Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tulipa tosta redikoukusta mieleen että itellä ei oo tehnyt pätkän vertaa mieli olutta, onhan tässä jo monta päivää mennytkin :)
Kumma että erilaiset addiktiot tarttee vain sen jonkun syyn että niistä pääsee eroon, itsellä ainakin ja varmaan vuoden verran olen sanonut itselle että sinä päivänä kun tulee se hyvä syy niin loppuu.

Mielenlujuutta. Joskus pidin kahvista pari viikkoa taukoa, kun koitin mielenkiinnosta voinko olla ilman. Helppoa, mutta jatkoin kun maku hyvä.

Pahin testi ollut ehkä viikon vesipaasto. Särki päätä kohtalaisen usein. Johon burana auttoi, onneksi.

Juu sokeri onely.

Nyt olis kyllä moti laittaa itteni kondikseen. Tuli taas vajaa 2v tauko kun ei tullu liikuttua yhtään. 2h istuminen autossa +8h istuminen konttorilla. Himassa ei jaksanu muuta kuin istua sohvalla.
Nyt kun vaihtu duuni niin aloin aamu-uinnit 3krt vko. Kevyttä kehopaino jumppaa 2-3krt vko ja kamppailu. Näitä nyt 4vko takana ja olo on parempi kuin koskaan. Ryhtikin parantunu niin että 5cm pidempi. Munakin on vahva ihan tyvestä lähtien. Safka pitäis vielä saada rotiin.

Mulla on kertynyt runsaasti kokemusta etäsuhteista. Suuri ero lähisuhteeseen on siinä, että etäsuhde on lomaa ja lähisuhde arkea. Etäsuhteessa puuhailet enimmäkseen omiasi ja sitten matkustat pariksi päiväksi naisen luo. Nainen ottaa parhaillaan vastaan sukkanauhoissa vinkkupullon kanssa. Viikonloppu menee nautiskelun merkeissä ja arkena palaat omiin hommiisi. Lähisuhteessa defaultti onkin sitten yhdessäoleminen ja omat jutut on lomaa, jotka tulee neuvotella erikseen. Kun tulet kotiin niin nainen odottaa pieruverkkareissa todo-listan kanssa.
IMO tämä on syytä tiedostaa etäilyhommissa. Yhteenmuutto ei tee elämästä yhtä auvoista lomaa vaan muuttaa parisuhteen arjeksi. Arjessa taas menestyy erityyppisen naisen kanssa kuin lomalla. Jos tavoitteena on arkitouhut niin etäilyssä olisi syytä olla tietoinen pyrkimys kohti yhteistä arkea. Parempi kosauttaa juttu ennemmin kuin myöhemmin. Sitten jos viihtyy arjessa itsekseen niin etäsuhde on just hyvä. Miksi suotta kosauttaa toimiva konsepti?

Mikä vika on arjessa? Arki on paskaa jos itse väkisin tekee paskaa.

Itsellä ainakaan mikään muu oo niin kivaa kuin arki. Saa olla oma itsensä, katsoa kuinka lapset kasvaa. Harrastella sun muuta. Pieruverkkarit otetaan veke kun iltasin jöylitään.
Juuri näin.

Ja pakko sanoa että termi "jöylitään" sai aikaan spontaanin naruahduksen. Loistava. 👌

Arki on paskaa jos itse väkisin tekee paskaa.

Arki on ihmisen parasta aikaa. Viikonloppu vielä parempaa.

Tämä. Arki on parasta mitä voi olla. Vain vapaat viikonloput on parempia kuin arki.

Mä olen ajat sitten tehnyt päätöksen, että teen elämästä niin kivaa kun vaan voin.

Sehän se tässä on, kun olis vielä mukavampaa kun tämän kaiken kivan voisi jakaa. Koska jaettu ilo on aina kaksinverroin parempaa.

Juuri näin.

Ja pakko sanoa että termi "jöylitään" sai aikaan spontaanin naruahduksen. Loistava. 👌

:D Hyvä, että saa sanastoa kohennettua täältäpäin.

Mä olen ajat sitten tehnyt päätöksen, että teen elämästä niin kivaa kun vaan voin.

Tämä hyvä päätös. Saman itse tehnyt jo vuosia sitten, mikä saanut vahvistusta filosofian ja psykologian kirjojen kautta mitä kuunnellut useita. Ei enää oikeesti vituta mikään. Jos ottais jostain asiasta vittuuntuakseen niin sais olla naama norsunvitulla koko ajan. Näkökulman vaihtamisen tekniikalla voi joka asian muuttaa positiiviseks. Ja jos sulla on vain positiivisia asioita niin sittenhän on koko ajan kivaa. Ja kun on kivaa, ei vituta. Mukava herätä aamuisin.

Ihmiset taitaa inhota positiivisuutta, etenki näin maanantaisin. Aamulla hymyilytti enemmän tai vähemmän koko 8km lenkin ajan ja ai että miten naama näkkärillä ihmiset tuijotti takasi. Sekös vasta naurattiki ja taisin paikallisen hullun leimaa keräillä siinä sitte.

Oon ihan samaa mieltä siitä, että arki on ihmisen parasta aikaa. Jopa maanantaisin ja marraskuussa.

Tämä hyvä päätös
Minustakin.

Koulu nyt oli täyttä paskaa mutta se oli pakko käydä, kun halusin upgreidaa työjuttuja uudelle tasolle.

Muuten teen vain sellaisia juttuja, jotka lisäävät mun hyvinvointia.

Back
Ylös Bottom