Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
IL jakaa armotonta disinformaatiota:

Miten asia oikeasti on:

View: https://mobile.twitter.com/MartinKulldorff/status/1455512040710316033

Miksihän näin härskiä vääristelyä? Vai mistä tutkimuksesta tuollainen tulos että kaksi piikkiä suojaisi paremmin?

Älä viitsi.
Taas tulee tätä vääntöä "ei täällä kukaan mitään"
Paskanmarjat. Sekä se mitä isossa kaavassa tapahtuu on tarkkailussa ja ne puheet/teot mitä päättäjät aikovat/tekevät. Niissä pakko ja kiristys on ihan arkipuhetta.
Älä itse viitsi. Kova poika oot laittamaan sanoja toisten suuhun jatkuvasti. Miksi tuputat mulle xxxx jatkuvasti??? hä? Tuputat sä kun mä niin sanon.

Maalitolpat on nykyään jos siinä että "voit sairastaa tai saada vittu flunssan"
"ota piikki niin VOIT EHKÄ OLLA SAAMATTA flunssaa"

No shit sherlocks

On tää hullu maailma

Älä itse viitsi. Kova poika oot laittamaan sanoja toisten suuhun jatkuvasti. Miksi tuputat mulle xxxx jatkuvasti??? hä? Tuputat sä kun mä niin sanon.
En mä ole laittanut päättäjien suuhun mitään. Nehän tässä ajaa dystopiaa tänne ja ohittaa kaiken kusetuksen tässä koska ovat itse kusettajia. Sinä olet heidän oppipoika.

Outo tuo luodin väistely vertauksena jos puhutaan alle eläkeikäisistä. Kausi-influenssa on esim. omalle ikäryhmälleni vaarallisempi kuin korona, enkä ole ottanut siihenkään piikkiä ja hyvin harvoin tai oikeastaan en juuri koskaan aiempina vuosina ole edes muistanut, että on influenssakausi. Ei ole tullut ajatustakaan siihen suuntaan koskaan, että joutuisin väistelemään luoteja.
Hyvä, kiitos. Voisiko vielä joku muukin tarkka yksilö tulla minulle kertomaan että korona ei todellakaan ole luoti. 3-4 vissiin tuohon vasta tarttui. Viides tarvittais ehkä että sisäistäisin asian 😁

Hyvä, kiitos. Voisiko vielä joku muukin tarkka yksilö tulla minulle kertomaan että korona ei todellakaan ole luoti. 3-4 vissiin tuohon vasta tarttui. Viides tarvittais ehkä että sisäistäisin asian 😁
Hehe, nyt kun tarkemmin katson niin pari kuntia ehtikin jo vastata.

En mä ole laittanut päättäjien suuhun mitään. Nehän tässä ajaa dystopiaa tänne ja ohittaa kaiken kusetuksen tässä koska ovat itse kusettajia. Sinä olet heidän oppipoika.
Onko sulla oikeasti noin paljon ymmärryksessä vikaa? Väität joidenkin, oletettavasti munkin tuputtavan rokotetta. En tuputa. Laitat sanoja mun suuhun.

Ei tuo taktiikka onnistu, mutta pura nyt turhautumistasi.
Voivoi. Mikäs tämän taktiikan numero on? Sä se et ikinä myönnä puhuvas paskaa tai tekeväs mitään väärin. Joo, saat jatkaa rauhassa piikkijuttujas, tuntuu ahdistavan. En ole turhautunut mihinkään muuhun kuin sun typeryytees.

Luodin väistelyä. Mä olen oikein kerjännyt sitä luotia mutta eipä ole tullut. Olen valmis ottamaan koronaluodin ihan koska vain. Näyttää vain olevan todella hankala saada
Niin no, kohta 20kk menty ja todettuja tartuntoja noin 3% koko väestöstä, että sellainen yleisvaarallinen tartuntatauti. Pahimmassa tapauksessa joudut vielä parikymmentä vuotta odottamaan tartuntaa.

Outo tuo luodin väistely vertauksena jos puhutaan alle eläkeikäisistä. Kausi-influenssa on esim. omalle ikäryhmälleni vaarallisempi kuin korona, enkä ole ottanut siihenkään piikkiä ja hyvin harvoin tai oikeastaan en juuri koskaan aiempina vuosina ole edes muistanut, että on influenssakausi. Ei ole tullut ajatustakaan siihen suuntaan koskaan, että joutuisin väistelemään luoteja.
Tässähän sekoitetaan koko ajan se että kuvitellaan että viruksen kohtaaminen on sama kuin infektio ja sairastuminen. Pelkkää matematiikkaa siis.

Noniin. Tämä bmj:pfizerin(tarkemmin sanottuna ventavian) Touhut.

Eli Ventavia pfizerin alihankkija. He oli vastuussa 1000sta henkilöstä. 44k:sta. Toimipaikkoja jossa tutkimusta toteutettiin 153 ja ventavian osuus 2.
Rokotteita on ollut tukimassa kymmeniä ellei satoja tutkijoita ympäri maailman joista jokainen voi lähettää epäkohtia vaikka sitten foxnewsille. Tämä on ensimmäinen- ainakin toistaseks.

Vaikka resurssit ois pfizerin lääketehtaan luokkaa niin 44 tuhannen tyypin datan analysointi ei ole ihan kamalan pieni urakka.
Tähän tarvitaan yhteistyökumppaneita, sairaaloiden klinikoita, järkyttävä määrä työmiehiä ja naisia. Nämä 44k oli jaoteltu 153:een eri pisteeseen. Toki huolimaton protokolla voi MYÖS VÄHENTÄÄ rokotteen mairittelevuutta, joka ei liene pfizerin agendalla.

Onneks ko. rokotetta on tutkittu ympäri maailman- tämän tutkimuksen jälkeenkin ja ne on itseasiassa pystytty toistamaan. Hyvällä tuloksella.
Tässä esimerkki: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2101765 Tutkimusta ei ole muuten rahottanu pfizer. Joka lienee sekin ihan hyvä juttu. Ja tulokset on johdonmukaisia.

''This study in a nationwide mass vaccination setting suggests that the BNT162b2 mRNA vaccine is effective for a wide range of Covid-19–related outcomes, a finding consistent with that of the randomized trial.''

Toki voihan sekin olla täysin mahdollista, että kaikki ympäri maailmaa olevat henkilöt, yhteistyökumppanit, eri paikkojen sairaalan kilinikkojen työntekijät jotka analysoi 44 tuhannen ihmisen dataa joka vaatii muutaman ihmisen, kaikki olisi pahoja, eikä näe mitään ongelmaa jättää suuria epäkohtia ilmottamatta, mutta miten todennäköstä tämä sitten lienee.

Lukuihin sen tarkemmin kantaa ottamatta vähän tuohonhan sitä ollaan menemässä, hyvässä ja pahassa. Tuo olisi myös hyvä rokottamattomienkin tiedostaa, eli vaikka edellisen vuoden luotia väistelikin helpohkosti rajoitteiden ja "lampaiden" panikoinnin keskellä, on se väistely jatkossa paljon vaikeampaa kun viruksen annetaan levitä ja ihmiset palaa normaaliin elämään.
Entä jos on jo eletty pari vuotta normaalisti? Lapset päiväkodissa, kuljettu salilla ja töissäkään ei muutoksia. Käyty kylässä ja synttäreillä normaalisti ja reissattu normaalisti. Taitaa olla loppujen lopuksi aika pieni porukka joka on muuttanut käyttäytymistä. Tietysti etätyö osalla.

Taitaa olla loppujen lopuksi aika pieni porukka joka on muuttanut käyttäytymistä. Tietysti etätyö osalla.
En tiedä mitä pidät käyttäytymisen muuttamisena, mutta eiköhän vähintään 90% väestöstä ole muuttanut käyttäytymistään, omasta aloitteestaan tai pakolla rajoitusten myötä.

Back
Ylös Bottom