Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

pientä se tietysti on qt:n rinnalla +1209%
kahdessa ja puolessa vuodessa

On myökin käyty, mutta lähin oikeasti heitettävä rata on Äänekoskella. Sinne ei mennä valoisalla kuin viikonloppuisin. Eikä talvella heittoa oikein samaksi voi minusta laskea.. pahimmillaan vaan hangessa rypemistä ja kiekkojen etsintää, mutta tolla yhdellä radalla pystyy kyllä ihan heittäänkin.

Uinti ois kova, sitä on kyllä itekin tullu tehtyä. Pitäs vaan saada ittensä lähteen hallille.
Uintia (myös avantouinti), hiihto, kävely.

Ajattelin, että voisin kyllä ostaa sukset tänä talvena. Toivoen, että se lumi yltää etelään asti.

Talvella tulee myös pelattua frisbeegolfia onhan se toisaalta vähän perseestä yrittään kahlata hangessa ja yrittää saada heitettyä edes jonkinlaista heittoa. Lahjanaru toimii hyvin kiekkojen löytymiseen, mutta se hangessa kahlaaminen ei ole kovinkaan mielekästä.

Mulla on myös parissa kiekossa ledejä joita pitäisi mennä koittamaan. Siinä on toisaalta myös riskinsä, kun ainakin pari väylää ovat sellaisia joissa kulkee muita ulkoilijoita, niin täytyy olla entistä varoisempi ja tarkistaa kunnolla tausta ennen heittoa.

"Jos sijoitat 8% korolla 800 euroa kuukaudessa, niin 30 vuoden päästä sinulla on 1 087 518 euroa.

Paljonko sinulla on 10 vuoden kohdalla? Vain 139 071 euroa eli alle seitsemäs osa tavoittelemastasi miljoonasta, aikaa on kuitenkin kulunut jo kolmasosa! Mikäli haluat vaurastua, kannattaa toimia pitkäjänteisesti ja olla kärsivällinen!"

Mitenkä kun 800e/kk on kuitenkin kova raha. Käytännössä aikaisintaan n. 20v korvilla alat tienaamaan, mutta säästeliäästi saa elää, että irtoo 800e/kk sijoitukseen. Pitää kuitenkin asua ja elää. Paitsi jos asuu mutsin luona viiskymppiseks.

Niin, sitten viiskymppisenä, olettaen että 8% korko on pitänyt 30 vuotta, on miltsi rahaa, niin mitä sillä miltsillä tekee? Jos oot 30 vuotta eläny säästeliäästi. Veikkaampa ettei mittä. Kuolet miltsin kanssa ja valtio kiittää.

Ite laittaisin 800e/kk huvituksiin 30 vuoden ajan. Ei oo viiskymppisenä miltsiä, mutta on elänyt.

Olen nyt miettinyt tässä eri vaihtoehtoja mitä isona tekisin.
Joku kehitysjohtajan pesti vois olla kiva mutta en tiijä jaksanko sitoutua, toinen mitä tullut mieleen niin pitäisikö alkaa bisnesenkeliksi?
Ei ihan vakuuttanut bisnesenkelit.fi sivu :)

Minä voisin ryhtyä harrastamaan arkkitehtuuria, jos vois ielää lottovoittovaroilla, eikä tarvisi saada ansiotuloja

146 tonnia

kuulin joku aika sitte, että naapuri talonyhtiössä on yksi asunut vuokralla jo 20v

siinä on kanssa kämpän hinta tullut maksettua jo moninkertaisesti

ja miettikää mikä ihanne tapaus vuokranantajalle, ei paljon vaivaa ole vuokrakämpästä, bisnis on bisnis

Joku kehitysjohtajan pesti vois olla kiva mutta en tiijä jaksanko sitoutua, toinen mitä tullut mieleen niin pitäisikö alkaa bisnesenkeliksi?

Yks frendi on bisnesenkeli. Yritystoiminnalla paino massit mitä sijoitella. On tykänny. Tavoitteena toki raapia mykistävät tuotot jos joku lähtee lentoon.

Yks frendi on bisnesenkeli. Yritystoiminnalla paino massit mitä sijoitella. On tykänny. Tavoitteena toki raapia mykistävät tuotot jos joku lähtee lentoon.
Jos sais oman firman myytyä niin sitten ois kapitalia laittaa kiinni, vaikka ei missään edes miljoonaluokassa olla.
Mulla on ajatuksena muodikkaasti hybridimalli (hirvee sana) eli ei pelkkää rahaa vaan myös ihan toimintaa, sellaisessa puljussa missä näkisi kehityspotentiaalia.
Välillä tulee mietittyä miksei joku yritys tee sitä tai tätä, sivusta sen näkee paremmin kun sieltä laatikon sisältä.
arkkitehtuurisesta näkökulmasta ehtotan: lähikuvia & pienikokoisia NAISia, onely -> näyttää isommalta
Pitää olla liikkumatta niin noi mun ULTRAMASSIIVISET reidet ei vääristä.

Perustatte vokotin kanssa panimon.

Pitikin mennä antamaan taloyhtiön ukkeleille lupa tarkastuskäyntiin... Haluan olla paikalla kyttäämässä, että eivät kävele kengät jalassa sisällä (jonka tekevät varmasti jos en ole paikalla) ja nyt tuntuu, että menee lomapäivä ihan hukkaan. Voisin olla vaikka kampaajalla mieluummin. Kraah.

On sentään siivottu. Ja yksi palanut lamppu on nyt vaihdettu toimivaan.

Pitikin mennä antamaan taloyhtiön ukkeleille lupa tarkastuskäyntiin... Haluan olla paikalla kyttäämässä, että eivät kävele kengät jalassa sisällä (jonka tekevät varmasti jos en ole paikalla) ja nyt tuntuu, että menee lomapäivä ihan hukkaan. Voisin olla vaikka kampaajalla mieluummin. Kraah.

On sentään siivottu. Ja yksi palanut lamppu on nyt vaihdettu toimivaan.

onko asustus jo valittu?

Back
Ylös Bottom