Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Ja syy on rokottamattomista nuorissa/keski-ikäisissä? Ei tietenkään syy ole siinä että sairaalakapasiteettia käytännössä vähennetty tässä pandemian aikana eikä nostettu.
Ei vaan lihavissa vanhuksissa/keski-ikäisissä. Hirveesti menee aikaa ja resursseja, kun hoidetaan näitä jotka tod.näk ei tuu selviimää/ elämänlaatu heikkenee entisestään. Näissä tapauksissa varmaan ihan sama onko rokotetta vai ei.

Mut suomi on hyvinvointivaltio. Kaikki hoidetaan tasa-arvoisesti.

Onko siinä järkeä? Se on jokaisen itse mietittävä.
En nyt lähde sun pointteja kiistämään, muuta kun rajoitusten osalta osittain, varmastikin salien sulkeminen tuskin vaikuttaa positiivisesti tehojen kuormitukseen?
Kieltämättä tämä on ainut rajoitus, joka henk.koht itseäni harmittaa. Tosin onneksi täällä salit on auki.

Salien sulku on kyllä aika huonosti perusteltu. Eikö ne ollut alimman riskiluokiituksen luokassa ?

Siinä vois moni päättäjä kyllä miettiä tarkemmin. Salilla tuskin käy ne ihmiset, jotka päätyvät sairaalaan koronasta.

Mut tässä varmasti helppo vaan sulkea nuo, kun ollaan vieraannuttu liikunnasta kansakuntana. Hyvinkin huolestuttava suunta (esim viime-aikaiset uutiset lapsien ja nuorten liikunta tuloksista)

Onko lehdissä ollut oikeasti hyviä vinkkejä jolla pääsisi pois näistä riskiryhmistä? No ei muuta kuin piikki.

MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
Paikkaansa pitävyydestä en tiedä, kun ei media oikein halua tämmöisistä uutisoida.

db068e45906809d5844ab07220c59274.jpg

Tarkoittaakohan tuo kaveri että sieltä olisi kuollut 1% ihmisistä vai mitä?
Veikkaan että kalifornian oikeaa väkimäärää ei kukaan tiedä kuin arviolta, sen verran porukkaa ja siirtolaisia tulee sekä menee melko kiivasta tahtia.
Eiköhän se kuvastanu muuttoliikennettä. Jengi muuttaa vittuun noist natsi osavaltioista sinne missä on vielä ihmisoikeuksia...

Näköjään teholla on aika kiire. Tuttava lääkäri osasi kertoa, että yksi koronapotilas sitoo teholle niin paljon henkilökuntaa, että esim lasten tahdistinleikkauksia joudutaan siirtämään. Tahdistinleikkaukset eivät siis ole akuutteja, mutta ilman koronaa ei joutuisi odottelemaan. Jopa useita kuukausia myöhässä.

Ja näin on varmasti monien muittenkin leikkauksien kohdalle. Jotenkin vaan omaan korvaan särähtää, että lapset joutuu odottelemaan.

Silti tämäkin ketju täynnä muka hauskoja kuvia corona fanbasesta. Aikuiset ihmiset?

Fakta on se, että ite korona kuormittaa tehoa ihan hemmetisti. Ite tautina joo ei ole suurimmalle osalle ollenkaan vaarallinen.

Mut ne ketkä sinne teholle joutuu kuormittaa sairaaloita vähän joka suunnasta. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Kyllä ne rajotukset on ihan siellä faktojen takia. Vaikkakin ei ne normitallaajelle oikein välity, että miksi.
Ja piikitetyt ei yhtään? Tiktokissa oli video missä 15v jätkä piikin jälkeen veritulppaa ym. Teholla, mutta tod.näk. selvis ku itse siitä videon teki. Sekä piikitetyt jotka sairastuu, niistä myös osa joutuu teholle, prosentti jopa kasvaa ja tainnut jo mennä ohi rokottamattomien.
Taas näitä.. Jos mulle ei oo tullu oireita eikä mun kavereille, niin ei voi muillekaan tulla.

Omikron vaikuttaa ihan saatanan lievältä...
katso liitettä 237425

En yhtään ihmettele...​

Neljäsosa yhdysvaltalaisista on vaikeasti lihavia vuonna 2030 – Suomen trendi samansuuntainen​

Jos ennusteet pitävät paikkansa, Yhdysvaltojen lihavuusepidemia voi saavuttaa ennennäkemättömät mittasuhteet jo lähitulevaisuudessa

Lihavuusepidemia on tuoreen ennusteen perusteella vain kiihtymässä Yhdysvalloissa. Jos arviot pitävät paikkansa, vuonna 2030 joka neljäs yhdysvaltalainen on vaikeasti lihava.

Tutkijat hyödynsivät yli kuuden miljoonan aikuisen terveystietoja 20 vuoden ajalta ja tekivät niiden perusteella ennusteen seuraavien vuosikymmenten kehityksestä.

Ennusteen mukaan on hyvin todennäköistä, että vuonna 2030 joka toinen aikuinen yhdysvaltalainen on lihava. Luvut vaihtelevat osavaltioittain, mutta yhdessäkään osavaltiossa lihavien osuus ei todennäköisesti jää alle 35 prosentin.

Vaikeasti lihavia tulee olemaan ainakin joka neljäs aikuinen, ja monissa osavaltioissa luku on todennäköisesti vielä suurempi. Vaikea lihavuus yleistyy varsinkin naisilla ja pienituloisilla. Jos ennusteet pitävät paikkansa, Yhdysvaltojen lihavuusepidemia voi saavuttaa ennennäkemättömät mittasuhteet jo lähitulevaisuudessa.

Nykyään arviolta kolmannes koko ihmiskunnasta on ylipainoisia tai lihavia. Suomalaismiehistä jopa kolme neljästä ja -naisista kaksi kolmesta on ylipainoisia. Lihavia on noin neljännes aikuisväestöstä. Myös lasten ja nuorten lihavuus on lisääntynyt viime vuosikymmenten aikana.

Ja piikitetyt ei yhtään? Tiktokissa oli video missä 15v jätkä piikin jälkeen veritulppaa ym. Teholla, mutta tod.näk. selvis ku itse siitä videon teki. Sekä piikitetyt jotka sairastuu, niistä myös osa joutuu teholle, prosentti jopa kasvaa ja tainnut jo mennä ohi rokottamattomien.
Taas näitä.. Jos mulle ei oo tullu oireita eikä mun kavereille, niin ei voi muillekaan tulla.
Rokotteita saaneita on moninkertaisesti vs ei-rokotetta niin tottakai prosentuaalisesti rokotettuja voi olla teholla hetkittäin enemmän jos näin jostain tilastosta olet nähnyt vissii?

Tarkoititko että näitä tapauksia olisi enemmän kuin itse sairastumisia? Tätä en kyllä ole kuullut vielä mistään.

Mutta suhteessa ei-rokotettuja on teholla enemmän kuin rokotettuja. Ainakin sen THL tilaston mukaan mitä viimeksi olen katsonut.

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%

Etelä-Afrikka lieventää koronatoimia – omikronin myötä harvempi tartunnan saanut kuolee​

Etelä-Afrikassa tartuntojen määrä laskee nyt yhtä nopeasti kuin se nousi muutama viikko sitten. Tämän takia koronatoimia muutetaan.

Eiköhän se ollut siinä. Passit vittuun ja jatketaan normaalia elämää.

Siis mistä tiedät, että piikistä oireita saaneet joutuvat teholle asti? Varmaan rokotukset lopetettas jos näin olisi? Suomessa piikin ottanut selvä enemmistö niin ei ne kaikki tuolla teholla ole? Mulla koko kaveripiiri +sukulaiset piikillä käynyt ja yksikään ei kyllä ole sairaalahoitoon joutunut saati teholle ? Peruskuumeen se itellekki nosti tokan jälkeen. Heikko olo oli kyllä, mutta en kyllä osaa sanoa onko piikistä oikeasti jouduttu hoitoon asti?

Itse asiassa valehtelin, kaveri joutu tarkkailuun. Leposyke +130 heti rokotuspäivänä. Merkataanko tommoset muuten jonnekkin tilastoihin tjsp?
Itse tiedän useamman rokitehaittapotilaan. Ja ennen kuin epäilijät leimaa folioksi, niin suvussa ja tuttavapiirissä reilusti terveydenhuollon henkilökuntaa, jotka ns. salakuljettaa tietoa pois työpaikoilta. Ei tietenkään kaikki sairaaloissa ja osastoilla olevat ole rokotettuja, eihän ennenkään ollut. .utta paljon on rokotehaittoja versus todellisia koronahaittoja. Tästä voisi kirjoittaa useamman aukeamaa tekstiä ja linkkejä, mutta en ala niitä tähän raahaamaan koska niitä on tietyt profiilit ja sivut täynnä jos kiinnostaa lukea. Oma mielipide on että rokote on, ei pelkästään tehoton kuten on nähty, vaan myös vaarallisempi kuin moni lääke yhteensä. Passi eli sähköinen kaulapanta on asia mitä täällä Euroopassa ja muuallakin ajetaan läpi. Siihen tämä kaikki tähtää.

Suositut

Back
Ylös Bottom