Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ei kuulosta vielä kuitenkaan pahalle.

Yhdessä tutussa yhtiössä eräs mummo valitti joka asiasta ja kuuli ja näki millon mitäkin. Maksoi mummon harhat viisnumeroisen summan yhteensä.

Noo, ne sentäs loppui, kun laitettiin hälle lääkitys kuntoon.

Paras valitus eräässä yhtiökokouksessa oli se, että vessanpönttö ei vedä ja on hirveän työlästä kun pitää aina kaataa sinne pari ämpäriä vettä että sen saa puhtaaksi. Isännöitsijä kysyi, että onko tämä ihan uusi ongelma.
-Ei, kun on ollut jo pari vuotta tällainen.
-No oletko soittanut huoltoyhtiöön asiasta?
-En, jaajaa, eipä ole tullut mieleen...
-No soitapa sinne niin varmasti tulee huoltomies tarkistamaan ja korjaamaan.

Onneksi on nykyään okt.

Yläkerrasta on kuulunut pelottava tömähdys. Asukas on nyt tyhjentänyt keittiön yläkaapeista painavammat tavarat pois, koska kuulemma nyt jo kaapit ovat liikahtaneet alaspäin (?? :hyper: ) ja ovat siten riskissä pudota kokonaan. Tämän yksittäisen tömähdyksen seurauksena. Hän oli käynyt koputtamassa ovelle, mutta ei avattu. Huoltoyhtiöstä ei saanut asukkaan yhteystietoja, mutta sukunimen rouva jakoi nyt kokouksessa.

Ilmanvaihtohormista kuuluu puhetta. Joskus myös huutoa. Kyllä häiritsee.

Pitäisi jakaa yhtiössä asuvien tiedot kaikki toisille asukkaille, koska voi tulla hätätilanne. Jos on vaikka tulipalo, niin pitää voida soittaa naapurille ja varoittaa. Lisäksi vähän pelottaa, että millaisia ihmisiä talossa ylipäätään asuu, kun on vuokralaisia ja kaikkea.

Viimeisimpänä päästiin vaahtoamaan tontin vierestä, aidan toiselta puolen, kulkevasta polusta ja sen käyttäjistä ja niiden pelottavuudesta, kun puheenjohtaja älähti, että tämä ei enää kuulu kokoukseen millään tavalla.

Jestas.

Sano, että olet niiden kanssa hyvissä väleissä, kun et pelkää niitä. Sitten vain pyydät niitä poistumaan, koska vielä osa asukkaista pelkää heitä.

Sattana, kun ois joku halukas, viksu, ei ressaava ja ei alistuva ehdokas PJ:ksi. Eli kuten minä.

Olisin valmis luopumaan vaikka heti pestistä, mutta kun ei ole ketään tilalle.

Sinänsä jepa, kun paria hallitushommaa pyöritellyt tässä arjen kylkeen, niin kai niistäkin jotain iloa joskus CV:ssä on.

Sattana, kun ois joku halukas, viksu, ei ressaava ja ei alistuva ehdokas PJ:ksi. Eli kuten minä.

Sinänsä jepa, kun paria hallitushommaa pyöritellyt tässä arjen kylkeen, niin kai niistäkin jotain iloa joskus CV:ssä on.

Hyvää kokemusta hallitushommat kyllä. Paskinta hommaa juuri taloyhtiö. Itsekin olin hallituksessa kun taloyhtiössä asuin. Myöhemmin olin firman henkilöstörahaston hallituksessa vara-pj. Se oli mukavaa hommaa. Sijoitettavaa oli miltsejä.

Ei missään nimessä. GDPR. Nimiä ei kerrota edes perheenjäsenille.

Parempi niin. 112 auttaa sitten, jos on hätä. Perheessä tai naapurissa.

Samasta syystä hallituksen yhteystietoja ei todellakaan jaeta asukkaille... 😳 Loppuisi vuorokaudesta tunnit kuunnella jaarituksia puhelimessa.

Lihavoituna se suurin syy siihen, että miksi hallituksissa joutuu istumaan. Ei todellakaan ole mitään tunkua hallitustyöhön yhdessäkään yhtiössä kenelläkään, joten kun on sen verran ekuja pelissä, niin on pakko olla mukana.

Vaihtoehtoisesti saa kaivaa taskujaan, kun titityyt tekevät todella omituisia ratkaisuja. Esim. ikkunaremontin olisi yhdessä hallituksessa tahtonut yksi jäsen vanhojen korjauksena uusimisen sijaan, koska hän on pari vuotta sitten asentanut sälekaihtimet ikkunoihinsa, eivätkä nuo kaihtimet välttämättä menisi uusiin suoraan. Noin muutenhan hinta-arvio uusiminen vs. korjaus on sellainen, että korjaus on vain n. 1,3 x kalliimpaa kuin vaihtaa lasit kokonaan... Niiin hyvää puuta on vanhat. Jep. Ja siis niin hyvät muutenkin, että parissa asunnossa on korjattu vesivahinkoa, koska vesi tulee karmeista sisään.

Niin, ja pihasuunnitelmassa olisi 20 keur hintaa parilla pikku haut...hiekkakummulla takapihalle, joihin istutettaisiin pari vuorimäntyä. Samoin hiekkalaatikko 8.000 euroa ja puutarhapenkki siihen laatikon viereen toisen 7.000 euroa, koska nämä pitäisi olla jostain ei-poltettavasta-ei-mitenkään-hajotettavasta materiaalista. Normipuistopenkki maksaa vissiin 250 euroa. Aika monta saa polttaa ennenkuin on kannattavaa valita tuo ihmepenkki. Enkä noin muuten kuvitellut asuvani missään sota-alueella, jossa nämä ovat jatkuvia ja todellisia riskejä.

Hyvää kokemusta hallitushommat kyllä. Paskinta hommaa juuri taloyhtiö. Itsekin olin hallituksessa kun taloyhtiössä asuin. Myöhemmin olin firman henkilöstörahaston hallituksessa vara-pj. Se oli mukavaa hommaa. Sijoitettavaa oli miltsejä.
Luulin kyllä että g olisi vanha tekijä myös kunnanhallituksessa.

Hyvää kokemusta hallitushommat kyllä. Paskinta hommaa juuri taloyhtiö. Itsekin olin hallituksessa kun taloyhtiössä asuin.

Joo, ei varmasta ole kusisempaa hommaa, kuin taloyhtiön hallituksessa olo. Joten, jos joskus jotain muutakin hallitushommaa pukkaa, niin voin aina muistella tätä aikaa ja kuinka tästä selvitty.

Parempi niin. 112 auttaa sitten, jos on hätä. Perheessä tai naapurissa.

Samasta syystä hallituksen yhteystietoja ei todellakaan jaeta asukkaille... 😳 Loppuisi vuorokaudesta tunnit kuunnella jaarituksia puhelimessa.

Lihavoituna se suurin syy siihen, että miksi hallituksissa joutuu istumaan. Ei todellakaan ole mitään tunkua hallitustyöhön yhdessäkään yhtiössä kenelläkään, joten kun on sen verran ekuja pelissä, niin on pakko olla mukana.

Vaihtoehtoisesti saa kaivaa taskujaan, kun titityyt tekevät todella omituisia ratkaisuja. Esim. ikkunaremontin olisi yhdessä hallituksessa tahtonut yksi jäsen vanhojen korjauksena uusimisen sijaan, koska hän on pari vuotta sitten asentanut sälekaihtimet ikkunoihinsa, eivätkä nuo kaihtimet välttämättä menisi uusiin suoraan. Noin muutenhan hinta-arvio uusiminen vs. korjaus on sellainen, että korjaus on vain n. 1,3 x kalliimpaa kuin vaihtaa lasit kokonaan... Niiin hyvää puuta on vanhat. Jep. Ja siis niin hyvät muutenkin, että parissa asunnossa on korjattu vesivahinkoa, koska vesi tulee karmeista sisään.

Niin, ja pihasuunnitelmassa olisi 20 keur hintaa parilla pikku haut...hiekkakummulla takapihalle, joihin istutettaisiin pari vuorimäntyä. Samoin hiekkalaatikko 8.000 euroa ja puutarhapenkki siihen laatikon viereen toisen 7.000 euroa, koska nämä pitäisi olla jostain ei-poltettavasta-ei-mitenkään-hajotettavasta materiaalista. Normipuistopenkki maksaa vissiin 250 euroa. Aika monta saa polttaa ennenkuin on kannattavaa valita tuo ihmepenkki. Enkä noin muuten kuvitellut asuvani missään sota-alueella, jossa nämä ovat jatkuvia ja todellisia riskejä.

Huhhuh, juur tuollaista se pitkälti on, jos jengi ei itse tajua mistään mitään. Meillä onneksi isännöitsijä karsii osan jo aiheettomista laskuista ja osasta kysyy minulta, että olenko tilannut. Juur tuossa papereita pläräillessä oli huoltoyhtiö käynyt oikoon rännit vai putsaan kadunvarresta X. Ei meillä edes ole seinää lähelläkään tuota katua. Niin ja olin tuona päivänä kotona etähommissa, joten osasin osastakin laskua jo sanoa, että veloitus pikkasen vinossa, sillä velotettu 4 h, kun työukko oli paikan päällä 30 min.

Sama homma aina, lähes kaikessa.

Myydään myös vaikka mitä palvelua ja jos ei ois itellä tietoa talotekniikasta, niin tonneja lentelis.

Harmi kun sähköpyörän saa vasta koeajan jälkeen. Eli tammikuussa.

mikä urheilullista liikemiestä estää ajamasta luomupyörällä?
pistät pari-kolme tonnia, käteisellä, semmoseen niin on lysti päästellä
Jannulla rahaa on, ei kaikkea tarvi säästää

Tai omalla rahalla se sähkö.

Laskeppa köntsä nyt se työnantajan sähöpyörän hyöty. Meidän kaff-huoneessa ainakin exelin tulos oli, että ei mitään järkeä. Joten porukka haki omalla rahalla.

Se miksi ei etuna, niin rahallinen + oli jotain käytännön hommiakin miinuksena. En muista mitä, koska ei niin itseä koskenut.

taitaa G:llä olla vain syynä siirtyä mukavuuslueella autonrattiin tuo, että ei työnantaja ole vielä hommannut pyörää millä ajella

voihan siitä syntyviä säästöjä laskea esimerkiksi siten, että Minulla on tähän päivään/tänävuonna tullut työmatkailupyörään 2043 km, tuonverran säästäny henkilöautoilun moottoribensiinissä, kun ei ole sillä ajellut

Vielä 30 min työn välttelyä ja sitten lomalle. :)

Eikä tule ikävä narisevia asiakkaita ja älyvapaita sarisairaanhoitajia.

Tämä asiakaspalvelu-ura saa vihaamaan ihmiskuntaa.

mikä urheilullista liikemiestä estää ajamasta luomupyörällä? Jannulla rahaa on, ei kaikkea tarvi säästää
Kyllä tuo sellainen koitos on hampaat irvessä vääntää 10km ylämäkeen vastatuuleen heti herätessä. Sinänsä ei mitään järkeä tulla töihin muulla vempeleellä kuin fillarilla.
No joo rahaa on niin saatanasti, mutta kyllä sitä meneekin. Viimeiset 6 vuotta pelkästään mun tilistä maksanu uutta 200m2 asuntoa, 2 autoa, 2 skidiä vaatteineen ja tarpeineen, 3 koiraa, 2 kissaa. Ruuat sun muut, eikä ole sisäfileestä tingitty. Vaimo hoitovapaalla niin sillä korvauksella ei paljon talouteen osallistuta. Toki mennee ehkä vuoden päästä töihin niin talouden tulot kasvaa mukavasti.

Tai omalla rahalla se sähkö.

Laskeppa köntsä nyt se työnantajan sähöpyörän hyöty. Meidän kaff-huoneessa ainakin exelin tulos oli, että ei mitään järkeä. Joten porukka haki omalla rahalla.

Se miksi ei etuna, niin rahallinen + oli jotain käytännön hommiakin miinuksena. En muista mitä, koska ei niin itseä koskenut.

On laskettu. Työnantajan kautta sähköfillarin saa n.25% edullisemmin kuin itse liikkeestä hakemalla. Tarkemmin sanottuna liikkeessä 3000e pyörä työnantajan kautta otettuna tulee maksamaan leasing aika + itselle lunastus yhteensä n. 2250€. Ja tämä sisältää vakuutuksen leasing ajalle (300e omavastuu). Tämän laskelman 3000e sisälsi huoltobudjetin, se mieltymyksen mukaan 0 tai x e/kk.

Että kyllä tuo mun laskelmien mukaan on hyvä rahallinen etu. Ja se, että ei tarvi heittää 3000e tililtä veks, vaan muutama kymppi lähtee tilistä leasing ajan.

Tekisi hyvää päästä kunnon lihasmankeliin eli hierontaan ja saunakin tekis hyvää ja uimaankin tekis mieli.

Ensi viikolla voisi toteutta kaikki.

On laskettu. Työnantajan kautta sähköfillarin saa n.25% edullisemmin kuin itse liikkeestä hakemalla. Tarkemmin sanottuna liikkeessä 3000e pyörä työnantajan kautta otettuna tulee maksamaan leasing aika + itselle lunastus yhteensä n. 2250€. Ja tämä sisältää vakuutuksen leasing ajalle (300e omavastuu). Tämän laskelman 3000e sisälsi huoltobudjetin, se mieltymyksen mukaan 0 tai x e/kk.

Että kyllä tuo mun laskelmien mukaan on hyvä rahallinen etu. Ja se, että ei tarvi heittää 3000e tililtä veks, vaan muutama kymppi lähtee tilistä leasing ajan.
No perhana, jos se näin on, niin näin se on.

Se voi olla, että keväällä mm. noita mankeleita ei saanut. Se piti hakea yhdestä vai kahdesta liikkeestä ja kummassakin oli vehkeet loppu. Mutta, oli siinä joku rahallinenkin ei järkihomma. Mutta, en muista mikä. Mutta olkoot.

Kuha pääsee polkee, se o hyvä! Mitä useemmin, sen parempi.

No perhana, jos se näin on, niin näin se on.

Se voi olla, että keväällä mm. noita mankeleita ei saanut. Se piti hakea yhdestä vai kahdesta liikkeestä ja kummassakin oli vehkeet loppu. Mutta, oli siinä joku rahallinenkin ei järkihomma. Mutta, en muista mikä. Mutta olkoot.

Kuha pääsee polkee, se o hyvä! Mitä useemmin, sen parempi.

Täälläkin keväällä lanseerauksen yhteydessä oli paikkoja vähän, mutta nyt on iso liuta kivijalkoja mistä hakea. Myös näillä sivukylillä. + verkkokaupat.

Kyllä tuo sellainen koitos on hampaat irvessä vääntää 10km ylämäkeen vastatuuleen heti herätessä.

tuohan on helppoa, kun heinänteko, verrattuna esimerkiksi NAISelle puhumiseen
senkun polkee vaan, mitään ajattelematta, matka taittuu huomaamatta ja saa raitista ilmaa

tuosta:syystä matkaan tänään:kin a-alueelle polkupyörällä, on etes jotain helppoa ja varmaa osuutta tiedossa illanviettoon

NAISelle puhumisen todennäköisyys kun on selvinpäin tasan nolla, yhten promillen humalassa noin promille, kahten kaksi ja tuota rataa (tähän laskelmaan ei sisältynyt se tosiasia, että jos piipahdan kellarissa niin sielä NAISiminen tiskin takana, sitä en laske, vieraita NAISia onely)

Back
Ylös Bottom