Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
No Kurre kun oot noin ketterä niin heitä top 5 rokotteet missä ei ole mitään sivuvaikutuksia, siis ei mitään saa olla? Juuttuuko käpy kurkkuun?

Mä olen pitäytynyt asialinjalla tässä ketjussa ja aion pysyä jatkossakin. Tuohon tyyliin kirjoittamalla teet ihan selväksi, minkä tason jamppa olet.

Sivuvaikutus ei voi olla pahempi kuin tauti, jota lääkkeellä tai rokotteella yritetään ehkäistä, eikä mielestäni edes lähellä samaa luokkaa. Jos jollekin ryhmälle itse tauti on tilastollisesti hyvin vaaraton, niin tämän ryhmän ei tietenkään ole järkevää ottaa sellaista lääkettä tai hoitoa, josta voi aiheutua edes pientä riskiä vakavasta haitasta. Tässä tapauksessa ryhmä on siis nuoret ja hyväkuntoiset.

Viimeksi muokattu:

Iloinen EU-tunnelma on vallinnut Helsingissä, jossa pääministeri Sanna Marin luovutti hymyä uhkuen EU-komission johtajalle, Ursula von der Leyenille, ainakin neljätuhattaviisisataa miljoonaa euroa suomalaisten veronmaksajien rahoja.​

EU-komissio-Sanna-Marin.jpg

https://*******.net/2021/10/05/eu-k...i-45-miljardia-euroa-suomalaisten-verorahoja/

"Ranskalainen Le Monde on uutisoinut1 samaisiin hakkeroituihin, vuodettuihin sähköposteihin nojaten EU-komission – pääkomissaari Ursula von der Leyenin johdolla – painostaneen Euroopan lääkevirastoa EMAa hyväksymään Suomessakin käytössä olevat Pfizer/BioNTechin ja Modernan koronarokotteet nopeutetussa menettelyssä.
[...]
Pilkkutietona mainittakoon vielä, että EU:n rokoteostoista päättävän pääkomissaari Ursula von der Leyenin puoliso Heiko von der Leyen on Orgenesiksen, amerikkalaisen geeniterapiaan erikoistuneen, verokeitaisiin sijoittuneen bioteknologiayhtiön lääketieteellinen johtaja."

1)”On ehdottoman välttämätöntä, että on olemassa todistus, jolla voi osoittaa olevansa rokotettu.”

Viimeksi muokattu:
Mä olen pitäytynyt asialinjalla tässä ketjussa ja aion pysyä jatkossakin. Tuohon tyyliin kirjoittamalla teet ihan selväksi, minkä tason jamppa olet.

Sivuvaikutus ei voi olla pahempi kuin tauti, jota lääkkeellä tai rokotteella yritetään ehkäistä, eikä mielestäni edes lähellä samaa luokkaa. Jos jollekin ryhmälle itse tauti on tilastollisesti hyvin vaaraton, niin tämän ryhmän ei tietenkään ole järkevää ottaa sellaista lääkettä tai hoitoa, josta voi aiheutua edes pientä riskiä vakavasta haitasta. Tässä tapauksessa ryhmä on siis nuoret ja hyväkuntoiset.
Täm on juuri se paradoksi, et ole valmis ottamaan lääkkeestä minkaanlaista prosentuaalista sivuvaikutusta mutta itse taudista olet tietoisesti valmis ottamaan tosin pienellä prosentilla kuoleman, koska itse tautiin ei ole vielä hoitokeinoa, pahoittelut ns katukielen käytöstä, olen tässä ketjussa vain ihastunut siihen että saa vapaasti räkiä ihmisten kasvoille ja ajatuksille. Mutta tarkoitusperäni ovat kuitenkin hyvät, pyrin siihen että näinä vaikeina aikoina yrittäisimme käyttää oikeata länsimaista tiedettä majakkana salaliittoteorioiden sijaan.

"Ranskalainen Le Monde on uutisoinut1 samaisiin hakkeroituihin, vuodettuihin sähköposteihin nojaten EU-komission – pääkomissaari Ursula von der Leyenin johdolla – painostaneen Euroopan lääkevirastoa EMAa hyväksymään Suomessakin käytössä olevat Pfizer/BioNTechin ja Modernan koronarokotteet nopeutetussa menettelyssä.
[...]
Pilkkutietona mainittakoon vielä, että EU:n rokoteostoista päättävän pääkomissaari Ursula von der Leyenin puoliso Heiko von der Leyen on Orgenesiksen, amerikkalaisen geeniterapiaan erikoistuneen, verokeitaisiin sijoittuneen bioteknologiayhtiön lääketieteellinen johtaja."

1)”On ehdottoman välttämätöntä, että on olemassa todistus, jolla voi osoittaa olevansa rokotettu.”

45.8% of the world population has received at least one dose of a COVID-19 vaccine.
6.36 billion doses have been administered globally, and 22.93 million are now administered each day​

n 9kk on nyt rokotettu, seuraavan 9kk aikana saadaan takuulla kunnon dataa , sen jälkeen ongelmaksi muodostuu se että onko mahdollisiin haittavaikutuksiin olemassa muita tekijöitä jolloin suoranainen yhteys rokotehaitan yksinomaiseksi syyksi vaikeutuu. Politiikan huipulle pääseminen edellyttää valtavaa verkostoitumista ja tämän verkoston avulla tämä Ursulakin on asemaansa päässyt, mutta sama koskee kaikkia näitä henkilöitä, sille asialle kukaan ei voi mitään, joudumme elämään näiden lainalaisuuksien kanssa ,ellemme tee aseellista vallankumousta ja hirtä kaikki rikkaat .ja poliittiset valtaapitävät. Mä oisin heti mukana mutta polvi on kipeä.

Joo ei sydänlihastulehdus ennen ole kovin pikku juttu ollut. Paljon vakavampi kuin koronavirustartunta. Mutta näyttää kyllä riski noiden lukujen valossa ainakin olevan melkoisen pieni se saada rokotteesta.

Koronasta saa tulehduksen todennäköisemmin kuin rokotteesta. Ihan nuorillakin.

Hyvänä referenssinä rokotteiden tehosta pidän Tokion Olympialaisia, yli 18 000 urheilijaa ja toimitsijaa kaksi viikkoa tiiviisti yhdessä ja terveenä kotiin, ilman rokotetta koko kisat olisi jääneet väliin toistamiseen.

Missään en ole väittänyt, että tiedän mitä olisi käynyt. Kyse on todennäköisyyksistä, lukujen valossa on voitu osoittaa, että korona tarttuu TODENNÄKÖISEMMIN ei rokotetulle kuin rokotetulle. Korona myös vie rokottamattoman sairaalaan TODENNÄKÖISEMMIN kuin rokotetun. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että rokote olisi 100% takuu ettet saa pahaa koronaa.
No onpa vitun hyvä rokote. Ite ainakin otin hepatiitti rokotteen sillä perusteella että ei tuu hepatiittia. Sama jäykkäkouristuksessa

Ei vaan tartu. Avokille kolmas karanteeni, ei rokotteita. Tunnin verran samassa autossa tartunnan saaneen ihmisen kanssa ku käytti häntä testissä. Pitäs vissii räkiä toisen naamalle, että ois tarpeeksi pisaratartuntaa ennen ku tän voi ehkä saada. Vaikee on saada leimoja

Ei vaan tartu. Avokille kolmas karanteeni, ei rokotteita. Tunnin verran samassa autossa tartunnan saaneen ihmisen kanssa ku käytti häntä testissä. Pitäs vissii räkiä toisen naamalle, että ois tarpeeksi pisaratartuntaa ennen ku tän voi ehkä saada. Vaikee on saada leimoja

On tuo valikoiva. Töissä palaverissa oli tartunnan saanut. Pieni neukkari ~10 henkee. (Tämä joskus 2020). Illalla tuli kipeäksi kävi testeissä ja posi. Kolleega istui vastapäätä ja sai taudin, kukaan muu ei. Tällä oireet alkoi 3d jälkeen päänsäryllä. Hän tuli tosi kipeäksi, kuume seilas 35-40 välillä reilu viikon ja happi oli piukassa kuukauden pari tervehtymisen jälkeen. Urheileen ei pystyny ja portaiden kiipeäminen oli koitos. Tartutti vaimon ja kaks lasta, mutta näille ei 37 kuumetta kummempaa ja päivässä tervehtyivät. Nykyään ihan ok.

Haluaako joku kaivaa viestin, jossa nää sankarit ketjun alkupäässä fleimasivat miten korona tarttuu jos joku sairas hengittää sporassa? Muutenkin ketjun alkupää on koomista settiä.

Ja nää tyypit on edelleen aivan paniikissa :D
Tämä Hesarin aerosoli hehkutus saa nyt ihmiset viimeistään hätääntymään. Porukka alkaa ostelemaan hepa pönttöjä kotiin ja kulkemaan remonttimaskeissa. V..tu jos se leviäs niin tehokkaasti ilman kautta niin kaikki olis jo taudin käyny läpi.

Haluaako joku kaivaa viestin, jossa nää sankarit ketjun alkupäässä fleimasivat miten korona tarttuu jos joku sairas hengittää sporassa? Muutenkin ketjun alkupää on koomista settiä.

Ja nää tyypit on edelleen aivan paniikissa :D
Tällä hetkellä tiedän perheen (14 tyyppiä), jotka ovat kaikki taudissa. Mukavasti nostaa tartuntamääriä pikku paikkakunnalla. Lesta perhe ja asuvat kaikki samassa homeisessa talossa.

Back
Ylös Bottom