Meta title: đ„ Koronavirus, COVID-19 â maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla
Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista â kokemuksia ja nĂ€kemyksiĂ€ ilman paniikkia tai alakehÀÀ.
Pelko-sanomat alkanut nÀköjÀÀn rajoittaa koronauutisten kommentointia facebook sivuillaan. Saa olla vain oikeaa mieltÀ
Tehnyt sitÀ jo kauan. Siksi aloin kirjoittaa tÀÀllÀ kun tÀÀllÀ saa ilman sensuuria puhua aiheesta
TietÀÀkseni tehohoitoa kurmittavat yli 60- vuotiaat. MÀ pystyn elÀmÀÀn sen asian kanssa ettÀ en ota rokotetta ja saan jonkun vakavan taudin. MÀ en pysty elÀmÀÀn sen asian kanssa ettÀ hakisin rokotteen ja saisin sen seurauksena jonkun haittavaikutuksen. Ja en pysty elÀmÀÀn sen asian kanssa ettÀ perusoikeudet viedÀÀn ja ne saa takaisin vain jos ottaa rokotteen
Se on hyvÀ.

Samalla varmasti ymmĂ€rrĂ€t ettĂ€ huonolla hetkellĂ€ saatat rajoittaa jonkun toisen hoitoon pÀÀsy oikeutta. Ja en nyt vittuile mielenkiinnosta kysyn ettĂ€ mitenkĂ€ ajattelet sen ettĂ€ helpompi elÀÀ sen koronasta saadun haitan kanssa kun rokotteesta saadun haitan kanssa? Miksi se taudin aiheuttama on âhyvĂ€ksytympiâ? TĂ€ysin oikeutettu olet mielipiteeseen siinĂ€ ei mitÀÀn mutta kiinnostaa vain se ero nĂ€iden kahden vĂ€lillĂ€. Josko tĂ€mĂ€ epidemia ei tĂ€stĂ€ enÀÀ pahenisi.
EihÀn tuo ensimmÀinen kohta tÀyty pelkÀstÀÀn ainesosalistaa nÀyttÀmÀllÀ, vaan ne alikohtien tarkemmat vaatimukset pitÀÀ olla ensin tÀytettynÀ.
Luulisi noi vaatimukset olevan tiedossa kun myyntilupa myönnetty, olihan sitÀ jo testattu kuukausia ennen sitÀkin..
Tuo on ihan puhdasta arvailua. Ei voi tietÀÀ. Miten aikaisempien flunssien kohdalla on toimittu? Miten aiemmat flunssat on vaikuttaneet...aivan. TÀssÀ on erona vaan tuo jÀrjetöm testaus ja muut oheistoiminpiteet
Joo niin se oli nÀmÀkin nyky pÀÀtökset silloin arvailuja kun niitÀ tehtiin mutta kyllÀhÀn se tilanne oli vaikea ympÀri maailman ja sitten pÀÀtettiin suomessa toimia nÀin ulkomailta saatujen tilastojen pohjalta. MitÀÀn vastaavaa ei ole meidÀn elin aikana nÀhty. Vaikka vastaavia variantteja on maailmalla liikkunutkin. Ei toki yhtÀ tehokkaasti kun nyt.
Se on hyvÀ.

Samalla varmasti ymmĂ€rrĂ€t ettĂ€ huonolla hetkellĂ€ saatat rajoittaa jonkun toisen hoitoon pÀÀsy oikeutta. Ja en nyt vittuile mielenkiinnosta kysyn ettĂ€ mitenkĂ€ ajattelet sen ettĂ€ helpompi elÀÀ sen koronasta saadun haitan kanssa kun rokotteesta saadun haitan kanssa? Miksi se taudin aiheuttama on âhyvĂ€ksytympiâ? TĂ€ysin oikeutettu olet mielipiteeseen siinĂ€ ei mitÀÀn mutta kiinnostaa vain se ero nĂ€iden kahden vĂ€lillĂ€. Josko tĂ€mĂ€ epidemia ei tĂ€stĂ€ enÀÀ pahenisi.
Koska silloin mÀ olen itse tehnyt sen pÀÀtöksen. Mun valinta. Mut jos jonkun pakon tai painostuksen perusteella ottaisin rokotteen niin se ei silloin olisi oma pÀÀtös.
No mÀ en tule viemÀÀn kenenkÀÀn hoitoon pÀÀsyÀ kun en ole kuormittanut sairaala hoitoa koko aikuisiÀllÀ. EnkÀ usko ettÀ tilanne tulee muuttumaan. TÀssÀ on kohta kaksi vuotta "pandemiaa" takana. Ilman rokotteita,ilman maskia,ilman kÀsidesiÀ. ElÀnyt ihan normaalisti ja olen edelleen terve.

Lehtonen ehdottaa maskipakkoa âjoka paikkaan ja vaikka sakon uhallaâ.
Joo niin se oli nÀmÀkin nyky pÀÀtökset silloin arvailuja kun niitÀ tehtiin mutta kyllÀhÀn se tilanne oli vaikea ympÀri maailman ja sitten pÀÀtettiin suomessa toimia nÀin ulkomailta saatujen tilastojen pohjalta. MitÀÀn vastaavaa ei ole meidÀn elin aikana nÀhty. Vaikka vastaavia variantteja on maailmalla liikkunutkin. Ei toki yhtÀ tehokkaasti kun nyt.
Vastaavia tauteja on nÀhty kyllÀ. Mutta vastaavia toiminpiteitÀ ei ole nÀhty. Se on ainoa ero aikaisempaan
Koska silloin mÀ olen itse tehnyt sen pÀÀtöksen. Mun valinta. Mut jos jonkun pakon tai painostuksen perusteella ottaisin rokotteen niin se ei silloin olisi oma pÀÀtös.
No mÀ en tule viemÀÀn kenenkÀÀn hoitoon pÀÀsyÀ kun en ole kuormittanut sairaala hoitoa koko aikuisiÀllÀ. EnkÀ usko ettÀ tilanne tulee muuttumaan. TÀssÀ on kohta kaksi vuotta "pandemiaa" takana. Ilman rokotteita,ilman maskia,ilman kÀsidesiÀ. ElÀnyt ihan normaalisti ja olen edelleen terve.
Jasson paskapuhe pohjaa siihen fantasiaan kuin meillÀ olisi joku ebola tÀÀllÀ leviÀmÀssÀ kuten flunssa mitÀ ei ole koskaan ollut.
Kuten kaverini sanoi ei covid pandemia eroa aikaisemmista flunssahuipuista mitenkÀÀn. On ensiavussa töissÀ sairaalalla eli nÀkee kyllÀ asiat oikein hyvin.
Isoin ero on koronabyrokratia mikÀ aiheuttaa isoimmat ongelmat ja vajeet.
Niin ymmÀrrÀn kyllÀ. Mietin vain ettÀ samanlainen pÀÀtöshÀn se on toisaalta ottaa se rokote ja sitten se avaa lisÀÀ niitÀ ovia mutta en sano ollenkaan ettÀ toimit vÀÀrin tai mitÀÀn kun ei tÀssÀ ole oikein tai vÀÀrin. Se sairaus historia ei toki ole suora tae vakavan taudin vÀlttÀmisestÀ mutta kuten edellÀ totesit sen olet valmis hyvÀksymÀÀn.

Jos paikat riittÀÀ niin hyvÀ ja jos ei niin sitten toivottavasti keksitÀÀn jotain.
"Are those without a Green Pass entitled to work from home?
No.
The Prime Ministerial Decree adopted on 12 October excludes the possibility that the employee may be assigned to remote working arrangements only because he/she does not have a Green Pass. The employer may grant it on the basis of its own needs. The guidelines of 6 October 2021 state that Smart Working cannot be used for the purpose of circumventing the Green Pass requirement."
Eikö toi ole aika yksiselitteisesti sanottu? EtÀtöitÀ ei voi tehdÀ ilman passia. Vai ymmÀrrÀnkö nyt jotain vÀÀrin tuosta?
Luepa kysymys tarkemmin - siinÀ kysytÀÀn, onko passiton
oikeutettu etÀtyöskentelyyn (kun kerran toimistolle ei ole asiaa)? Ja vastaus siihen kysymykseen on, ettÀ ei ole. JÀljempÀnÀ kuitenkin sanotaan, ettÀ etÀtyöskentelystÀ pÀÀttÀÀ työnantaja. EikÀ mistÀÀn löytynyt mainintaa, kuinka työnantajan tulisi hoitaa etÀtyöntekijöiden passintarkastukset.
Tuolla vielÀpÀ sanotaan suoraan: "
Workers are not required to show the Green Pass to work from home."
After a long debate, the Italian government issued Law Decree no. 127/2021 (the âDecreeâ) providing the obligation for all kind of workers to show the...
www.jdsupra.com
Myth busted!
NythÀn nÀyttÀis siltÀ ettÀ mitÀ enemmÀn rokotetaan sitÀ enemÀn tulee tartuntoja
Juuri nÀin samaa tapahtui Irlannissa jossain kylÀssÀ en muista nimeÀ ja Israelissa.
Saat kainotekoisen viruksen piikistÀ tottakai sitÀ levittÀÀ, olet rokottamaton ei virusta vaikea levittÀÀ.
Alkaa tuntua rokotteiden tarkoitus vaan yllÀpitÀÀ tÀtÀ kusetusta.
Vastaavia tauteja on nÀhty kyllÀ. Mutta vastaavia toiminpiteitÀ ei ole nÀhty. Se on ainoa ero aikaisempaan
Ei mikÀÀn ole levinnyt nÀin kun korona. Rutot aikanaan jne. Kausi influensaan rokotetaan mikÀ nyt ehkÀ vastaavalla levitys asteella.
Luulin ihan oikeasti ettÀ tuon on vaan joku vÀhÀn vÀsynyt kÀnnis ja lÀpÀllÀ -heitetty juttu, mut ehei ihan vakavalla naamalla mennÀÀn....
Minkkien koronarokotukset ovat alkaneet
Rokotukset priorisoidaan niille alueille, joissa koronaa esiintyy ihmisillÀ eniten.
yle.fi
Ei mikÀÀn ole levinnyt nÀin kun korona. Rutot aikanaan jne. Kausi influensaan rokotetaan mikÀ nyt ehkÀ vastaavalla levitys asteella.
SÀ olet todella pÀtevÀ tuolla kehonrakennus puolella tietÀmÀÀn juttuja, mutta tÀstÀ viruksesta olet kyllÀ pahasti nyt kujalla, enkÀ sano tÀtÀ pahalla.
Jasson paskapuhe pohjaa siihen fantasiaan kuin meillÀ olisi joku ebola tÀÀllÀ leviÀmÀssÀ kuten flunssa mitÀ ei ole koskaan ollut.
Kuten kaverini sanoi ei covid pandemia eroa aikaisemmista flunssahuipuista mitenkÀÀn. On ensiavussa töissÀ sairaalalla eli nÀkee kyllÀ asiat oikein hyvin.
Isoin ero on koronabyrokratia mikÀ aiheuttaa isoimmat ongelmat ja vajeet.
Sinun kaverin sanomiset on vaan aika pahassa ristiriidassa mitÀ sairaalat itse infoavat ihan omilla netti sivuillaan. Mutta josko hÀn ei vaan ole niitÀ sitten huomannut.

EnpÀ olisi niin varma tuostakaan. Kausi-influenssa tarttuu vuodessa 500 000 - 800 000 ihmiseen.
Sinun kaverin sanomiset on vaan aika pahassa ristiriidassa mitÀ sairaalat itse infoavat ihan omilla netti sivuillaan. Mutta josko hÀn ei vaan ole niitÀ sitten huomannut.
Ei ne ole. Miksi hÀn valehtelisi? Miksi?
SÀ olet todella pÀtevÀ tuolla kehonrakennus puolella tietÀmÀÀn juttuja, mutta tÀstÀ viruksesta olet kyllÀ pahasti nyt kujalla, enkÀ sano tÀtÀ pahalla.
MÀkin kÀvin tuon viestejÀ lÀpi.
Todistammeko nyt jotain median aivopesun tuotosta, missÀ ihminen upotettu siihen narratiiviin niin syvÀlle ettei itsekÀÀn tajua mitÀ oikein höpisee.
On aika mielenkiintoista koska ero on kuin yöllÀ ja pÀivÀllÀ.
Eikös se ole mukava kun keskustellaan sitten kaikki samalla tasolla se kun nÀkyy tÀssÀ ketjussa olevan tapana laittaa niin ei kai sitÀ ole hymiötÀ ole oikeutettu ainoastaan osalle teistÀ?
Juu juu nimenomaan. Mappana vaan valitti, ettÀ me turbon kanssa laitellaan tykkÀyskenttiin niitÀ... sinÀ nyt oon ihan omalla levelillÀsi niiden viljelyssÀ. EikÀ siinÀ mitÀÀn... vie vaan nauruhymiöiden liiallinen kÀyttö monissa tapauksissa uskottavuutta kirjoittajalta. Tosin teikelÀisen kohdalla sillÀ ei ole tÀssÀ tapauksessa enÀÀn merkitystÀ.