Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mulla oli hätspäkki.
Aika sporttinen tuo kyllä.

030c9630fc991415-large.jpg

Veljeksellä oli tästä siviiliversio, sitäkin oli kai vähän kutiteltu ja 200+ heppaa, oli ihan pirtsakka.

323.webp

Jos työantaja ensin vähentää verotusarvon palkasta, niin maksat pyörän+veron verotusarvosta päälle. Näin meidän firmassa ’edut’ toimii.
Tuohan on minun käsitykseni mukaan veroton etu.

100 euroa pois palkasta, verot aikaisemmin vaikka nyt 3600 euron mukaan, edun jälkeen 3500 euron mukaan -> todellinen nettomaksu fillarista alle 100 euroa per lyhennyserä. Liisarikauden päätteeksi toki lunastusmaksu, jos haluaa omaksi. Lunastusmaksu tais olla 5 vuoden liisarikauden päätteeksi 10%.

Mut ei tosiaan tarvitte ottaa mitään korollisia osareita tai laittaa hankintaan kerralla isompaa summaa, jonka voi pitää jossain vaikka ihan tuottamassa.

Tuohan on minun käsitykseni mukaan veroton etu.

100 euroa pois palkasta, verot aikaisemmin vaikka nyt 3600 euron mukaan, edun jälkeen 3500 euron mukaan -> todellinen nettomaksu fillarista alle 100 euroa.

Eikä tosiaan tarvitte ottaa mitään korollisia osareita tai laittaa hankintaan kerralla isompaa summaa, jonka voi pitää jossain tuottamassa.
Ok, verottomana jeba.
Silti, jos eka vähennetään palkasta, niin periaatteesta maksan mieluummin suoraan.
Meidän työpaikalla muhimassa tää myös, mutta varmaan pääsen eläkkeelle ennenkuin saavat päätöstä.

Ok, verottomana jeba.
Silti, jos eka vähennetään palkasta, niin periaatteesta maksan mieluummin suoraan.
Meidän työpaikalla muhimassa tää myös, mutta varmaan pääsen eläkkeelle ennenkuin saavat päätöstä.
Jooh. Tuo on asia erikseen, jos joku ei tykkää palkan vähennyksistä tai halua sitoutua meidänkin tapauksessa pitämään fillaria vähintään 6kk, mutta kyllä tuo etu tosiaan ihan etu minusta on, jos fillaria käyttää ja uuden sellaisen tarvitsee.

Mieluummin minäkin tuon ottaisin täyden ravintoedun tyyliin, että tuo satku lisättäis vaan bruttopalkkaan ja maksaisin siitä vaan verot, mutta ei oo ihan sellaisena tarjolla :D

]
Ylppö #paikkakunnalla huomenna

voi veljet, lippu ko.tapahtumaan ostettu jo aikaisin kesällä, olen siis huomenna #läsnä satoi tai paistoi

ja, asiaan: tein havainnon, näkökykyni on tällähetkellä äärinmäisen tarkka

olen juonut nyt toista 5,5% 0,5l tuoppian tuonverran

DD4BEC2D-BB52-498B-BE6B-ABAB6974F21A.webp

näillä pohjilla jos katselee NAISia niin ei voi erehtyä ulkoisissa seikoissa

valitettavasti tässä kapakassa ei paljon katseltavaa ole #valitettavasti

Ihana perjantai-ilta eli kohta nukkumaan.
Työelämä on kyllä liian kuluttavaa. Jos tulevana vuonna yrittelisi sitä kokoaikaeläkettä 🤔 Luulisi Piporadion riittävän perusteluksi! Epäilemättä äänihallusinaatiomaininta tekee vaikutuksen ns päättäviin elimiin.

Tänään yksi keski-ikäinen mieshenkilö piereskeli ja kaivoi nenäänsä koko matkan. Puuttui vain sopiva hissikuilu.

Sairaala olisi ihan mukava paikka ilman asiakkaita.

Naapurista kuuluu naurua ja puhetta 😠Onkohan siellä bileet???

Back
Ylös Bottom