Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Täytyy ihan tosissaan pohtia jos/kun EU antaa tälle tilapaisen myyntiluvan josko menisi tämän ottamaan. Tai ainakin näin alustavasti mielummin otan vanhalla tekniikalla (sama kuin HPV-hep B) tehdyn rokotteen kuin mRNA:n..

Tuosta just laitoin et se voi olla ainut mitä harkitsen jos tulee ns pakkotilanne

Tuosta just laitoin et se voi olla ainut mitä harkitsen jos tulee ns pakkotilanne
Miksi sellainen tulisi tällä flunssalla? Ei sellaista pakkoa saa tulla/sitä ei voi hyväksyä. Ymmärrän jos otat/teet asiat koska näet ne tarpeelliseksi. En ymmärrä jos teet "pakosta" asian.

Niinhän säkin teet, että selität asian niin että se on sulle suotuisa.
Itse ajattelen vähän laajemmin.

Kaikki ei ole siltä miltä netissä näyttää.
Amerikassa oli ongelma kun hevosten lääkettä käytti ihmiset väärin.
Itse vaikuttavan lääkeaineen toimivuuteen olen ottanut kantaa toteamalla, että toimenee ja mielenkiinnosta näen tutkimuksia siitä.

Kaikenkaikkiaan rokotetta on annettu niin pitkällä aikajänteellä, että se kattavuus jne. vaihtelee. Eli osaltaan itse kyllä turhaan sanon mitään rokotteesta. Ehkä 2 rokotetta, kattavuus yli 80 koko väestö puilenvuoden sisään. Mutta siinäkin jo ns.myöhässä joten turha lause.
Niinpä. Kaikki ei todellakaan ole sitä miltä netissä näyttää. Kaikki ei ole myöskään sitä mitä hesari,Yle, IL ja IS näyttää. Jos tarkkailet ihan reaalimaailmaa niin voit huomata että mitään hirveää pandemiaa ei olekkaan missään muualla kuin noiden lehtien sivuilla ja netissä. Oikeuksien hupeneminen taas näyttää realisoituvan

Miks terveet ihmiset laitettais vankilaan ?
Mä vaan kelailin että mitä meille rokottamattomille tehdään jos meitä on 700 000. Ei me vankiloihin mahduta. Sit jos ei suostuta maksamaan mitään sakkoja niin mitä ne meille meinaa tehdä. Siksi uskonkin että kaikki painostaminen on vaan propagandaa ja sanahelinää.

Mä vaan kelailin että mitä meille rokottamattomille tehdään jos meitä on 700 000. Ei me vankiloihin mahduta. Sit jos ei suostuta maksamaan mitään sakkoja niin mitä ne meille meinaa tehdä. Siksi uskonkin että kaikki painostaminen on vaan propagandaa ja sanahelinää.
Pidän kanssa bluffina täysin. Toki täytyy aina olla varpaillaan, mutta silti puhe ja pelottelu on ilmaista tällä hetkellä edelleen noille. Koittavat 3. piikkiä aivopestä nyt.
Pelkästään työpaikoille tulevat passit tiputtaisi niin paljon kriittisistä paikoista porukkaa ettei siihen yksinkertaisesti olisi varaa ja yksi näistä on ilmeinen eli terveydenhuolto. Heidän liitto ei tue passeja ja on käsittääkseni jo varoittanutkin työnantajia alalla sekä ihan mitä tietää hoitopaikoista niin kusessa olisivat, kun ovat jo nyt sitä (ei kuitenkaan covidin takia vaan ettei porukkaa ole tekemässä)

Eli antaa lonksuttaa päätään. Antaa estää ravintolaan menot toistaiseksi tai reissut etelään. Aivan sama tässä vaiheessa. Aika on heitä vastaan tässäkin ja hyvä muistaa että kohta 2. rokotetut on rokottamattomia taas ja koko peli lähtee alusta.

Rupes naurattaan kun muistin, että jos haluaisi sittenkin ottaa piikityksen niin kauan siinä nyt kestäisi olla fully vaxxxxxed, kun pitää vetää ne kaikki piikit alusta asti :D Eli jos 3. piikkiä nyt pitäs laittaa niin eikös siinä ollut sitä väliaikaa vielä koska voi ottaa seuraavan piikin? Kesällä 2022 olisi taas hyvä ihminen vai meniskö jo syksyyn?

Mä vaan kelailin että mitä meille rokottamattomille tehdään jos meitä on 700 000. Ei me vankiloihin mahduta.
Ensin laitetaan teidät rakentamaan ne vankilat ja sitten pääsette istumaan. BOOOOOM!

Vai oiskohan Polarin mielessä "ns pakkotilanne" voinut olla esim tarve matkustaa ulkomaille tai töihin pääsy (jos passin käyttö laajenee)? 🤔 Jos siihen mennään että rokote tai vankilaan niin epäilen ettei siinä kohtaa kysellä toiveita minkä merkkistä rokotetta saisi olla 😁

Niinhän säkin teet, että selität asian niin että se on sulle suotuisa.
Itse ajattelen vähän laajemmin.

Kaikki ei ole siltä miltä netissä näyttää.
Amerikassa oli ongelma kun hevosten lääkettä käytti ihmiset väärin.
Itse vaikuttavan lääkeaineen toimivuuteen olen ottanut kantaa toteamalla, että toimenee ja mielenkiinnosta näen tutkimuksia siitä.

Kaikenkaikkiaan rokotetta on annettu niin pitkällä aikajänteellä, että se kattavuus jne. vaihtelee. Eli osaltaan itse kyllä turhaan sanon mitään rokotteesta. Ehkä 2 rokotetta, kattavuus yli 80 koko väestö puilenvuoden sisään. Mutta siinäkin jo ns.myöhässä joten turha lause.
Mistä ihmeestä sä tuon boldatun keksit?
Näytä mulle ne artikkelit (mielellään tutkimuksia aiheesta) missä tällaista väitetään, äläkä ota sitä rolling stones 100% kusetukseksi todistettua uutista tähän.

Se, että mä en epäile kaikkea esim. Australian uutisointia deep fakeksi ei tarkoita sitä, että selitän asiat itselleni suotuisasti. Ei ole mikään tarve yrittää selitellä itselleni, että nuo Aussien poliitikoiden lausunnot uutisissa olisi muokattuja videoita tai, että kuvakulma vaan hämää tai muuta aivan älytöntä.
Täältä päin katsottuna näyttää olevan vahvasti biased asetelma sinun päässäsi. Eikä siinä mitään ihmeelllistä, kaikilla oma kulma, toisilla vain vahvempi.
Itse kallistun sille puolelle, että on menty aivan liian pitkälle poliittisissa päätöksissä ja näyttää siltä, että koko ajan mennään syvemmälle.

”Kuu ja tähtet taivahalla vilkuttaa
renki tytön kanssa metsään nilkuttaa

Pusi pusi kuuluu pian jo kuusen alta
tytön kamppaa kohta pojan jalka

Kuusen vieressä on vanha pinja
poika häippää, taisi olla ninja

Tyttö suree heti paljon Tapaniaan
tapahtumat sijoittuvat tässä vanhaan Japaniaan”katso liitettä 236214
Aika ovelaa - pelästyikö pöpö jo pelkästä suosituksesta vai alkoivatko ne käyttämään sitä salaa?

Itsellä ei ole mielenkiintoa ottaa rokotetta, mutta tässä alkaa periaatteet tulla "kalliiksi". Oma pääkoppa tarvii vähän väliä ulkomaan lomamatkoja, voi olla vaikeaa päästä mihinkään ilman rokotepassia ensi vuonna. Juuri kävin Espanjassa, se onnistui suht vaivattomasti Finnairin testipisteen kautta 65€ köyhempänä (48h testauksella ennen matkaa).
Toisessa vaakakupissa painaa uutiset, että kohta se kaksi rokotusta ei riitä ja pitää ottaa buustereita yms. Tähän kun lisätään muiden maiden mahdolliset liikkumis/aukiolorajoitukset, mikä taas vähentää mielenkiintoa mennä kyseisiin maihin lomailemaan, itselle esim se maski naamalla liikkuminen on kaukana ideaalisesta lomasta.
En nyt mene vannomaan, mutta aika paljon saa tapahtua että sen mRNA-rokotteen menisin ottamaan vapaaehtoisesti..

Miksi sellainen tulisi tällä flunssalla? Ei sellaista pakkoa saa tulla/sitä ei voi hyväksyä. Ymmärrän jos otat/teet asiat koska näet ne tarpeelliseksi. En ymmärrä jos teet "pakosta" asian.

Jos tulee vaikka passi työpaikalle asti niin ei riitä pitoa tilillä maksella autoa ja omakotitaloa

Jos tulee vaikka passi työpaikalle asti niin ei riitä pitoa tilillä maksella autoa ja omakotitaloa
No kenellä muka olisi? Ei itselläkään.
En silti suostu tuohon kiristykseen, koska jos suostun tai suostumme tuota voidaan käyttää ja tullaan käyttämään meitä vastaan uudestaan. Siitä voit olla varma.

Itsellä ei ole mielenkiintoa ottaa rokotetta, mutta tässä alkaa periaatteet tulla "kalliiksi". Oma pääkoppa tarvii vähän väliä ulkomaan lomamatkoja, voi olla vaikeaa päästä mihinkään ilman rokotepassia ensi vuonna. Juuri kävin Espanjassa, se onnistui suht vaivattomasti Finnairin testipisteen kautta 65€ köyhempänä (48h testauksella ennen matkaa).
Toisessa vaakakupissa painaa uutiset, että kohta se kaksi rokotusta ei riitä ja pitää ottaa buustereita yms. Tähän kun lisätään muiden maiden mahdolliset liikkumis/aukiolorajoitukset, mikä taas vähentää mielenkiintoa mennä kyseisiin maihin lomailemaan, itselle esim se maski naamalla liikkuminen on kaukana ideaalisesta lomasta.
En nyt mene vannomaan, mutta aika paljon saa tapahtua että sen mRNA-rokotteen menisin ottamaan vapaaehtoisesti..
Jotkut maat ovat jo poistaneet testin vaihtoehdoista. Esim. Tsekki hyväksyy enää tuplapiikit tai max. 6kk sit sairastetun nuhan.

Olisi kyllä mukava käväistä pitkästä aikaa jossain ulkomaisessa paikassa, jossa valot tulisivat punaisista lyhdyistä mutta pahasti näyttää sieltä, ettei ainakaan ensi vuonna.

Back
Ylös Bottom