Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
En mahda mitään, tää kuulostaa väistämättä ihan vitsiltä:

"Modernan ja Pfizerin rokotteet tuottavat kolmantena tehosteannoksena 1 000 prosentin lisäyksen koronaviruksen vasta-aineiden määrään"

En mahda mitään, tää kuulostaa väistämättä ihan vitsiltä:

"Modernan ja Pfizerin rokotteet tuottavat kolmantena tehosteannoksena 1 000 prosentin lisäyksen koronaviruksen vasta-aineiden määrään"

Alkaako sydämmet räjähtämään rinnoista ihan visuaalisesti?

Kun jotenkin en jaksa uskoa että nekään niin innoissaan tästä on.
Ei ne oo. Juttelin tuolla kaupungin salilla tutun työntekijän kanssa lauantaina ja sanoin samalla siirtyväni muualle passin takia. Sanoi olevansa samoilla linjoilla passin järkevyydestä ja että jokunen muu oli myös ilmoittanut vaihtavansa salia sen takia. Eikä sitäkään edes kiinnostanut kysyä sitä passia multa vaikka ovessa on iso lappu.

Mulle on henkilökohtaisesti paljon helpompi elää täällä kun uskon, että homma viedään päätyyn asti (sisällissota, kansanmurha) ja suurin osa kansasta tottelee. Mikään uutinen ei mua millään tavalla hetkauta tai järkytä, koska ymmärrän niiden olevan osa ennaltamäärättyä käsikirjoitusta. Tavallisten ihmisten vuorosanat osaan jo ulkoa: "ilman rokotusta me ei tästä muuten päästä ikinä, rokottamattomat ovat itsekkäitä, passi on niin helppo ja käytännöllinen, kyllä meidän päättäjät tietää, uskon tieteeseen, luotan viranomaisiin" jne. Mitä noita nyt on. Tulevaisuudessa vuorosanat kansan suussa vaihtuu: "rokottamattomat keskitysleirille, rokottamattomat tulee teloittaa" jne. Noi on ihan itsestäänselvyyksiä mulle.

Pessimisti ei pety.

Täällä alkaa vaatimaan mm. junnujen futisseurojen kannatusmyyjäisissä passia, alkanut mopo keulimaan aika pahasti.
Mutta hei, tossakin voi olla paikka tuoda vähän vastakkaista näkökulmaa kehiin. Voi esim. sanoa järjestäjille, että on paljon sellaisia, jotka sitä piikkiä ei edes pysty ottamaan terveyssyistä (lääkäri suosittelee) ja että hyvä vaihtoehto myyjäisten passin käytölle on huolehtia turvavälit ja vähän katellaan henkilörajoitusten perään.

Mehän kuitenkin halutaan ottaa huomioon kaikki tässä hommassa joten toi rajoitusten noudattaminen olisi paljon tasa-arvoisempi tapa järjestää tilaisuus.

Edelleen ehkä ylitoiveikkuutta, mutta tuollaista näkökulmaa varmasti kuunnellaan, vaikka se sitten pieneen vähemmistöön jäisikin? Ja näin saatais taas hieman porukkaa kelaamaan sitä passia uudelleen.

Luulen että tota passia on vaatimassa äänekäs vähemmistö ja muut ei jaksa laittaa vastaan. Ihan aidosti uskon että se menee niin, vähän samantyyppisellä jakosuhteella kuin toisaalla Elokapina vs. muu kansa.

Mulle on henkilökohtaisesti paljon helpompi elää täällä kun uskon, että homma viedään päätyyn asti (sisällissota, kansanmurha) ja suurin osa kansasta tottelee. Mikään uutinen ei mua millään tavalla hetkauta tai järkytä, koska ymmärrän niiden olevan osa ennaltamäärättyä käsikirjoitusta. Tavallisten ihmisten vuorosanat osaan jo ulkoa: "ilman rokotusta me ei tästä muuten päästä ikinä, rokottamattomat ovat itsekkäitä, passi on niin helppo ja käytännöllinen, kyllä meidän päättäjät tietää, uskon tieteeseen, luotan viranomaisiin" jne. Mitä noita nyt on. Tulevaisuudessa vuorosanat kansan suussa vaihtuu: "rokottamattomat keskitysleirille, rokottamattomat tulee teloittaa" jne. Noi on ihan itsestäänselvyyksiä mulle.

Pessimisti ei pety.
Mutta ei valtaosa noin ajattele. Sinähän olet itse nyt mennyt narratiivin uhriksi ja kuvittelet kaikkien olevan jotain gestapon tyyppejä tässä asiassa. Ehei. Sitähän media meille koittaa kertoa ja ei suoraansanottuna ole hyvä ajattelumaailma sinulla nyt. Mutta jokainen tyylillään. Kannattaa oikeasti vähän hengittää tässä asiassa.

Mutta hei, tossakin voi olla paikka tuoda vähän vastakkaista näkökulmaa kehiin. Voi esim. sanoa järjestäjille, että on paljon sellaisia, jotka sitä piikkiä ei edes pysty ottamaan terveyssyistä (lääkäri suosittelee) ja että hyvä vaihtoehto myyjäisten passin käytölle on huolehtia turvavälit ja vähän katellaan henkilörajoitusten perään.

Mehän kuitenkin halutaan ottaa huomioon kaikki tässä hommassa joten toi rajoitusten noudattaminen olisi paljon tasa-arvoisempi tapa järjestää tilaisuus.

Edelleen ehkä ylitoiveikkuutta, mutta tuollaista näkökulmaa varmasti kuunnellaan, vaikka se sitten pieneen vähemmistöön jäisikin? Ja näin saatais taas hieman porukkaa kelaamaan sitä passia uudelleen.

Luulen että tota passia on vaatimassa äänekäs vähemmistö ja muut ei jaksa laittaa vastaan. Ihan aidosti uskon että se menee niin, vähän samantyyppisellä jakosuhteella kuin toisaalla Elokapina vs. muu kansa.
Olen aika varman tuosta viimeisestä että ei tartte isommassakin porukassa kuin muutaman kannattaa tätä kiihkeästi ja osa on evvk asentelleella niin suurin osa lopuista myöntyy hiljaa asiaan kun eivät halua leimautua mihinkään tai miksikään. Nyt kun on tullut tavaksi että jos et ole meidän puolella niin olet meitä vastaan.
En minä ala mihinkään vaatimaan pääsyä, olen hiljaa ja jätän käyttämättä eikä siitä sen enempää.
Ravintolat ymmärrän että vaativat 17 jälkeen sen koska kuitenkin yli 80% jo rokotettu joten passiasia kunnossa ja alkoholin katteet kuitenkin kohdallaan ja tuovat ison siivun tuloista, mikäli nyt oikein käsittänyt niin ilman viinanmyyntiä voisi olla pidempään ilman että tarttee mitään passeja?
Oikaskaa jos olen väärässä, ei näissä tiedoissa pysy enää edes perässä.

Pessimisti ei pety.
Kuu kiurusta keskitysleirille. Historiaa kun katsoo niin tämä se taitaa valitettavasti olla ainut tie massapsykoosissa mikä on käytävä loppuun.
Jokaikinen ihmisen keksimä systeemi/sivilisaatio näyttäisi lopulta kaatuvan omaan mahdottomuuteensa ja lopussa tapetaan kaikki "vääränlaiset" ihmiset. Nyt vain eletään tämän nykyisen kaltaisen sivilisaation romahduksen aikaa ja sille ei mitään voi.

Natseihin tämä ei sillä tavalla vertaudu että silloin oli ulkopuolinen taho joka tuli pelastamaan tilanteen. Nyt sellaista ulkopuolista tahoa ei ole olemassa vaan kaikki valtiot ovat samassa psykoosissa. Taitaa olla Pohjois-Korean tie, joka jää vaan päälle.

Tuleekohan joskus sadan vuoden päästä joku ääriliike joka jollain tavalla on saanut kommunikoitua keskenään ja alkaa kyseenalaistamaan sitä että kaikki on kiellettyä, jokakuukautinen pakkorokotus päällä, istutaan vain kotona/leirillä kuonokopat naamalla ja uimalasit päässä kokovartalokumipuvussa. Sitten valtio hankkiutuu ääriliikkeestä eroon väkivaltaisesti ja homma uuteen nousuun, 97% Suomalaisista hurratessa aidosti taustalla. The häpi end.

Mitenkähän muuten P-Koreassa on korona tilanne? Sinne ja sieltä pois ei kamalammin ole henkilöliikennettä, logistiikan puolelta se on sinne mennyt, mutta miten semmoisessa paikassa korona hoidetaan, jossa kansalaiset tottelee täysin 100% kaikkea mitä sanotaan? Ne vaikka ampuu itsensä jos niin käsketään. Kohta suomalaisetkin on samalla tasolla.

Tarttuihan se lorona kaveriinkin. Elikkä toinen lapsi sai koulusta ja tarttui sisareen ja äitiin vähän myöhemmin. Kaverilla oli silloin vähän kurkussa tuntemuksia mutta nega testi. Oli viikon töissä ja nyt vkl kävi testissä kun kurkku vähän kipeä ja räkäinen. Sunnuntaina sitte tuli posi testi. Muilla perheenjäsenillä loppunut 10 päivän karanteeni just. Vähän erikoisesti viiveellä meni nuo tartunnat. Piikit on molemmilla vanhemmilla.

Avokki otti kolmannen piikin just. Ei vissiin tullut mitään siitäkään.

Lukusuositus: PCR Tests and the Rise of Disease Panic

Pitkä teksti (arvioitu lukuaika 28 min), mutta kannattaa lukea alusta loppuun. Kertoo silmiä avaavasti mm. siitä, että vastaavanlaisia paniikkeja on ollut aikaisemminkin, joskaan ei näin suuressa mittakaavassa. Esimerkkinä sikainfluenssa ja joitain paikallisia epidemioita, jotka paljastuivat harhoiksi.

Avaa myös hyvin sen, että annosmäärä on kaikki kaikessa - myös virusten ja bakteerien kanssa. Esim. listeria-bakteeria löytyy valtoimenaan vähän joka paikasta jos testataan, mutta ainoastaan suuret määrät voivat aiheuttaa oireita. Käytännössä varmaan kaikki ruoka jouduttaisiin heittämään pois, jos sitä testattaisiin vaikkapa listerian varalta samalla innolla kuin koronaa.

On mahdollista, että tämä nykyinen pandemiakin on vain testaussekoilusta johtuva harha. Voi olla niin, että pieni osa ihmsiistä saa koronaviruksesta pahoja oireita, mutta voi myös olla niin, että noita vakavia oireita aiheuttaa jokin muu taudinaiheuttaja. Koska koronaa on kaikkialla ja sitä testataan koko ajan, niin väistämättä esim. moni bakteeriperäinen keuhkokuume voidaan diagnosoida koronan aiheuttamaksi.

Lukusuositus: PCR Tests and the Rise of Disease Panic

Pitkä teksti (arvioitu lukuaika 28 min), mutta kannattaa lukea alusta loppuun. Kertoo silmiä avaavasti mm. siitä, että vastaavanlaisia paniikkeja on ollut aikaisemminkin, joskaan ei näin suuressa mittakaavassa. Esimerkkinä sikainfluenssa ja joitain paikallisia epidemioita, jotka paljastuivat harhoiksi.

Avaa myös hyvin sen, että annosmäärä on kaikki kaikessa - myös virusten ja bakteerien kanssa. Esim. listeria-bakteeria löytyy valtoimenaan vähän joka paikasta jos testataan, mutta ainoastaan suuret määrät voivat aiheuttaa oireita. Käytännössä varmaan kaikki ruoka jouduttaisiin heittämään pois, jos sitä testattaisiin vaikkapa listerian varalta samalla innolla kuin koronaa.

On mahdollista, että tämä nykyinen pandemiakin on vain testaussekoilusta johtuva harha. Voi olla niin, että pieni osa ihmsiistä saa koronaviruksesta pahoja oireita, mutta voi myös olla niin, että noita vakavia oireita aiheuttaa jokin muu taudinaiheuttaja. Koska koronaa on kaikkialla ja sitä testataan koko ajan, niin väistämättä esim. moni bakteeriperäinen keuhkokuume voidaan diagnosoida koronan aiheuttamaksi.
Ei tämä mikään vahinko tai harha ole. Sen perimmäinen syy on raha sekä valta. Moni on varmaan aidosti sekaisin, mutta ne päättävät elimet jotka tätä ajaa eivät ole.

Ei ole vahinko että kiinaviruksen kanssa levisi kiinan kommunismikin.

Juu mulle kans yks laitto viestii ettei pääse kattomaan tyttären luistelua et vaaditaan passi. Hyvää menoa Lahdessa
Vantaalla myös joka on nykyään toinen kotikaupunki itellä, siellä ei pääse edes aikuiset treenaa futista ilman passia.

Mitenkähän muuten P-Koreassa on korona tilanne? Sinne ja sieltä pois ei kamalammin ole henkilöliikennettä, logistiikan puolelta se on sinne mennyt, mutta miten semmoisessa paikassa korona hoidetaan, jossa kansalaiset tottelee täysin 100% kaikkea mitä sanotaan? Ne vaikka ampuu itsensä jos niin käsketään. Kohta suomalaisetkin on samalla tasolla.

Tuolla lukee että rankat on koronatoimet. Matkustuskiellot, karanteenileirit ym.

Tosin.. mitenkä tuo eroaa normi arjesta? :D
Ja immeisten keski-ikä ei liene korkea?

Back
Ylös Bottom