Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Aikalailla varmastikin noin

"Terve nuori ei rokotteista hyödy" <- tuo on aika jyrkästi sanottu. Johtopäätös ilmeisesti vedetty sairaalahoidon lukujen pohjalta? En oikein itse osaa kuvitellakaan kuinka paska olo täytyy olla siinä vaiheessa että sairaalaan itteni kärrään/kärräytän. Jos rokote tekee taudin potemisesta olennaisesti lyhyemmän/miedomman, niin hyötyyhän siitä rokotteesta sitten, vaikkei koskaan sairaalareissu olisi ollut tulossakaan koronan vuoksi.

Tosi hankala tuo korona. Itsellä on kaksi hyvää ystävää joilla ei tullut koronasta käytännössä mitään oireita. Toinen ajeli aura-autoa sen kaksi viikkoa mitkä oli karanteenissa, kun ei omia töitä voinut tehdä. Heille rokotteesta ei ainakaan mitään merkittävää hyötyä olisi ollut.

Sukulainen taas joutui teholle. Hänellä useampi riskitekijä.

Seuraava kysely vois @Mike olla sellainen, että aiotko ottaa 3. piikin? Saisko tämmöisen kasaan?
Ihan yhtä hyvin vois tehdä kyselyn "Onko sulla psykoosit maksimissa". Meinaan mä en usko että yksikään järjellinen ihminen ottaa kolmatta rokotetta. En vain usko että niin vitun hulluja on olemassa ainakaan täällä.

Nythän suositellaan, että jos on sairastanut koronan niin ei kannata ottaa 6kk rokotetta. Vaan vähintään odottaa 6kk ennen kuin rokotteen ottaa.

Jos sen sairastaa tietämättään, niin onkohan tässä yksi syy miksi joillekkin tulee haittoja? Tai kun olet saanut ensimmäisen piikin ja sit sairastat sen siinä välissä ja saat heti perään sit toisen piikin.

Kun tiedetään, että todella iso prosentti voi "sairastaa" sen täysin huomaamatta.

Älä sano. Tän "pandemian" myötä tuntuu että moni fiksukin on menettänyt järkensä
No en mä aidosti usko, että täällä niin hulluja sentään on. Ensimmäistäkään rokotetta ottaneena ja taudin välttäneenä mun aivot ei enää pysty mitenkään käsittelemään ihmisten toimintaa, mikä vittu niitä vaivaa? Onko ihmiset niin vietävissä, että ne uskoo kaiken ja niitä voi kusettaa aivan naurettavan helposti?

Ihan yhtä hyvin vois tehdä kyselyn "Onko sulla psykoosit maksimissa". Meinaan mä en usko että yksikään järjellinen ihminen ottaa kolmatta rokotetta. En vain usko että niin vitun hulluja on olemassa ainakaan täällä.
Ite uskon, että yli puolet kansasta ottaa kolmannen ilomielin.

No en mä aidosti usko, että täällä niin hulluja sentään on. Ensimmäistäkään rokotetta ottaneena ja taudin välttäneenä mun aivot ei enää pysty mitenkään käsittelemään ihmisten toimintaa, mikä vittu niitä vaivaa? Onko ihmiset niin vietävissä, että ne uskoo kaiken ja niitä voi kusettaa aivan naurettavan helposti?
Mä toivon että asia ois noin että ihmiset ei mee kolmannelle piikille mutta kyllä mun usko ihmisiin on horjunut. Ja jotenkin vaan luulen että kyllä ne kiltisti hakee sen että saa leiman passiin

Mä toivon että asia ois noin että ihmiset ei mee kolmannelle piikille mutta kyllä mun usko ihmisiin on horjunut. Ja jotenkin vaan luulen että kyllä ne kiltisti hakee sen että saa leiman passiin
Ei mutta kun miten tää on mahdollista? En ymmärrä. 4 vuoden päästä ne hakee 30. piikkiä ja edelleen me muut katotaan ilman rokotteen rokotetta vierestä että mitä vittua täällä tapahtuu. Mä en tajua, onko ihmiset menettäneet kokonaan järkensä tässä touhussa? Tauti ei tapa tyyliin ketään ja tää kiima vaan kiihtyy. Sitten kun on nolla kuolemaa, niin sitten varmaan nää hakkaa joka päivä jo rokotetta. Menee täysin vitun väärinpäin tää homma.

Ei mutta kun miten tää on mahdollista? En ymmärrä. 4 vuoden päästä ne hakee 30. piikkiä ja edelleen me muut katotaan ilman rokotteen rokotetta vierestä että mitä vittua täällä tapahtuu. Mä en tajua, onko ihmiset menettäneet kokonaan järkensä tässä touhussa? Tauti ei tapa tyyliin ketään ja tää kiima vaan kiihtyy. Sitten kun on nolla kuolemaa, niin sitten varmaan nää hakkaa joka päivä jo rokotetta. Menee täysin vitun väärinpäin tää homma.
Mikäli kukaan rokotetuista enää elossa ottamaan piikkiä?

Uskon, että valtaosa tulee ottamaan myös kolmannen piikin mutta suurimmalla osalla tästä valtaosasta syyt eivät ole terveydelliset vaan se, että mieli on antanut jo periksi kaikelle pelonlietsonnalle, propagandalle, syyllistämiselle/kiristämiselle ja ryhmäpaineelle. 80% tuskin päästään enää ilman uusia kiristystoimia, kuten passipakko työpaikoille ym. mutta 50-70% varmasti tulee täyttymään.

Suora lähetys: Hallitus ratkoo heikentynyttä koronatilannetta – Marin: ”Emme ole tilanteessa, että joutuisimme hätäjarrumekanismia aktivoimaan”​

Tuplarokotettujen määrä nousi tänään yli 80 prosenttiin, mutta epidemia jatkaa jylläämistään. Hetki hetkeltä -seuranta löytyy artikkelin lopusta.

Hanna Vesala, Akseli Vanhala

14:55 | Päivitetty 15:39
Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (Hus) entinen toimitusjohtaja, kansanedustaja Aki Linden (sd) huusi hallitusta maanantaina Twitterissä hätäkokoukseen nousevien koronalukujen vuoksi.

Hallitus ei päivän kokoustaan hätäkokoukseksi ole kutsunut, mutta vaikea Suomen koronatilanne juuri nyt jälleen on.

IS seuraa kokousta suorassa lähetyksessä kello 15.20 alkaen. Lähetys näkyy artikkelin ylle avautuvassa videoikkunassa. Tekstimuotoisen seurannan löydät alta.

Hallituksen on tarkoitus keskustella kokouksessaan niin sanotusta hätäjarrusta. Hybridistrategiaan kuuluvalla mekanismilla hallitus voi ottaa laajasti koronarajoitukset alueilta omaan päätäntävaltaansa.

Hallituksesta on toistuvasti sanottu, että heikon koronatilanteen alueilla pitäisi tehdä riittäviä rajoitustoimia. IS:n tietojen mukaan hallitus ei ole hätäjarruun vielä tarttumassa, vaan siitä ja sen mahdollisista käyttötavoista käydään vain keskustelua.

– Emme ole tilanteessa, että joutuisimme hätäjarrumekanismia aktivoimaan, pääministeri Sanna Marin (sd) vahvisti iltapäivällä Säätytalolla.

Hybridistrategian mukaisesti rajoituksista piti päästä eroon, kun 80 prosenttia yli 12-vuotiaista suomalaisista on rokotettu. Raja täyttyi tänään, mutta päinvastoin kuin aiemmin ajateltiin Suomessa joudutaan ennemminkin nyt miettimään rajoituksia kuin poistamaan niitä.

HALLITUSTA huolettaa sairaalahoidossa olevin ihmisten määrän jatkuva kasvaminen. Sairaalahoidossa oli tänään 252 ihmistä. Heistä tehohoidossa oli 28. Uusia koronatartuntoja vahvistettiin tänään 954.

Viimeisen kahden viikon aikana uusia tartuntoja on vahvistettu 9 301. Se on lähes 1 900 tartuntaa enemmän kuin sitä edeltävien kahden viikon aikana.

Kyse on edelleen rokottamattomien epidemiasta. Tautia on terveydenhuollon viranomaisten mukaan nyt kuitenkin liikaa liikkeellä.

Viime viikon aikana Husin sairaalahoidossa olevista lähes puolet oli saanut kaksi rokoteannosta. Lähes kaikki teho-osastoilla hoidetut koronapotilaat ovat sen sijaan olleet rokottamattomia.

Hus kertoi eilen nostaneensa valmiustasoaan tehostettuun valmiuteen, joka on kolmiportaisen valmiusasteikon toinen aste.

NYT
Hallituksella on yhtenäinen kuva tilanteesta, hän vastaa kysymykseen, onko luvassa vaikeat neuvottelut.
Hän sanoo, että hallituksen täytyy pitää silmät auki ja olla valmiina tekemään muutoksia strategiaan.
2 min. sitten
Marin ei usko, että hallitus asettaisi tänään uutta tavoitetta rokotekattavuudelle.
Hallitus keskustelee tänään ravintolarajoituksista. Hän ei usko, että uusia rajoituksia asetettaisiin tänään. Sen sijaan hän uskoo, että nykyiset rajoitukset pysyvät voimassa.
Hän ei ota kantaa siihen, miten rajoituksia valvotaan.
4 min. sitten
Hallitus käy keskusteluja myös Hybridistrategian kokonaisuudesta.
Marinin mielestäni olisi hyvä, jos koronapassin käyttöä voitaisiin laajentaa.
Hallitus selvittää, voisivatko esimerkiksi yritykset ottaa koronapassin käyttöön. Hän tiedostaa, että lainsäädäntö ja perustuslaki asettavat rajoituksia passin laajempaan käyttöönottoon.
Marin kertoo myös, että hallitus käsittelee, voisiko rokotukset ottaa pakollisia tietyille ammattiryhmille.
8 min. sitten
Marin sanoo, että tilanteeseen, jossa hätäjarru pitäisi ottaa käyttöön, ei haluta joutua. Ratkaisu huonoon koronatilanteeseen on hänen mukaansa rokotekattavuuden parantaminen.

- Kaikkia keinoja nostaa rokotekattavuutta on käytettävä.

Ulkomaanmatkustelu tulee varmaankin lähivuosina jäämään kokonaan pois ellei jatkuvasti ole täyttä sarjaa piikkejä, esim. ensi vuonna tähän aikaan todennäköisesti neljä. Se on tavallansa harmi vaikka onhan tuota tullut matkusteltua aiempina vuosina jopa kyllästymiseen asti mutta olisihan sitä välillä mukava jossain käydäkin. Mutta ei niin mukava, että ottaisin pelkästään sen takia noin monia piikkejä. Ehkäpä se on nyt sitten matkustelut matkusteltu.

Ulkomaanmatkustelu tulee varmaankin lähivuosina jäämään kokonaan pois ellei jatkuvasti ole täyttä sarjaa piikkejä, esim. ensi vuonna tähän aikaan todennäköisesti neljä. Se on tavallansa harmi vaikka onhan tuota tullut matkusteltua aiempina vuosina jopa kyllästymiseen asti mutta olisihan sitä välillä mukava jossain käydäkin. Mutta ei niin mukava, että ottaisin pelkästään sen takia noin monia piikkejä. Ehkäpä se on nyt sitten matkustelut matkusteltu.
Jotenkin näyttää että yksityis autoilusta tulee rikkaitten hommaa.

Mä luulen että viidennen piikin kohdalla porukka herää. 😁

Back
Ylös Bottom