä laitan piruuttaan ilmoituksen jossa luvataan 20e/h alkupalkka + jotain kivaa bonusta, tekisi mieli testata millaista porukkaa ja kuinka paljon sitä laittaa hakemuksia.

Mulla on oikeasti se ongelma kun työt niin yksinkertaisia ettei vaadi mitään koulutusta, niihin ei ihmiset jotka hakee haasteita halua ja sitten toiset ei taas ymmärrä että ne oppii nopeasti jos vain hoksottimia on normaalin ihmisen verran.
Palkkaa sellanen joka tekee sun hommat. Helpottaisko se sun vitutusta eniten?
Varmasti on hankalaa varsinkin jos homma kausiluonteista. Kovin moni ei varmaan nykyään johonki fyysiseen yksitoikkoiseen hommaan halua.

Otettava mitä saa.
Kun sellaista yksinkertaista jatkuvaa toistoa sisältävää suorittavaa työtä niin ei ole jonoksi asti porukkaa, toki kova palkka voisi auttaa mutta jokseenkin epäilen ettei sekään ole mikään lopullinen tie onneen.
Niin siis eikö yhtään pysty valitsemaan? Että edes ne, joiden kohdalla hälytyskellot soi alusta asti punaisena, sais jätettyä veke?

Niin siis eikö yhtään pysty valitsemaan? Että edes ne, joiden kohdalla hälytyskellot soi alusta asti punaisena, sais jätettyä veke?
No nää on niitä parhaista parhaimpia mistä tarinoin täällä
Ei se kahden tonnin bruttoliksa kuussa mikään älytön ole mutta ei minusta nyt ihan riistoakaan sisähommista missä ei tartte koulutusta ja yhdessä vuorossa päivällä, silti ei vaan ole hakijoita juuri ollenkaan vaikka täälläkin on 14.5% työttömyys.
Mutta se on kun ei pysty lupaamaan kuin puoleksi vuodeksi kanssa rajoittaa varmasti monen halua, vaikka luulisi että jos ei satu just olemaan töitä ja muuten kiinnostaisi niin hakisi. Ne on näitä työkkärin listojen kestokuluttajia moni joka sitten kysyy töitä ja senhän tietää että siihen on aika usein syitä miksi he ovat siellä.

#paloi
#on
Onpas hyvää, saattaa olla ehkä humala tänään.
Vaihtoehtoisesti väsyttää kyllä niin saatan nukahtaa kohta sohvalle.

voi tätä viinapäätä

kolme keskiolutta ja puolikas nelonen vielä juomatta ja olen jo ihan humalassa

en kuitenkaan lähellekkään niin humalassa(en etes kykene olla) että NAISille sukaltaisin suurani avata

olen kuitenikn huomannut raakan määrän vosuja katselevan Minua, ainakin siltä tuntuu

täytyy johtua all blac vattetetuksesta&tyustinsiististä miestenhuonessa suoritetusta parturoinnista

mikähän se Minun mieledsäni ollut asia olikaan?

Alkaa taas tää mun jokavuotinen itkuvirsi mutta alan olemaan ihan oikeasti kyllästynyt yrittäjänä työntekijöiden kanssa pulaamiseen, mikään sovittu ei tahdo pitää kutiaan ja sitten jos muuten homma toimii niin liikkuminen muistuttaa siirapin valumista.
Eikä kyse ole edes työnteosta pelkästään vaan ihan jopa töistä pois lähtemisessä, siinä kun selaat internetin kahteen kertaan läpi perjantaina että toinen lähtisi vittuun että saa hälyttimet päälle niin kanssa pohdituttaa että millaista se ihmiset arki mahtaa olla tai miltä siellä pään sisällä näyttää?

Yksi oli taas ihan priceles kun sovittiin että aloittaa hommat niin ilmoittikin että hänellä on vähän jotain puuhailuja että aloittaakin vasta viikon päästä, ihan vaan tässäkin mietin että miten mä osaisin ilmoittaa tälläisen asian jos olisin menossa johonkin uuteen työpaikkaan?
Onneksi on muutama pätö tyyppi muuten oisin laittanut jo aikaa sitten hanskat naulaan.

Niin ja yhdelle soitin ja sieltä kuului: Haloo
Kysyin että anteeksi kuka olikaan niin vastasi vain että: Haloo

Ei saatana.
Mä tulen sulle töihin muutaman vuoden päästä, kun suoritan downsiftauksen. Jossain 2027-28 kieppeillä, oliko se helmikuussa kun sesonki alkaa?

No nää on niitä parhaista parhaimpia mistä tarinoin täällä
Ei se kahden tonnin bruttoliksa kuussa mikään älytön ole mutta ei minusta nyt ihan riistoakaan sisähommista missä ei tartte koulutusta ja yhdessä vuorossa päivällä, silti ei vaan ole hakijoita juuri ollenkaan vaikka täälläkin on 14.5% työttömyys.
Mutta se on kun ei pysty lupaamaan kuin puoleksi vuodeksi kanssa rajoittaa varmasti monen halua, vaikka luulisi että jos ei satu just olemaan töitä ja muuten kiinnostaisi niin hakisi. Ne on näitä työkkärin listojen kestokuluttajia moni joka sitten kysyy töitä ja senhän tietää että siihen on aika usein syitä miksi he ovat siellä.
Kuulostaa ihan hyvältä hommalta jollekin nuorelle tyypille, kumma jos ei kelpaa.

Back
Ylös Bottom