Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tämän päivän tavoitteeksi voisi pistää jääkaapin syömisen tyhjäksi jämistä.

Moorehan on vedellyt aika monenlaisilla kamppeilla, äkkiseltään nyt ainakin: Plexi, SLO100, jotain Marsuja ja oli kai joku Fenkkukin jossain välissä...
Tuli silloin kun noita Neuralia oli ennakkotilauksessa mietittyä, josko ostaisin, mutta järki sanoi ettei ole ideaa. Tuossa on aivan liikaa kaikkea mun makuun,en halua maksaa tuosta kaikesta, kun kokemuksesta tiedän etten käytä kovin montaa kerralla.
Jotain ihan makeita Plexi-presettejä löytyy tosiaan kans. Tuo mainittu Gary Moore -soundi oli siis käytännössä Still Got The Blues -soolosoundi.

Mulle tommonen fiksu mallintava / multiefekti on ihan ehdoton ratkaisu. Ei oo mahista ruveta ostaan pieneen työhuoneeseen useampia vahvareita tai mitään pedaaliarmadaa, että saa mieleistään soundia. Mulla oli Bossin Katana hetken aikaa, mutta sen kanssa oli jo eka ongelma se, että ei kerenny suunnilleen koskeen volanuppiin, kun oli jo liian kovalla. Tuon Quad Cortexin ja luurien tai aktiivikajarien kanssa toimii tuossakin suhteessa paljon paremmin. Plus pystyy tosiaan kuljettaan musat vaikka nyt streamauspalvelusta tai Youtubesta läpi ja soitella päälle ilman mitään muita säätöjä kuin USB-johto kii. Ajurin tartti winkkarikoneeseen.

muoksista. ja monihan ostaa vaan Neuralilta jonkun tommosen soundi-plugarin (archetypen). Just tuli Petruccilta uusi. Noillakin pääsee varmasti jo aika pitkälle. Ei taida tarvita muuta kuin tietokoneen ja vaikka sit aktiivikajarit, johon routtaa signaalin.

Viimeksi muokattu:
Mä oon ainaki ihan persaukinen. Naiset haluaa tulla huomioiduksi ja pitää hauskaa niinkuin kaikki muutkin. Vitsillä sisään, aamulla ulos.
Eikö se ole jo ihan biologinen mahdottomuus, että naisen kiihottumiseen tarvittaisiin rahaa? Muutenhan tää koko meidän laji olis tyssäny jo heti alkuunsa, kun ensimmäinen karvaton narttuapina olis jäänyt odottamaan rahan keksimistä. 😁

Eikö se ole jo ihan biologinen mahdottomuus, että naisen kiihottumiseen tarvittaisiin rahaa? Muutenhan tää koko meidän laji olis tyssäny jo heti alkuunsa, kun ensimmäinen karvaton narttuapina olis jäänyt odottamaan rahan keksimistä. 😁
Eikös eläinkunnassa tapahdu sitä että naaraita lahjotaan?
Pingviineillä isoimman kivikasan kerännyt saa potkia rumimpian naaraita sivuun jne. eli kyllä eläinkunnassakin se "varallisuus" on eduksi, voisin kuvitella että ihmisillä ollut alkujaankin parhaat mahikset sillä joka olla ollut hyvät fasiliteetit.

Jotain ihan makeita Plexi-presettejä löytyy tosiaan kans. Tuo mainittu Gary Moore -soundi oli siis käytännössä Still Got The Blues -soolosoundi.

Mulle tommonen fiksu mallintava / multiefekti on ihan ehdoton ratkaisu. Ei oo mahista ruveta ostaan pieneen työhuoneeseen useampia vahvareita tai mitään pedaaliarmadaa, että saa mieleistään soundia. Mulla oli Bossin Katana hetken aikaa, mutta sen kanssa oli jo eka ongelma se, että ei kerenny suunnilleen koskeen volanuppiin, kun oli jo liian kovalla. Tuon Quad Cortexin ja luurien tai aktiivikajarien kanssa toimii tuossakin suhteessa paljon paremmin. Plus pystyy tosiaan kuljettaan musat vaikka nyt streamauspalvelusta tai Youtubesta läpi ja soitella päälle ilman mitään muita säätöjä kuin USB-johto kii. Ajurin tartti winkkarikoneeseen.

muoksista. ja monihan ostaa vaan Neuralilta jonkun tommosen soundi-plugarin (archetypen). Just tuli Petruccilta uusi. Noillakin pääsee varmasti jo aika pitkälle. Ei taida tarvita muuta kuin tietokoneen ja vaikka sit aktiivikajarit, johon routtaa signaalin.
Juu itselläkin mallintava laite ja tykkään, että soundit on helposti siirrettävissä esim kotisoitosta treenikämpälle. Olen sen verran tyytyväinen oman laitteeni ruuvailuihin, että en nähnyt mitään järkeä ostaa uutta kahden tonnin vehjettä.

Plugaritkin oli jossain kohtaa harkinnassa, mutta juuri tuon siirrettävyyden takia pysyn tuossa valitsemassani.. Jos nyt olisi ihan pakko joku plugari ostaa niin ehkä se SLO100, mua ei nuo Petrucci-soundit tai muutkaan puhuttele, ei ne musta Petruccia tee. Enkä sitä kyllä haluakaan, haluan kuulostaa itseltäni.:giggle: Mutta joku Mark 2-mallinnus voisi olla kova, siitä voisi ehkä saada ihan hyvän soundin.

Petrucci-soundit tai muutkaan puhuttele, ei ne musta Petruccia tee. Enkä sitä kyllä haluakaan, haluan kuulostaa itseltäni.:giggle:
Lähinnähän noita käytetään minusta siksi, että ovat vaan hyviä soundeja. Toki tietty kiva soitella teatteria autenttisilla soundeilla, mutta esim. Scar Symmetryn Per Nilsson käyttää noita Neural DSP:n plugareita ja kuulostaa kyllä ihan iteltään :D

Jokainen tietty tyylillään. Ei mulla oo kokemusta edes muista moderneista mallintavista. Kaveri oli hommannu Fractalin FM3:n ja harmitteli vähän, että ois pitäny kummiskin Quad Cortex.

@vokot ?

Screenshot_20211219-135203__01.webp

Lähinnähän noita käytetään minusta siksi, että ovat vaan hyviä soundeja. Toki tietty kiva soitella teatteria autenttisilla soundeilla, mutta esim. Scar Symmetryn Per Nilsson käyttää noita Neural DSP:n plugareita ja kuulostaa kyllä ihan iteltään :D

Jokainen tietty tyylillään. Ei mulla oo kokemusta edes muista moderneista mallintavista. Kaveri oli hommannu Fractalin FM3:n ja harmitteli vähän, että ois pitäny kummiskin Quad Cortex.
Epäilemättä ovat hyviä soundeja, en sitä kyseenalaista hetkeäkään. Mutta itse haluan vähän väännellä nuppeja ja oppia, että mistä se hyvä soundi muodostuu juuri minulle.

Noissa vehkeissä on kyllä kehitys mennyt käsittämättön huikeasti ylöspäin, ja on mukava huomata että useallakin valmistajalla on tarjolla ihan pätevää laitteistoa meille makuuhuonekitaristeille.(y)

Päivä on tähän mennessä mennyt lähestulkoon nukkuessa, kahdet päiväunetkin jo tänään nukkunut.

Nyt pari kuppia kahvia, jos sitten vaikka käyttäisi olemmattoman energian siivoamiseen ja yrittäisi pysyä iltaan asti hereillä katsomalla vaikka witcheriä.

Noissa vehkeissä on kyllä kehitys mennyt käsittämättön huikeasti ylöspäin, ja on mukava huomata että useallakin valmistajalla on tarjolla ihan pätevää laitteistoa meille makuuhuonekitaristeille.(y)
No juu. Mulla oli Line6:n POD. Ei noista voi puhua samana päivänä - soundeiltaan tai käytöltäänkään :D

Ehkä sekin hyvä puoli noissa mallintavissa, että kamakuume ei koske niin helposti sit vahvareita ja muita romppeita. Voi keskittyä kuolaamaan vaan uusia kitaroita. Koitan saada Tokain stratoa meneen, koska Strandbergin fan fretti vähän polttelis :D Ehkä seiskana..

Back
Ylös Bottom