Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minä taisin saada vähintään 1,1% lisää ligu. Eikä heikennetty nykyisiä ”etuja”. Saapi nähä lyökö firma lisää hynää omatoimisesti. Tulosta on: tehty.
Näkyihän tuo teknologiateollisuuden sopparikin menneen läpi. Tais tarkoittaa meidän alalla 1,8% palkankorotuksia, joista 0,9% kaikille ja toinen puolikas harkinnanvaraisesti tjsp.

Hemmetti kun iski eilen töiden jälkeen aivan tajuton väsymys, tänään en eilisen tapaan sitten herännytkään niin skarppina.

Työ ei vapauttanut. Tai on PMS. Muita vaihtoehtoja ei ole.

TyöEiVapauta.webp

Näkyihän tuo teknologiateollisuuden sopparikin menneen läpi. Tais tarkoittaa meidän alalla 1,8% palkankorotuksia, joista 0,9% kaikille ja toinen puolikas harkinnanvaraisesti tjsp.

Onneksi meillä ei jakseta höpöhöpö-tyylin keskustelukierroksia. 1,8 % kaikille siis tästäkin pelistä, uskoisin vahvasti.

Hinnoista ja prosenteista tuli mieleen että mun pitää käydä manuaalisesti läpi kaikki hinnat, niitä kun on moneen kertaan muuteltu vain tekemällä sama prosenttikorotus kaikkiin niin nyt vähän hassuja hintoja kuten 101 yms. Ihan psykolookista että olisi tai edes tasan 100.

Alkoi tekemään mieli kalakeittoa. Kai se on könyttävä kauppaan lohen, voin ja kerman takia. Mitähän jos pistäisi pekonia sekaan?

Kerroinhan kuinka joulukuussa joku peruutti kolopallon persiiseen? Sehän korjattii välipäivinä.

No nyt joku sankari veti saman auton konttiin, himppasen liukkaalla tiellä kun piti jarruttaa kesken ajon eikä edes kovin äkäsesti.. Kolarikorjaamo kiittää ja kuittaa.

Itse olen harkinnut jos töissä olisi se peruspalkka ja jonkinlainen bonus päälle.
Siinä on vain riski jos ensin totutaan että saadaan useamman tontun bonuksia monta vuotta ja sitten tuleekin se huono vuosi jolloin niitä ei tule niin jotkut ei ymmärrä tätä. Homman luonteen vuoksi olisi melkein pakko olla kerran vuodessa tyylinen.
Kuljetushommissa minulla oli eräässä säännöllisessä hommassa selkeää kun kerran viikkoon selkeä suoritemäärä jonka yli päästessä näkyi heti seuraavassa tilissä, siinä tyypit tiesi että jos vedän tämän yhden kuorman vielä niin näkyy ja tuntuu.

Sitten asiaa.
Olisi loppiainen ja tähän asti on vedetty kuivin suin, jokos tänään eversti aivastaa?

Onneksi meillä jaksetaan ja menee pitkälti omien suoritusten mukaan. Esim itselle tulee luokkaa 10%. Indeksi toki kaikille silti.
Niin siis minä oletin puhuttavan nyt siitä, että kun näissä TES-korotuksissa on tämä joku työnantajan harkinnan varainen osuus, niin ei meilläkään sen käsittelemiseksi mitään ylimääräisiä keskustelukirroksen järjestetä. En muista enää kunnolla, miten meni viimeksi.. joku varmaan vähän toista prosenttia maksettiin kaikille, enkä muista mihin loput jyvitettiin, mutta kyllä meillä ihan normaalit kehityskeskustelukierrokset pidetään palkan tarkistuksineen tulee liiton korotuksia tai ei. Kehityskeskustelujen yhteydessä katsotaan sitten nämät henkilökohtaiseen suoriutumiseen perustuvat korotukset.

muoks. hetkinen, aikaisemmalla työnantajalla sain muuten jonkun korotuksen jostain tällaisesta harkinnan varaisesta osasta, jos en väärin muista.. jonkun siis huimat 70 euroa tai jotain sinne päin jonkun kaikkien saaman pikkukorotuksen päälle..

Alkoi tekemään mieli kalakeittoa. Kai se on könyttävä kauppaan lohen, voin ja kerman takia. Mitähän jos pistäisi pekonia sekaan?

Paitsi ettei kassatäti suostunut myymään mulle lohta. No paskasteseitiä sitten.

Back
Ylös Bottom