Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kortti/käteinen -keskusteluun täytyy ottaa kantaa. Olen ollut vanhastaan vankasti käteisen kannattaja, mutta lähimaksurajan noustua viiteenkymppiin ja koronan myötä on käteisen käyttö ollut hyvin vähäistä. Silti kannan nykyäänkin käteistä rahaa lompakossani mukana selkeästä syystä. Nimittäin vanha totuus sanoo, että aina pitää olla sen verran rahaa taskussa, ettei koirat kuse kintuille. Koira - tuo viaton luontokappale - ei nimittäin ymmärrä muovirahan päälle hevon vittua, mutta setelit se kyllä haistaa...

Nyt jos pitäisi äkkiseltään sanoa mitä olen viimeksi maksanut ihan käteisellä rahalla niin hetken joutuu miettimään.
Eli harvemmin.

Nonii!

Tuolla järjestelyllä saisi kojelautaan sen juhlavan Toyota-rarion, vaikka siinä olisikin vain 2 lähtöä.

Ja minä kun luulin että @no-body n alaa on lähinnä pontikan keitto.
Muistat vaan että ei yli 100w taajuuskorjaimella olevaa vahvaria, siinä kun on max.50w/kanava.
Jokaisessa toijotassa ja muussa rassissa oli se taajuuskorjain missä miljoona eri nappulaa ja vtusti valoja, vahvistikin lie jonkin verran mutta toki vielä kontissa oli erikseen vahvistin johon ranteenpaksuinen kaapeli. Ihan vain varuiksi että virta riittää.

Ja minä kun luulin että @no-body n alaa on lähinnä pontikan keitto.
Olen nuorempana puuhaillut yllättävän monipuolisesti kaikenlaista ennen kuin pontikka vei molemmat aivosolut ja elämänväsymys mielenkiinnon harrastaa yhtään mitään. Jotain ideoita saattaa nykyäänkin vahingossa pilkahtaa edelleen pinnalle.

ääs-bonarikorttia joten sen joutuisi höyläämään kuitenkin joten sama maksaa suoraan kortilla, tarkan markan mies ei jätä 750€ vuotuisia bonuksia ottamatta.
Ääs, toivon todella, että sulla ei ole Lähitapiolassa vakuutuksia pelkästään Ääs bonareiden takia?

Ja palaa heti aamusta, saa olla melkoinen pelle peloton jos tietää mitä tapahtuu.

Liitteet

• 20220204_074203.webp
    20220204_074203.webp
    35,5 KB · Katsottu: 102
Yhdeksän tuntia unta putkeen. Aikamoista.

Nyt väsyttää penteleesti.

Ej ole, kilpailutan vuosittain eikä nuo oikein pärjää hinnoissa.
No hyvä. Ihan saatanan kalliit vakuutukset siinä puljussa. Meitin perheen pääauton LT vakuutushinnalla saadaan samoilla spekseilla kodin kaikki vakuutukset toisesta firmasta pari kymppiä halvemmalla kuin pelkkä auto, että siinä vähän hintahaarukkaa.

Kortti/käteinen -keskusteluun täytyy ottaa kantaa. Olen ollut vanhastaan vankasti käteisen kannattaja, mutta lähimaksurajan noustua viiteenkymppiin ja koronan myötä on käteisen käyttö ollut hyvin vähäistä. Silti kannan nykyäänkin käteistä rahaa lompakossani mukana selkeästä syystä. Nimittäin vanha totuus sanoo, että aina pitää olla sen verran rahaa taskussa, ettei koirat kuse kintuille. Koira - tuo viaton luontokappale - ei nimittäin ymmärrä muovirahan päälle hevon vittua, mutta setelit se kyllä haistaa...

Taannoin kun muutama vihreä seteli tuli lompakkoon jostain.. ..en oikein muista mistä.. niin ajattelin että käyttelenpä tästä pois pikkuhiljaa normaalimenoihin, niin kyllä vaan ne vaihtorahakolikot alko syömään miestä. Vähän niinku sähköautoilija joutuu koko ajan miettimään sitä akkua, niin käteismies joutuu koko ajan manageroimaan niitä kolikoita. Pari viimeistä satkua täyty laittaa setelitalletusautomaattiin, ei jaksanu pulata kolikoiden kanssa enää.

Sehän tossa käteisen käytössä juuri eniten vituttaa, että sitten on sangollinen kolikoita kämpillä ennen pitkää. Tai sit pitäs vaan jättää tippinä joka paikkaan kaikki, missä ei tuu takas seteleitä.

Nytkin taitaa olla kaapissa joku lasikannu pullollaan hiluja. Pitäs lahjoittaa jonnekin..

Back
Ylös Bottom