Itekin olen vähän yllättynyt että olet noin syvällä tuossa toisessa päässä. Mä olen lukenut vuonna käpy yliopistolla biotieteitä, menin ihan huvin vuoksi kun DNA:n salat alkoi olemaan enempi ja enempi auki, opiskelemaan miten elämä toimii. PCR-vempeleillä leikkiny etc. että mulle geenitekniikka, mRNA-rokote tms. kuulostaa edistykseltä ja mahdollisuuksilta.
Noin yleisesti kuitenkin modernin teknisen ratkaisun puolella asioissa.
Mutta älä huoli, en ole täysin sekaisin. Edelleen olen sitä mieltä että journalismi on kehnoa, yksipuolista ja johdattelevaa, myös tässä asiassa. En vaan ole sitä mieltä että tämä covid on ihan höpöjuttu perusterveillekään, (vaikka varmasti liioiteltu mediassa) koska tarttuvuus niin korkea. Oon sitä mieltä että ainut tapa millä muut rajoitukset helpottaa tässä vaiheessa ja tässä poliittisessa todellisuudessa on rokotteet. Eli en näe järkeä "taistella niitä vastaan".
Ja todettakoon se, että onhan tuo rokotteen teho leviämisen estossa ollut pettymys, odotin paljon enemmän. Samoin suojan kesto taitaa jäädä turhan lyhytikäiseksi. Mutta aika helppoja ja halpoja nuo on onneksi valmistaa ja itelle ei mikään ongelma ottaa "ilmaista" shottia. Ja vielä Suomen tilanteeseen niin vähän turhan voimakkaastikin tota rokotekattavuutta ajetaan. Meidän tilanne ihan eri vs. ihmisiä täyteen ammuttu Keski-Eurooppa. Sanoin jo aiemmin etten kannata pakkorokotuksia, enkä sitä että työpaikoille alettaisiin vaatimaan rokotepasseja Italian tyyliin. Terveydenhuoltoon ja vanhustenhoitoon makes sense, en vastusta.