Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Muutama uutinen rokotteen tehosta ja turvallisuudesta.

Vesa Raiskila:
𝐓𝐔𝐏𝐋𝐀𝐏𝐈𝐈𝐊𝐈𝐓𝐄𝐓𝐘𝐓 𝐘𝐋𝐈𝐄𝐃𝐔𝐒𝐓𝐄𝐓𝐓𝐔𝐈𝐍𝐀 𝐊𝐔𝐎𝐋𝐋𝐄𝐈𝐒𝐒𝐀: Ruotsin kansanterveyslaitoksen mukaan 70 prosenttia niistä, jotka kuolivat koronadiagnoosin jälkeen aikavälillä 1.–24. syyskuuta, oli saanut kaksi koronapiikkiä. Rokotetutkija Ali Mirazami viittaa injektioiden suojan heikkenemiseen. Kolmatta piikkiä on jo alettu antaa vanhimmille riskiryhmäläisiksi katsotuille. [1]
Reutersin tietokannan mukaan 65,6 prosenttia ruotsalaisista on saanut kaksi piikkiä.[2] Siten "täysin rokotettujen" osuus kuolleista on samaa luokkaa tai jopa korkeampi kuin heidän osuutensa koko väestöstä.
Tämä herättää joitain kysymyksiä, kuten:
– Onko näistä geeniteknologisista injektioista hyötyä?
– Onko niistä enemmän haittaa kuin hyötyä? Vrt. ennenkokemattoman lukuisat ilmoitukset niiden vakavista haittavaikutuksista.
– Joudutaanko piikkejä tarjoamaan jatkossa useita kertoja vuodessa, jos piikitettyjä alkaa kuolla suhteessa enemmän kuin piikittämättömiä ja kun piikkien väitetty suojateho kestääkin jopa vain muutaman kuukauden, kuten uudet tutkimustiedot kertovat? [3]
[1]
https://www.tv4.se/…/kraftig-oekning-av-fullvaccinerade…
[2]
https://graphics.reuters.com/…/vaccination-rollout-and…/…
[3]
https://www.mtvuutiset.fi/…/halyttavaa-tietoa…/8255330…

China in Focus -TV-uutisten mukaan Taiwanissa on nyt raportoitu enemmän koronapiikityksiin liittyviä kuolemia kuin koronavirukseen liittyviä kuolemia.

https://tinyurl.com/4ccbbf8j

245655624_10159697001469530_3929402974370915703_n.jpg

Jep, puhumattakaan sellaisesta tilanteesta, että pakotettu rokotus aiheuttaa jonkun perheenjäsenen kuoleman, koska väkisinkin tällaisia tapauksia tulee eteen hyvin pienilläkin rokotekuoleman todennäköisyyksillä. Siinä tilanteessa voisi olla, että joku lähtisi kostoretkelle. Ehkä lähtisin itsekin.

Tätä olen itsekin miettinyt pakkorokotuksiin liittyen. Että jos aletaan oikeasti miljoonia ihmisiä ympäri maailmaa suurin piirtein hakemaan kotoaan pakkorokotettavaksi niin 100 % varmuudella tulee olemaan kuolemantapauksia, joilla on ajallinen yhteys rokotukseen. Ei tarvitse olla edes todellisuudessa rokotteesta johtuva kuolema niin se riittää siihen, että saatetaan lähteä kostamaan yhteiskunnalle. Rokotevastaisten perheet ovat todennäköisesti itsekin jo lähtökohtaisesti viranomaisten toimiin epäileväisesti suhtautuvia niin aika monet eivät tuossa tilanteessa usko viranomaisten selityksiä siitä, että kuoli johonkin muuhun, vaikka se totta olisikin. Sehän on kuin jostain supersankari elokuvasta. Poliisit hakee lapsen isän kotoa ja ei koskaan palaa. Some super villain shit.

Jep, puhumattakaan sellaisesta tilanteesta, että pakotettu rokotus aiheuttaa jonkun perheenjäsenen kuoleman, koska väkisinkin tällaisia tapauksia tulee eteen hyvin pienilläkin rokotekuoleman todennäköisyyksillä. Siinä tilanteessa voisi olla, että joku lähtisi kostoretkelle. Ehkä lähtisin itsekin.
Tämä olisi aivan kammottava tilanne ja näitähän on sattunut vaikka kuinka paljon. Ei sillä että kuolema mihinkään olisi hyvä, mutta kuolema jostain helvetin flunssapiikistä mikä varjelee EHKÄ flunssalta alkaa olla liikaa. Toinen tietty paha vammautuminen mikä oikeastaan voi olla pahempi kuin kuolema, koska joudut kitumaan sitten lopun elämääsi. Edelleen sen sikaflunssapiikin jäljiltä porukkaa. Ovatkohan ottaneet mielellään tämän setin tällä kertaa?

Koska niin kauan kun haette piikkiä niin korona on olemassa. Jos kukaan ei hae rokotetta, ei pidä maskia tai käytä passia. Korona katoaa
Ensinnäkin, en ole sanonut olenko edes itse hakenut piikkiä. Toisekseen, teet itestäs aika tyhmän tollasella korona katoaa - kommentilla. Voit sanoa sen esim mun kuolleille kollegoille, tai ehkä heidän perheilleen nyt enää. Ja itsehän te ootte muutenkin jankanneet, että korona ei katoa mihinkään. Kummin se nyt on, vai onko se aina silleen mikä nyt milläkin hetkellä sopii "narratiiviinne"?

Ensinnäkin, en ole sanonut olenko edes itse hakenut piikkiä. Toisekseen, teet itestäs aika tyhmän tollasella korona katoaa - kommentilla. Voit sanoa sen esim mun kuolleille kollegoille, tai ehkä heidän perheilleen nyt enää. Ja itsehän te ootte muutenkin jankanneet, että korona ei katoa mihinkään. Kummin se nyt on, vai onko se aina silleen mikä nyt milläkin hetkellä sopii "narratiiviinne"?
Aina sama juttu näillä

"mistäs tiedät haenko piikkiä otanko piikkiä jne."
"oon oikeasti vaan sivustakatsoja, passiivinen sanon minä itsestä enkä ota kantaa kumpaakaan niih"
joopapaa

Ei sillä ole väliä. Me kaikki näemme mitä fanitat ja kannatat/lobbaat. Ei tuo manipulointi toimi.

Aina sama juttu näillä

"mistäs tiedät haenko piikkiä otanko piikkiä jne."
"oon oikeasti vaan sivustakatsoja, passiivinen sanon minä itsestä"
joopapaa

Ei sillä ole väliä. Me kaikki näemme mitä fanitat ja kannatat/lobbaat. Ei tuo manipulointi toimi.
No et sä nyt vaan tiedä yhtään mitään. Koita sä nyt vaan kestää keskustelu siellä. Tosi söpön kuvan muuten postasit hetki sitten, luokkakaveries kans varmaan saitte hyvät naurut? Aina tää sama tällä yhellä " kyllä me tiedämme mitä lobbaat blaablaa". Mitä mä äskenkin manipuloin? Mahtaa olla hankala elämä jos kokee kaiken manipulointina, lobbaamisena ja muuna, selittää kyllä. Koita jaksaa keskustelu.

No et sä nyt vaan tiedä yhtään mitään. Koita sä nyt vaan kestää keskustelu siellä. Tosi söpön kuvan muuten postasit hetki sitten, luokkakaveries kans varmaan saitte hyvät naurut? Aina tää sama tällä yhellä " kyllä me tiedämme mitä lobbaat blaablaa". Mitä mä äskenkin manipuloin? Mahtaa olla hankala elämä jos kokee kaiken manipulointina, lobbaamisena ja muuna, selittää kyllä. Koita jaksaa keskustelu.
No ei muuten mutta onhan se niin näkyvää että ei teillä ole enää mitään jäljellä tässä touhussa. Paskan heittelyä ja ölinää.

Kyllä minä kestän. Totuuden puolella on erittäin helppoa olla.

No ei muuten mutta onhan se niin näkyvää että ei teillä ole enää mitään jäljellä tässä touhussa. Paskan heittelyä ja ölinää.

Kyllä minä kestän. Totuuden puolella on erittäin helppoa olla.
Jep, vähän on mennyt ölinäksi. Onneksi te sentään jaksatte keskustella asiallisesti. Mun keskustelu nyt on suurimmaks osaks ollut teidän linkkien ja kuvakaappausten kommentointia, jos niissä tai niiden tulkinnassa on karkeita virheitä. Mutta kuvittele toki mitä kuvittelet mun agendoista, ei ihan kamalasti liikuta, kummastuttaa vaan.

Ja voisit sä nyt vielä vastata, että mitä mä äsken manipuloin, vai oliko se vähän sellaista ölinää? Sanotaan mitä nyt keksitäänkään ja syytellään, mutta mitään ei ikinä perustella?

Jep, vähän on mennyt ölinäksi. Onneksi te sentään jaksatte keskustella asiallisesti. Mun keskustelu nyt on suurimmaks osaks ollut teidän linkkien ja kuvakaappausten kommentointia, jos niissä tai niiden tulkinnassa on karkeita virheitä. Mutta kuvittele toki mitä kuvittelet mun agendoista, ei ihan kamalasti liikuta, kummastuttaa vaan.

Ja voisit sä nyt vielä vastata, että mitä mä äsken manipuloin, vai oliko se vähän sellaista ölinää? Sanotaan mitä nyt keksitäänkään ja syytellään, mutta mitään ei ikinä perustella?
Sä voit vaikka mielikuvitella olevasi oikeassa tässä kaikessa. En minä tuhlaa sinuun aikaa.

Reutersin tietokannan mukaan 65,6 prosenttia ruotsalaisista on saanut kaksi piikkiä.[2] Siten "täysin rokotettujen" osuus kuolleista on samaa luokkaa tai jopa korkeampi kuin heidän osuutensa koko väestöstä.
Tämä herättää joitain kysymyksiä, kuten:
Niin, ihan vain siksi koska Reutersin tietokannan mukaan 65,6 prosenttia ruotsalaisista on saanut kaksi piikkiä, on päivän selvää että kuolleiden henkilöiden rokotekattavuus on samaa luokkaa ellei jopa korkeampi. Vain tästä syystä. Ja tämä logiikkahan ei herätä mitään kysymyksiä.

Sä voit vaikka mielikuvitella olevasi oikeassa tässä kaikessa. En minä tuhlaa sinuun aikaa.
Yllätys, huudellaan ja huudellaan, mutta mihinkään omista sanomisista esitettyihin kysymyksiin ei löydykään vastausta. Kannattaiskohan joskus miettiä ennen kirjoittamista jos on noin vaikea vastata sanomisistaan. Hyvä väistö, en tuhlaa aikaa. Olet vaikuttanutkin äärettömän kiireiseltä. Tai sitten sellaiselta, joka huutaa ja haukkuu mitä sylki suuhun tuo eikä osaa perustella mitään millään tasolla.

Olikos tämä jo täällä? Kova kiima siirtyä nuorempiin näillä "asiantuntijoilla"
Mikään ei riitä.
Pehmopuheena "riskiryhmään" kuuluville tulisi näistä pienistä lapsista piikkiä. Todellisuudessa kaikki. Nyt ujutetaan taas pikkuhiljaa ajatusta tästä. Vuoden lopussa sitten toimia.

edit. tämänkin me kerroimme jo kuukausia sitten. Alaspäin on suunta iässäkin.

Mika Rämet: Yli 5-vuotiaiden lasten koronarokottaminen voisi alkaa aikaisintaan loppuvuodesta​

5–11-vuotiaiden lasten yleinen rokottaminen koronaa vastaan voisi alkaa aikaisintaan loppuvuodesta, arvioi Tampereen yliopiston Rokotetutkimuskeskuksen johtaja Mika Rämet.

Biontech-Pfizerin koronarokotteen lupaprosessi on käynnissä Yhdysvalloissa ja Rämet arvioi, että lupaprosessi alkaa pian myös Euroopan lääkevirasto EMA:ssa.

Lääkeyhtiöt Biontech ja Pfizer julkaisivat syyskuussa ensimmäiset tiedot rokotteen toimivuudesta pienemmillä lapsilla.

Tutkimuksissa on muun muassa selvitetty sopiva annostus 5–11-vuotiaiden ikäryhmän rokottamiseen. Annostuksessa on päädytty 10 mikrogrammaan, mikä on kolmasosa aikuisille annettavasta annoksesta.

– Tiedetään, että sillä annoksella suojavasteet muodostuvat ihan samalla tavalla kuin nuorilla aikuisilla muodostuu 30 mikrogramman annoksella. Tutkimukseen osallistui noin 2 500 5–11-vuotiaista, vakavia haittavaikutuksia ei tutkimuksessa ilmennyt ja rokote oli samalla lailla siedetty kuin vanhemmillakin, Rämet kertoi Ylen aamussa keskiviikkona.

Jos EMA laajentaa myyntiluvan myös 5–11-vuotiaiden ikäryhmään, sen jälkeen Kansallinen rokotusasiantuntijaryhmä KRAR arvioi rokotteen käyttöä kyseisessä ikäryhmässä Suomessa.

Rämet arvioi, että ensimmäisenä rokotusvuoroon voisivat tulla riskiryhmiin kuuluvat 5–11-vuotiaat lapset.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom