Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Joo kyllä on työtekijät kiven alla, alkaa kyllä pelottamaan tulevaisuus mihin tämä oikeasti vielä johtaa?
No en tiedä, viime vuonnakin oli vähän sama ongelma ja kun erehdyin ihmettelemään että miksi on niin paljon työttömiä mutta ei hae paikkaa mihin ei tartte edes koulutusta, vastauksena oli mm. että olen varmaan mulkku kun kyselen tuollaisia ja siksi ei haeta. Siis sen takia kun ääneen erehdyin pohtimaan asiaa.
Alkaa olemaan viimeisiä aikoja mulla yrittäjänä, tää maailma menee ihan päin vittua.

Oletkos kuullut, kun Anssin kuvauksissa sattui työtapaturma? Tarkoitus oli kuvata penaalijyystöä. Vastanäyttelijä oli uusi ja kaverit pelottelivat häntä, että Anssilla on aivan hirmuinen meisseli. Tyttö kuitenkin pyllisti itsevarmana sängyn laidalta ja rupesi rentouttamaan itseään. Sängyn vieressä Anssi rupesi heittämään housujaan, mutta kengännauhat olivat menneet umpisolmuun, joten hän kumartui selvittämään niitä. Homma kesti ja tyttö rupesi turhautumaan, että missä se Anssi kuhnii. Hän vilkaisi taaksensa ja pyörtyi kauhusta.
En ole kuullut, mutta kieltämättä siinä voisi jokunen hikikarpalo nousta itse kenenkin otsalle jos alastoman takapuolen takana joku häärää muurinmurtajan kanssa. 😁 Oliko tarinalla kuitenkin onnellinen loppu?

Anssi oli joskus vuosia sitten pitämässä jotain striptease showta täällä meiden pitäjällä paikallisessa räkälässä. Meillä oli kaverin kanssa tapana käydä räkälän kabinetissa lyömässä tällaista nyrkkeilykonetta. Ei ollu hajuakaan että Anssi piti tukikohtaa kabinetissa, tuli ovella vastaan ilkosillaan penispumppu asemissaan, siinä pumppaili muina miehinä ja kysy meiltä että alkaako näyttää siltä et naisilla alkaa sukat pyörii jalois. Muutamat sanat siin vaihettii ja alettiin paukuttaa konetta samalla kun Anssi pumppaili peenistään ja lihaksiaan sivussa.

Anssi oli joskus vuosia sitten pitämässä jotain striptease showta täällä meiden pitäjällä paikallisessa räkälässä. Meillä oli kaverin kanssa tapana käydä räkälän kabinetissa lyömässä tällaista nyrkkeilykonetta. Ei ollu hajuakaan että Anssi piti tukikohtaa kabinetissa, tuli ovella vastaan ilkosillaan penispumppu asemissaan, siinä pumppaili muina miehinä ja kysy meiltä että alkaako näyttää siltä et naisilla alkaa sukat pyörii jalois. Muutamat sanat siin vaihettii ja alettiin paukuttaa konetta samalla kun Anssi pumppaili peenistään ja lihaksiaan sivussa.

Kun pääsin armeijasta olin jonkun aikaa baarimikkona. Sinne tuli esiintymään lamourettes. Mimmien tukikohdassa jääpalakone. Siellä tissit paljaana vaihto esiintymisasuja kun hain jäitä. Kehuin että komiat tissit on. Tytöt nauro ja kiitti. Ei palioo jääpalapojasta välittäny. Yritin päästä paneenki, mutten päässy. Yks sano että muuten, mutta kiire lähtee esityksen jälkeen. Joutu tyytymään paikalliseen baarista.

IMG_20220126_104250.webp

Lihava poika hommisa. Siitä kiva työ että ehtii pitää fikapaussit ja ottaa hissiselfietäkin.

sehän oli eilinen uutinen!

minkätähären eilisiä uutisia etelleen etusivulla? eikö maalimassa tapahdu riittävästi asioita

laittakaa tapahtumaan!

No en tiedä, viime vuonnakin oli vähän sama ongelma ja kun erehdyin ihmettelemään että miksi on niin paljon työttömiä mutta ei hae paikkaa mihin ei tartte edes koulutusta, vastauksena oli mm. että olen varmaan mulkku kun kyselen tuollaisia ja siksi ei haeta.
Etkös sää oo myös kironnut täällä, kun sitä lautaa kannetaan liian hitaasti, juodaan liian usein / hitaasti ja mitä noita oli? Kertonee aika hyvin molemmin puolisesta arvostuksesta noihin hommiin ja minkälaista populaa noihin hakee :D

Oon nimittäin itekin nuorempana tehny vuokrafirman kautta hetken aikaa tyyliin kaikkea mitä vaan sai ja siis jos hommat oli jotain tyyliin alle päivän varoitusajalla johonkin huonekalufirmaan ruuvaamaan jalkoja tai kantaan kamaa, raksalle kantaan romua ja niin edelleen, niin ei se paljoa meikäläisellä tarvinnu, että jäi menemättä. Tyyliin jos yhtään pärjää menemättä tai on jotain muuta pitkäaikaisempaa pestiä, niin ei tarvinnu miettiä kahta sekuntia kieltäytyykö noista.

Sen verran pieni oli korvaus kaikkeen vaivaan ja hommien luonteeseen nähden. Eihän noissa ollu suurimmaksi osaksi edes mitään jatkuvuutta.

Työpaikkailmoitus on mollissa, eri paikoissa somessa, facebook mainoksena, instagram mainoksena ja missä lie niin 3 kysynyt hommaa.
Siisti sisätyö ja pari tonttua kuussa näppiin, en tiijä mitä tässä tekis. Varmaan pitää tuplata hinnat niin ei tartte myydä mitään.

Etkös sää oo myös kironnut täällä, kun sitä lautaa kannetaan liian hitaasti, juodaan liian usein / hitaasti ja mitä noita oli? Kertonee aika hyvin molemmin puolisesta arvostuksesta noihin hommiin ja minkälaista populaa noihin hakee :D

Oon nimittäin itekin nuorempana tehny vuokrafirman kautta hetken aikaa tyyliin kaikkea mitä vaan sai ja siis jos hommat on jotain tyyliin päivän varoitusajalla johonkin huonekalufirmaan ruuvaamaan jalkoja tai kantaan kamaa, raksalle kantaan romua ja niin edelleen, niin ei se paljoa meikäläisellä tarvinnu, että jää menemättä. Tyyliin jos yhtään pärjää menemättä tai on jotain muuta pitkäaikaisempaa pestiä, niin ei tarvinnu miettiä kahta sekuntia kieltäytyykö noista.
Olen kironnut mutta lähinnä leikilläni.
Mutta on oikeasti tosi paljon sellaista sakkia jotka liikkuu lähinnä valumalla, se todennäköisesti selittää miksi ei ole töissä. Meille kaikille tulee sanomista jos ei hoideta hommia joko oikein tai sitten se aika käytetään ylimääräiseen/turhaan neppailuun. Mikäli on kymmenittäin työntekijöitä niin sinne aina mahtuu heitä sekaan mutta kun tehdää kausiluontoisesti ja tiiviillä porukalla niin sen tehokkuuden huomaa eri tavalla.
Ei sitä oikeasti tarvitse kenenkään juosta ja onneksi aina on löytynyt ne tyypit jotka kyllä hoitaa homman.
Mikäli olisi sellaisia lyhytaikaisia keikkoja niin käyttäisin vuokrafirmaa mutta on kuitenkin vähintään kuukausia ja nyt yksi ihan vakituinenkin paikka.

Työpaikkailmoitus on mollissa, eri paikoissa somessa, facebook mainoksena, instagram mainoksena ja missä lie niin 3 kysynyt hommaa.
Siisti sisätyö ja pari tonttua kuussa näppiin, en tiijä mitä tässä tekis. Varmaan pitää tuplata hinnat niin ei tartte myydä mitään.
Siis missä se duuni olis? Oon ajatellu lähtee varastolta meneen ja juoksutan varmasti lautaa ku hyeena niin kauan kuin siitä maksetaan.

Itse pohtinut näitä työelämän muutoksia ja yksi on että töissä pitäisi olla aina kivaa.
Tarkoitan nyt ihan puhtaasti sitä työn tekemistä eli siinä tulee hiki ja voi vähän likaantua, saattaa olla vähän yksitoikkoista ja puhelinkin pitää jättää pois tai ei ainakaan kokoaikaa voi viihdyttää itseään sillä.
Ei itselläkään hermo kestäisi tehdä täysin samaa hommaa vuodesta toiseen mutta jos olet vaikka rekkakuski niin loppujen lopuksi ne päivät on sitä samaa ratinpyöritystä, vähän sama kuin olisit tehtaalla jossa teet eri toimia mutta maisema ei vaan vaihdu.

Siis missä se duuni olis? Oon ajatellu lähtee varastolta meneen ja juoksutan varmasti lautaa ku hyeena niin kauan kuin siitä maksetaan.
Tää on oikeasti sellaisia nuoremman sällin hommia, melko ykstoikkoista puuhaa.

Back
Ylös Bottom