Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Ilmeisesti osa täälläkin on ihan ok alla olevan kanssa. Haluaisin vain tietää miksi? Ja miten lisääntynyt kontrolli parantaa mitään. Jos kaikki se efortti mitä nyt laitettiin koronaan olisi laitettu viimeisen vuoden aikana nälkään kuolevien pelastamiseksi olisi sillä ollut isommat vaikutukset mm.. Lasten kuolleisuuteen. Sen sijaan hallitukset tekevät toimia joka itse asiassa lisää tätä.

IMG_20211029_152232_739.webp

Ei mitään väliä millään tutkimuksilla, tämä tullaan runnomaan läpi:

THL ehdottaa: koronapassi väliaikaisesti myös terveydenhuollon työntekijöille​

Passia voitaisiin käyttää väliaikaisesti tiettyjen sosiaali- ja terveydenhuollon tehtävissä olevien työkelpoisuuden varmentamisessa.

Ei mitään väliä millään tutkimuksilla, tämä tullaan runnomaan läpi:

THL ehdottaa: koronapassi väliaikaisesti myös terveydenhuollon työntekijöille​

Passia voitaisiin käyttää väliaikaisesti tiettyjen sosiaali- ja terveydenhuollon tehtävissä olevien työkelpoisuuden varmentamisessa.
Yhtä väliaikainen kun autovero

Ööh.. mulla oli 7 päivää.. Sehän lyheni 10:tä 7:ään?
En asu Suomessa.
Mites muuten Thaimaassa? Kuulin paikalliselta kollegalta, että ensi kuussa alettaisiin päästää turisteja maahan ilman karanteeneja ja joulukuussa aukeaisi baarit ja yökerhot?
Pitää paikkaansa, ens kuun alussa aukeaa paikat tietyissä turistipaikoissa ja tänään tuli hallitukselta info, että baarit saa myös aueta kuun alusta jos paikallinen kuvernööri antaa luvan. Jos ei anna niin sitten tuo mainitsemasi joulukuu

Edit: Ennenkuin joku alkaa viisastelemaan siitä et baarit on kiinni ja olin baarissa viime vloppuna, niin Bangkok on täynnä baareja jotka maksavat poliiseille, että ovat "salaisesti" auki

Siis nyt on aikoihin eletty. Meillä pakkiksella puhuu mies haudan takaa. Ja menee vielä valehtelemaan ettei rokote muka suojaa. Mutta oliko sun kaveri rokotettu virallisten määritysten mukaan. Koska pitää muistaa että se että Da rokotteen ei vielä tarkoita että olisi rokotettu 😜😜
Tuplat Suomesta, että pääsi alkujaan maahan sisään.

En olisi vielä hetki sitten uskonut sinulta kuulevani moista, mutta ymmärrän sen toisaalta. Propaganda on ollut niin uskomattoman kovaa, että se tuntuu yllättävän usein vaikuttavan myös niihin, jotka yleensä näkevät näiden läpi. Tämä kupla on kuitenkin kiristynyt jo niin äärimmilleen, että kyllä se vielä puhkeaa, siinä onkin sitten monille pohdinnan paikkaa.

Itekin olen vähän yllättynyt että olet noin syvällä tuossa toisessa päässä. Mä olen lukenut vuonna käpy yliopistolla biotieteitä, menin ihan huvin vuoksi kun DNA:n salat alkoi olemaan enempi ja enempi auki, opiskelemaan miten elämä toimii. PCR-vempeleillä leikkiny etc. että mulle geenitekniikka, mRNA-rokote tms. kuulostaa edistykseltä ja mahdollisuuksilta.
Noin yleisesti kuitenkin modernin teknisen ratkaisun puolella asioissa.
Mutta älä huoli, en ole täysin sekaisin. Edelleen olen sitä mieltä että journalismi on kehnoa, yksipuolista ja johdattelevaa, myös tässä asiassa. En vaan ole sitä mieltä että tämä covid on ihan höpöjuttu perusterveillekään, (vaikka varmasti liioiteltu mediassa) koska tarttuvuus niin korkea. Oon sitä mieltä että ainut tapa millä muut rajoitukset helpottaa tässä vaiheessa ja tässä poliittisessa todellisuudessa on rokotteet. Eli en näe järkeä "taistella niitä vastaan".
Ja todettakoon se, että onhan tuo rokotteen teho leviämisen estossa ollut pettymys, odotin paljon enemmän. Samoin suojan kesto taitaa jäädä turhan lyhytikäiseksi. Mutta aika helppoja ja halpoja nuo on onneksi valmistaa ja itelle ei mikään ongelma ottaa "ilmaista" shottia. Ja vielä Suomen tilanteeseen niin vähän turhan voimakkaastikin tota rokotekattavuutta ajetaan. Meidän tilanne ihan eri vs. ihmisiä täyteen ammuttu Keski-Eurooppa. Sanoin jo aiemmin etten kannata pakkorokotuksia, enkä sitä että työpaikoille alettaisiin vaatimaan rokotepasseja Italian tyyliin. Terveydenhuoltoon ja vanhustenhoitoon makes sense, en vastusta.

Itekin olen vähän yllättynyt että olet noin syvällä tuossa toisessa päässä. Mä olen lukenut vuonna käpy yliopistolla biotieteitä, menin ihan huvin vuoksi kun DNA:n salat alkoi olemaan enempi ja enempi auki, opiskelemaan miten elämä toimii. PCR-vempeleillä leikkiny etc. että mulle geenitekniikka, mRNA-rokote tms. kuulostaa edistykseltä ja mahdollisuuksilta.
Noin yleisesti kuitenkin modernin teknisen ratkaisun puolella asioissa.
Mutta älä huoli, en ole täysin sekaisin. Edelleen olen sitä mieltä että journalismi on kehnoa, yksipuolista ja johdattelevaa, myös tässä asiassa. En vaan ole sitä mieltä että tämä covid on ihan höpöjuttu perusterveillekään, (vaikka varmasti liioiteltu mediassa) koska tarttuvuus niin korkea. Oon sitä mieltä että ainut tapa millä muut rajoitukset helpottaa tässä vaiheessa ja tässä poliittisessa todellisuudessa on rokotteet. Eli en näe järkeä "taistella niitä vastaan".
Ja todettakoon se, että onhan tuo rokotteen teho leviämisen estossa ollut pettymys, odotin paljon enemmän. Samoin suojan kesto taitaa jäädä turhan lyhytikäiseksi. Mutta aika helppoja ja halpoja nuo on onneksi valmistaa ja itelle ei mikään ongelma ottaa "ilmaista" shottia. Ja vielä Suomen tilanteeseen niin vähän turhan voimakkaastikin tota rokotekattavuutta ajetaan. Meidän tilanne ihan eri vs. ihmisiä täyteen ammuttu Keski-Eurooppa. Sanoin jo aiemmin etten kannata pakkorokotuksia, enkä sitä että työpaikoille alettaisiin vaatimaan rokotepasseja Italian tyyliin. Terveydenhuoltoon ja vanhustenhoitoon makes sense, en vastusta.

Se ongelma tuleekin vasta sitte vastaan kun ekat rokoteoireet tulee. Tähän mennessä jokainen jotka on saanu rokotteesta oireita niin seuraavasta piikistä tulee edellistä jo selvästi pahemmat mitä mulle on kerrottu. Sen takia niitä ei haluta enää ottaa yhtäkää lisää

En asu Suomessa.

Pitää paikkaansa, ens kuun alussa aukeaa paikat tietyissä turistipaikoissa ja tänään tuli hallitukselta info, että baarit saa myös aueta kuun alusta jos paikallinen kuvernööri antaa luvan. Jos ei anna niin sitten tuo mainitsemasi joulukuu

Edit: Ennenkuin joku alkaa viisastelemaan siitä et baarit on kiinni ja olin baarissa viime vloppuna, niin Bangkok on täynnä baareja jotka maksavat poliiseille, että ovat "salaisesti" auki
Kuulin, että Pattayalla kun kahvilat saavat olla auki mutta alkoholi on kielletty, niin jotkut Jomtienilla olevat coffee shopit tarjoilevat olutta kahvikuppeihin naamioituna, hehe. Poliiseja kuulemma kiinnostaa hyvin vähän.

Kuulin, että Pattayalla kun kahvilat saavat olla auki mutta alkoholi on kielletty, niin jotkut Jomtienilla olevat coffee shopit tarjoilevat olutta kahvikuppeihin naamioituna, hehe. Poliiseja kuulemma kiinnostaa hyvin vähän.
Joo ja illalla vedetään ovet lukkoon ja koputtamalla pääsee sisään baariin, samoin Bangkokissa

Näin perjantain kunniaksi uusi salaliittoteoria. Voiko Roopeli olla keksitty hahmo tarkoituksenaan tuottaa liikennettä palstalle? Kasvaneiden mainostulojen avulla maanalainen armeija käy sitten jaloa taistoa sortoa vastaan.

Teemana Highlander.

Tämä viestintuoja on aika hc zerottaja. Sinällään tuo viestihän on ihan positiivinen. Entistä harmittomampi juttu lapsille. Entistä vähemmän aihetta lasten rokotukselle, no tietysti nollasta on vaikea vähemmäksi mennä.

Juttelin tänään vanhan koulukaverin kanssa, joka on baarissa töissä. Kuulemma alkavat klo 23 aikaan ilmoittamaan että puolen yön aikaan tulee koronapassivaatimus voimaan. Sitä ennen kaikki pääsevät sisään. Kuulostaa erittäin järkevältä keinolta taistelussa veitsenterää vastaan.

Luulin että tuo käytäntö koski vain sitä siirtymää kun se passi tuli voimaan. Mutta eipä pitäisi olla yllättynyt tästä sekamelskasta. Samoin ihmetyttää kun tässä on ollut kohta kaksi vuotta aikaa tehdä jotain tämän maan tehohoitokapasiteetille, ettei koko systeemi kaatuisi muutamaan kymmeneen tehohoitoa tarvitsevaan potilaaseen.

Niin ja olen kyllä huolissani siitä miten eräät tahot haikailevat jo Italian mallia tännekin.

Juttelin tänään vanhan koulukaverin kanssa, joka on baarissa töissä. Kuulemma alkavat klo 23 aikaan ilmoittamaan että puolen yön aikaan tulee koronapassivaatimus voimaan. Sitä ennen kaikki pääsevät sisään. Kuulostaa erittäin järkevältä keinolta taistelussa veitsenterää vastaan.

Luulin että tuo käytäntö koski vain sitä siirtymää kun se passi tuli voimaan. Mutta eipä pitäisi olla yllättynyt tästä sekamelskasta. Samoin ihmetyttää kun tässä on ollut kohta kaksi vuotta aikaa tehdä jotain tämän maan tehohoitokapasiteetille, ettei koko systeemi kaatuisi muutamaan kymmeneen tehohoitoa tarvitsevaan potilaaseen.

Niin ja olen kyllä huolissani siitä miten eräät tahot haikailevat jo Italian mallia tännekin.

Eihän tuossa ole mitään järkeä… =D

Back
Ylös Bottom