Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Tämän jutun mukaan alle 50v terveellä urheilullisella ihmisellä hyvin pieni riski joutua sairaalaan.

katso liitettä 234793
Luin kahdesti läpi mutta mielestäni tuossa ei puhuta alle 50-vuotiaista mitään..? Vai meinasikko että jos on alle 10% todennäköisyys joutua sairaalaan niin riski on hyvin pieni?

83058ea6b41b659a9d83cecea59b866f.jpg

Koska eihän toi Ropeli muuten tajua, vaikka omaakin sitä korkeinta tietoa, on nää vittu possea. Ropeli; "Se on jo monesti todistettu ettei noilla titteleillä ole älyn kanssa mitään tekemistä tai pätevyyden". Jep jep, koulutus, tittelit, professuurit, lääketieteelliset, kusetusta... Ropeli knows. Tajuatko sä saatanan pässi miten syvissä vesissä sä uit.

83058ea6b41b659a9d83cecea59b866f.jpg

Koska eihän toi Ropeli muuten tajua, vaikka omaakin sitä korkeinta tietoa, on nää vittu possea. Ropeli; "Se on jo monesti todistettu ettei noilla titteleillä ole älyn kanssa mitään tekemistä tai pätevyyden". Jep jep, koulutus, tittelit, professuurit, lääketieteelliset, kusetusta... Ropeli knows. Tajuatko sä saatanan pässi miten syvissä vesissä sä uit.

etkö sinä vitun idiootti tajua että tässä liioitellaan ja pelotellaan ihmisiä, sitä on jo tehty puolitoista vuotta. ai niin, sä oot niin syvällä siellä koronapeloissa että uskot kaikkea mitä nämä "asiantuntijat" lietsoo :LOL:

Luin kahdesti läpi mutta mielestäni tuossa ei puhuta alle 50-vuotiaista mitään..? Vai meinasikko että jos on alle 10% todennäköisyys joutua sairaalaan niin riski on hyvin pieni?
Taisit tarkotuksella unohtaa tuon terveysaspektin. Lähinnä meinasin että prosentit on huomattavasti pienemmät jos et ole tyypillinen päälle 50v liikuntaa harrastamaton kaljamaha.

Mene sinä jätkä ostamaan lisää foliota koska isommalle hatulle tulee ihan just tarvista, heittäkää oikeeta tieteellistä juttua eikä tuommosta luokatonta paskaa . Tarkistakaa lähteenne ,suorittakaa vertailua riippumattomien lähteitten kesken, kytketää tuo saatanan salaliittogeneraattori hetkeksi pois .
Niin kumpi meistä olikaan sekaisin? Jätkällähän vaan nousee kierrokset joka päivä. Onko Roboz tehnyt uuden nimimerkin?

Mua kiinnostaisi tietää miten tulkkaat että tarvisin lisää foliota?
Ihan ok, 2x rokotetta otettu ja passi taskussa, mites sulla
Eiku ne mielialalääkkeet?

Mä ennustan tän koronan osalta, että emme enää saa aikaiseksi relevanttia tai järkevää keskustelua täällä.

Mutta ei siinä. Huudellaan sitte: Saatana miten pässi kusipää pitää olla @Turpovitone, että sä jaksat pistellä noita nauruhymiöitäs? Mut hei mä tiiän, että tommonen kullinlutkuttaja haluaa juurikin tätä että joku ottaa kontaktia ja kantaa noihin sun itkunauruhymiöihin. Eikö? Kun sä vitun pelle selkeesti et edes tajua koko keskustelua, vaan provoat vaan noilla itkunauruhymiöilläs. Mutta ei siinä. Tommoselle kusimulkulle mä annan sen mitä kaipasit. :giggle:Eikö?
Ja mitä vittua jotku vitun pellet täällä vieläkin jaksaa vittu toista vuotta linkittää samoja vitun lapsellisia ja naurettavia "byyhyy joku lääkefirma on saa vittu rahaa" ja mä vittu joudun itkee vaipoissani äitiä köyhänä peukaloa imien.
Mut ei siinä. Sehän on tullu selväksi että täällä saa huudella! :LOL:

Itseä kiinnostaa aiheena tää korona ja koronahoidot jne. ja ihan viiruksena tämä. Vaikea vain mitään järkevää kirjoitella kun joku vitun pellehermanni sotkee tota "fanbase" läppäänsä joka väliin.

etkö sinä vitun idiootti tajua että tässä liioitellaan ja pelotellaan ihmisiä, sitä on jo tehty puolitoista vuotta. ai niin, sä oot niin syvällä siellä koronapeloissa että uskot kaikkea mitä nämä "asiantuntijat" lietso

Niin kumpi meistä olikaan sekaisin? Jätkällähän vaan nousee kierrokset joka päivä. Onko Roboz tehnyt uuden nimimerkin?

Mua kiinnostaisi tietää miten tulkkaat että tarvisin lisää foliota?

Eiku ne mielialalääkkeet?
Hei paholaisenluku poitsu, foliohattua vaan kireämmälle , tommonen pedonmerkki pelle pitäs heittää hiuksista yhenksänkytkytluvulle kuuntelee norjalaista vuonometallia. Sun teesit ja tieteelliset perustelut on sitä että raahat tokentubesta jonku valopään joka näyttää sähköiskun saaneelta ufo-silminnäkijältä ja näitä julistat totuutena, pitäskö sun ottaa pullaa ja marabu kaakaota välillä.

Mä ennustan tän koronan osalta, että emme enää saa aikaiseksi relevanttia tai järkevää keskustelua täällä.

Mutta ei siinä. Huudellaan sitte: Saatana miten pässi kusipää pitää olla @Turpovitone, että sä jaksat pistellä noita nauruhymiöitäs? Mut hei mä tiiän, että tommonen kullinlutkuttaja haluaa juurikin tätä että joku ottaa kontaktia ja kantaa noihin sun itkunauruhymiöihin. Eikö? Kun sä vitun pelle selkeesti et edes tajua koko keskustelua, vaan provoat vaan noilla itkunauruhymiöilläs. Mutta ei siinä. Tommoselle kusimulkulle mä annan sen mitä kaipasit. :giggle:Eikö?
Ja mitä vittua jotku vitun pellet täällä vieläkin jaksaa vittu toista vuotta linkittää samoja vitun lapsellisia ja naurettavia "byyhyy joku lääkefirma on saa vittu rahaa" ja mä vittu joudun itkee vaipoissani äitiä köyhänä peukaloa imien.
Mut ei siinä. Sehän on tullu selväksi että täällä saa huudella! :LOL:

Itseä kiinnostaa aiheena tää korona ja koronahoidot jne. ja ihan viiruksena tämä. Vaikea vain mitään järkevää kirjoitella kun joku vitun pellehermanni sotkee tota "fanbase" läppäänsä joka väliin.
WORD Bro!

etkö sinä vitun idiootti tajua että tässä liioitellaan ja pelotellaan ihmisiä, sitä on jo tehty puolitoista vuotta. ai niin, sä oot niin syvällä siellä koronapeloissa että uskot kaikkea mitä nämä "asiantuntijat" lietsoo :LOL:
Mistä vitun peloista sä horiset, mä yritän noudattaa ohjeita joita mua fiksummat ovat laatineet, sinun kaltaista vitun pelleäkö tässä pitäisi uskoa, give me a fucking break. Mee sinne tokentubeen hieroon ittees niinkuin tähänkin asti mutta älä vitun urpo yritä mitään totuuksia ladella kun ei sun kapasiteetti riitä.

Hei paholaisenluku poitsu, foliohattua vaan kireämmälle , tommonen pedonmerkki pelle pitäs heittää hiuksista yhenksänkytkytluvulle kuuntelee norjalaista vuonometallia. Sun teesit ja tieteelliset perustelut on sitä että raahat tokentubesta jonku valopään joka näyttää sähköiskun saaneelta ufo-silminnäkijältä ja näitä julistat totuutena, pitäskö sun ottaa pullaa ja marabu kaakaota välillä.
Mistä hiuksista ja mitä mä nyt oon sun mielestä teesaillut tai perustellut viime aikoina mikä nyt on noin perseellään? Mitä mä oon sanonut tokentubesta viimeksi? Annakko vielä esimerkkiä missä mä oon tätä totuutta julistanut? (Ja pliis opettele yhdys sanat)

Sori en harrasta sokeria.

E: Tää jätkä on pakko olla joko roboz tai sit joku jackyboi on mennyt tekee toisen nimimerkin ja vetänyt aimo annoksen piriä.

Mistä hiuksista ja mitä mä nyt oon sun mielestä teesaillut tai perustellut viime aikoina mikä nyt on noin perseellään? Mitä mä oon sanonut tokentubesta viimeksi? Annakko vielä esimerkkiä missä mä oon tätä totuutta julistanut? (Ja pliis opettele yhdys sanat)

E: Tää jätkä on pakko olla joko roboz tai sit joku jackyboi on mennyt tekee toisen nimimerkin ja vetänyt aimo annoksen piriä.

Ainoo mikä hidastaa tota meininkiä on kolmannen boosterin veritulppa

Sokeri ei maistu mutta piri maistuu niinkö, ime miksa the beast sit vaikka kynää joutessas. No ei vaineskaan, asiathan täällä kamppailee eikä ihmiset , tehään rauha ettei tuu pahamieli ja ettet noidu mua:) mutta debatti jatkukoon tulisena!

Hus alkaa julkaista tarkat tiedot sairaalahoitoon joutuneiden koronapotilaiden rokotustilanteesta – katso viime viikon luvut​

Husin alueella on noin 455 000 täysin rokottamatonta.

JAA
KOMMENTOI
”Rokottamattomien koronaviruspotilaiden merkitys sairaanhoidon kantokyvylle on kriittinen”, sanoo vs. johtajaylilääkäri Jari Petäjä.

”Rokottamattomien koronaviruspotilaiden merkitys sairaanhoidon kantokyvylle on kriittinen”, sanoo vs. johtajaylilääkäri Jari Petäjä. KUVA: HEIKKI SAUKKOMAA / LEHTIKUVA
Pipsa Havula

15:56
HELSINGIN ja Uudenmaan sairaanhoitopiirissä Husissa sairaalahoidossa olevien koronaviruspotilaiden määrä on jälleen kääntynyt nousuun. Potilaista valtaosa on rokottamattomia, mutta lisääntyvästi myös kaksi rokoteannosta saaneita, Hus kertoo tiistaina lähettämässään tiedotteessa.

Jatkossa Hus aikoo julkaista nettisivuillaan edellisen viikon aikana sairaalahoitoon otettujen koronaviruspotilaiden rokotustilanteen.

– Rokottamattomien koronaviruspotilaiden merkitys sairaanhoidon kantokyvylle on kriittinen. Koko epidemian ajalta meille on kertynyt merkittävä määrä hoitovelkaa. Erikoissairaanhoidon resursseja tarvitaan pitkään jonottaneiden potilaiden hoitoon sen sijaan, että hoidamme potilaita, joiden tauti olisi voitu estää toimivalla ja turvallisella rokotteella, sanoo vs. johtajaylilääkäri Jari Petäjä.

– Pyrimme siirtämään tehohoitoa vaativia koronaviruspotilaita muihin sairaanhoitopiireihin, mutta jos tämä ei onnistu, joudumme pian siirtämään Husin alueen muiden potilaiden leikkauksia, jos he tarvitsevat toimenpiteen jälkeen tehohoitoa, Petäjä toteaa.

Tänään 5. lokakuuta sairaalahoidossa on koronan takia Husin mukaan 41 ihmistä, joista 11 tehohoidossa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

MAINOS PÄÄTTYY
Husin verkkosivuilla kerrotaan, että 27.9.–3.10. sairaalaan tulleista koronapotilaista 66 prosenttia eli 21 henkilöä on ollut rokottamattomia. 25 prosenttia (8 henkilöä) on ollut kaksi rokoteannosta saaneita ja yhdeksän prosenttia (3 henkilöä) yhden rokoteannoksen saaneita.

TÄYSI koronarokotussarja antaa hyvän suojan vaikeaa koronatautia vastaan. Niistä potilaista, jotka ovat joutuneet sairaalahoitoon kahdesta rokoteannoksesta huolimatta, suurimmalla osalla on jokin sairaus tai sairauteen liittyvä hoito, joka on heikentänyt rokotteen tehoa tai lisännyt vakavan koronavirustaudin riskiä.

– Koronavirusepidemia on nyt rokottamattomien epidemia. Rajoitusten purkamisen myötä rokottamattomat ovat aiempaa suuremassa riskissä saada tartunta ja osa heistä tulee tarvitsemaan sairaalahoitoa, sanoo ylilääkäri Asko Järvinen tiedotteessa.

Husin alueella on noin 455 000 täysin rokottamatonta henkilöä.

edit. @HI-Man Sport kerkeski eka.

Back
Ylös Bottom