Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Ei helvetti mä en tajunnu aluks :D
Totta... hahahahhahaa
Ne ei voi testata koska vittu jäis bileet pitämättä ei jeesus tätä ei voi keksiä enää.

Se on kyllä jännä miten herroilla ja rahvailla on näköjään ihan omat lait edelleen vuonna 2021
Koska nuo kokoontumisrajoitukset tulee mm. Helsinkiin, mutta ne voisi kiertää passilla, niin jo pelkästään lain noudattamisen takia linnan juhlissa pitäisi vaatia passia mutta myös julkisen esimerkin takia vastuullisesta koronapolitiikasta. Ainoa järkevä syy, miksi passeja ei vaadita, on takuulla se, että osallistujat eivät ole piikitettyjä.

Etelä-Suomeen valmistellaan kokoontumisrajoituksia​

Etelä-Suomen aluehallintovirasto valmistelee kokoontumisrajoituksia mahdollisesti koko Uudenmaan alueelle.

Rajoitusten laajuus ja sisältö täsmentyvät vielä päätöksenteon edetessä. Mahdollista on esimerkiksi rajoittaa yleisötilaisuuksien osallistujamäärää tiettyyn osuuteen tilan enimmäishenkilömäärästä.

Tilaisuuden järjestäjä voi ottaa käyttöön koronapassin vaihtoehtona rajoituksille.

Päätös kokoontumisrajoituksista on tarkoitus antaa torstaina 18. marraskuuta ja se tulisi voimaan 25. marraskuuta.

Jos meillä olisi oikea journalismi olemassa alkaisi tästä kunnon paskamyrsky ja kyseenalaistettaisiin suoraan eikö herrat itse ole ottaneet rokotteita vai mistä nämä eriävät oikeudet.
Toki jos meillä olisi oikea journalismi olemassa emme koskaan olisi tässä tilanteessa.

Linnanjuhliin vain ~200 vierasta ja lähes kaikki ensikertalaisia. Onko nää sitten jotkut rokottamattoman "deep staten" bileet :unsure:
Sä heität jonkun hätäfoliohatun tähän väliin, kun on nyt vähän liian tiukasti epäkohdissa kiinni täällä porukka?
Jopa sä näet epäkohdan tässä hommas varmasti.

On taas aika sakeaa menoa :oujee: Kerrotteko miten rajoitukset koskevat yksityistilaisuuksia, ja minkä lain mukaan yksityistilaisuuden järjestäjä saa edellyttää koronapassia? Linnanjuhlathan ovat ymmärtääkseni lain kannalta kotibileet. Eikä pressan linnaa koske ravintoloille asetetut rajoitukset.

On taas aika sakeaa menoa :oujee: Kerrotteko miten rajoitukset koskevat yksityistilaisuuksia, ja minkä lain mukaan yksityistilaisuuden järjestäjä saa edellyttää koronapassia? Linnanjuhlathan ovat ymmärtääkseni lain kannalta kotibileet. Eikä pressan linnaa koske ravintoloille asetetut rajoitukset.
MITÄ VITUN JÄRKEÄ MISSÄÄN ON JOS TUOTA EI MUKA KOSKE? SADAT IHMISET PYÖRIMÄSSÄ AHTAISSA TILOISSA

KAIKKI SE MITÄ MEILLE KERROTTU JA PAKOTETTU ON SIIS HEVONPASKAA? YMMÄRRÄTKÖ? PRESSANLINNA JA SEN VÄKI ON SAMALLA PLANEETALLA KUIN MÖRKÖ PLANDEMIA.

Tällaiset caset kyllä aina paljastaa mitä covid fanbase kans edustaa täällä täysin. Ei logiikkaa, ei järkeä vaan puhdasta narratiivia eli mielenhallintaa.

Linnanjuhlat laskettaneen yksityistilaisuudesksi, eli tuo laittomuuspykälä ei täyty. Isotkin yksityistilaisuudet ovat koronaturvallisia ilman passia, joten siinä mielessä virkamiesten ei tarvitse näyttää edes hyvää esimerkkiä kansalle, vaikka toki ovat samalla vaatimassa passia myös yksityisille työpaikoille mutta se on eri asia.

Kyllä tässä varmaan joku vielä yrittää kerätä irtopisteitä sillä, että vaatii linnanjuhlia peruttavaksi. Lukeekohan Kiuru pakkista?

Linnanjuhlat laskettaneen yksityistilaisuudesksi, eli tuo laittomuuspykälä ei täyty. Isotkin yksityistilaisuudet ovat koronaturvallisia ilman passia, joten siinä mielessä virkamiesten ei tarvitse näyttää edes hyvää esimerkkiä kansalle, vaikka toki ovat samalla vaatimassa passia myös yksityisille työpaikoille mutta se on eri asia.
Jos ne linnanjuhlissa edellyttäis passia niin ne näyttäis esimerkkiä siitä miten lakia ei tarvitse noudattaa. Sehä se olisikin hyvä esimerkki, erityisesti kun juhlien isäntänä on juristitaustainen presidentti 😁

Kyllä tässä varmaan joku vielä yrittää kerätä irtopisteitä sillä, että vaatii linnanjuhlia peruttavaksi. Lukeekohan Kiuru pakkista?
En sanoisi, että kyse olisi edes irtopisteiden keräilystä vaan vakavaan terveysriskiin liittyvästä asiasta. Nythän ei kukaan tiedä onko vieressä istuva henkilö rokotettu vai ei eli riskinä on, että rokotetut ja rokottamattomat sekoittuvat keskenään. Tämän riskin eliminointihan valtio on ajanut aggressiivisesti jo kuukausia.

Tartsan kiertää kovasti sitä tosiasiaa ettei porukka ole piikitetty ja tuota passia ei vaadita sen takia ja pressanbileet tietää tämän. Vaikka sama porukka suorastaan pakottaa meille piikitystä.

Narratiivi gone

Jos ne linnanjuhlissa edellyttäis passia niin ne näyttäis esimerkkiä siitä miten lakia ei tarvitse noudattaa. Sehä se olisikin hyvä esimerkki, erityisesti kun juhlien isäntänä on juristitaustainen presidentti 😁
Käsittääkseni passin vaatiminen yksityistilaisuuksissa ei ole laitonta.

Käsittääkseni passin vaatiminen yksityistilaisuuksissa ei ole laitonta.
Riippuu missä ne yksityistilaisuudet pidetään. Jos minä pidän kotibileet niin en saa edellyttää passia vierailtani, eikä saa salekaan. Jos vuokraan ravintolan bileitä varten, saan edellyttää. Tai näin minä olen ymmärtänyt. Korjatkaa toki jos minä ja sale olemme väärässä.

Meillä oli häät kun oli max 10 henkilöä rajoitukset päällä. Ei vaikuttanut mitenkään. Kirkkoon sai esim. tulla kaikki vieraat ilman mitään ongelmia. Vaikka kirkon sivuillakin oli rajoituksista maininta.
Tuo ehkä väärä paikka näyttää esimerkkiä.

Riippuu missä ne yksityistilaisuudet pidetään. Jos minä pidän kotibileet niin en saa edellyttää passia vierailtani, eikä saa salekaan. Jos vuokraan ravintolan bileitä varten, saan edellyttää. Tai näin minä olen ymmärtänyt. Korjatkaa toki jos minä ja sale olemme väärässä.
Voi että sentään. Eikö nyt olisi valtion presidentillä hieno näyttää oikeaa esimerkkiä miten vastuullisesti hoidetaan tämmösetkin hommat satojen vieraiden kanssa? Mutta eiii... tämän voi kiertää muodollisuuksilla vaikka logiikkaa ei ole pandemian hoitoon vaan toimii nyt mörköpetrimaljana koko bileet... Mikä toki kielletty veromaksajilta muuten...

Mutta ei....... Potkitaan kohta ennemin se Pertti pois töistä joka tekee etänä muutenkin 80% ajastaan tai Marjatta joka kehtaakin hoitaa ihmisiä rokottamattomana! Tai laitetaan firman mailiin muistutus pikkujouluista mihin ei ole asiaa ilman koronapassia... nniiiiihh

Tartsan kiertää kovasti sitä tosiasiaa ettei porukka ole piikitetty ja tuota passia ei vaadita sen takia ja pressanbileet tietää tämän. Vaikka sama porukka suorastaan pakottaa meille piikitystä.

Narratiivi gone
Miten niin tosiasiaa - eihän vielä edes tiedetä keitä tuonne on kutsuttu pönöttämään?

Back
Ylös Bottom