Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Onhan se hyvää, kun se on hyvää.

Näillä puheilla harkitsen.

Passi mennyt vanhaksi kesäkuussa 20. Eikä ole henkilökorttia niin tuo aiheuttaa harmia. Tänään sain aikaiseksi ja kävin passikuvassa ja äsken painoin hakemuksen. Pitää vaan mennä asemalle tunnistautumaan. Ei kuukauteen tarvi yrittää. Onpas imisillä paljon poliisiasioita.

Passi mennyt vanhaksi kesäkuussa 20. Eikä ole henkilökorttia niin tuo aiheuttaa harmia. Tänään sain aikaiseksi ja kävin passikuvassa ja äsken painoin hakemuksen. Pitää vaan mennä asemalle tunnistautumaan. Ei kuukauteen tarvi yrittää. Onpas imisillä paljon poliisiasioita.
Joo, täälläkin on ollut aivan tukossa poliisin ajanvaraus, kun vanhukset ovat koittaneet päästä uusimaan isäukon henkkaria.

Taitaa päästä kevyemmällä tunnistautumisella, kun on sentään joku kuvallinen henkkari. Ite joutui tekeen jonkinlaisen laajan tunnistautumisen nuorempana, kun hävis kaikki kortit ja mitään henkkaria ei ollut missään. Se oli vähän haitarista. Kaikki mahdolliset kyseltiin osoitteista, sisarusten syntymäpäivistä yms. ja aika monessa kohtaa piti vaan todeta, että en minä muista tai tiedä, mutta nähtävästi riittävän monta oikeaa vastausta, että uskoivat meikäläisen meikäläiseksi.

Näillä puheilla harkitsen.

Tästä tuli mieleen työkaverin kertomus. Ei ollut ajokorttia, oli vain passi. Uusi passi toimitettiin kioskille, josta sen sai vain henkkareilla haettua. Ei ollut kassahenkilö hyväksynyt vanhaa passia kun oli mennyt just umpeen.

Oli saanut passinsa tekemällä valtakirjan kassahenkilölle joka oli tunnistanut kassalla itse itsensä ja sen jälkeen ottanut passitoimituksen vastaan ja luovuttanut passin oikealle omistajalleen.

Tästä tuli mieleen työkaverin kertomus. Ei ollut ajokorttia, oli vain passi. Uusi passi toimitettiin kioskille, josta sen sai vain henkkareilla haettua. Ei ollut kassahenkilö hyväksynyt vanhaa passia kun oli mennyt just umpeen.

Muistelen niin päin että ajokortti ei kelvannut passia noudettaessa ja piti hakea vanha passi kotoa henkkariksi, että sai uuden passin ulos.:unsure:

Oli saanut passinsa tekemällä valtakirjan kassahenkilölle joka oli tunnistanut kassalla itse itsensä ja sen jälkeen ottanut passitoimituksen vastaan ja luovuttanut passin oikealle omistajalleen.
Hakemusta tehdessä jossain kohtaa poliisin sivuilla luki, että alle 1v vanhalla passilla sais haettua kiskalta uuden. Ja tosiaan jos ittellä ei asiakirjoissa voimaa niin valtakirjalla sellaiselle jolla on.

Mulle kävi kerran silleen että passia uudistaessa ei sitä myönnetty koska en ole missään kirjoilla, hämmästys oli melkonen ku vaimon kanssa asuin ihan omassa kämpässä. No sit kävi ilmi että talonmies oli vahingossa poistanu mut asukasluettelosta ku oli tehny jonku toisen asukkaan muuttoilmoituksen maistraattiin.

Mulle kävi kerran silleen että passia uudistaessa ei sitä myönnetty koska en ole missään kirjoilla, hämmästys oli melkonen ku vaimon kanssa asuin ihan omassa kämpässä. No sit kävi ilmi että talonmies oli vahingossa poistanu mut asukasluettelosta ku oli tehny jonku toisen asukkaan muuttoilmoituksen maistraattiin.
Juurikin tästä syystä en ikinä muuttais asunto-osakeyhtiöön, ku pitäs hankkiutua hetimiten sekä puheenjohtajaksi että saaha ittensä tai ainaki joku kaveri myytyä isännöitsijäksi.

Ja sorry Kuli, mutta et asunu omassa kämpässä, jos kerran asiaan liittyi talonmies ja hänen hoitamansa muuttoilmoitus.

Täähän on ihan käsittämättömän yleinen väärinkäsitys, että asunto-osakkeen ostanut kansalainen kuvittelee asuvansa omassa asunnossa. Väärin. Hän omistaa osakkeita, jotka oikeuttavat asumaan yhtiön omistamassa huoneistossa.

En nyt muista kuka mutta varmaan joka senorita espanjassa joskus kertoi mulle että jos tykkää maitokahvista niin tilaa cafe con leche.
Oli kyllä ihan oikeassa ja vastaa ihan meikäläisten maitokahvia eikä tartte selitellä minkä verran maitoa pitää laittaa, lausutaan ihan niin kuin kirjoitetaan jos haluatte testata. Huoltsikan pahvimukiinkin saanut samaa eli toimii joka paikassa.

Onko kukkaan suorittanut ajokorttiin pientä e-kirjainta?
Siinähän ole muuta ko teoria- ja ajokoe, mutta tarvitseeko jotakin tietääkin kokeessa?

En nyt muista kuka mutta varmaan joka senorita espanjassa joskus kertoi mulle että jos tykkää maitokahvista niin tilaa cafe con leche.
Oli kyllä ihan oikeassa ja vastaa ihan meikäläisten maitokahvia eikä tartte selitellä minkä verran maitoa pitää laittaa, lausutaan ihan niin kuin kirjoitetaan jos haluatte testata. Huoltsikan pahvimukiinkin saanut samaa eli toimii joka paikassa.
Noo, vastaa ja vastaa. Mitä Barcelonassa käytiin muutama vuosi sitten (tietysti sen hemmetin terrori-iskun aikaan), niin cafe con leche oli suunnilleen joka paikassa espresso, johon vedettiin lähelle kiehumispistettä kuumennettu maito. Kylkeen aina se ties kuinka monen gramman sokerituubi, josta pysty käyttään max kolmanneksen. Aika kaukana se maultaan on meikäläisestä maitokahvista, mutta ihan mielellään sitä kuitenkin joi, kun kahvia teki mieli.

Noo, vastaa ja vastaa. Mitä Barcelonassa käytiin muutama vuosi sitten (tietysti sen hemmetin terrori-iskun aikaan), niin cafe con leche oli suunnilleen joka paikassa espresso, johon vedettiin lähelle kiehumispistettä kuumennettu maito. Kylkeen aina se ties kuinka monen gramman sokerituubi, josta pysty käyttään max kolmanneksen. Aika kaukana se maultaan on meikäläisestä maitokahvista, mutta ihan mielellään sitä kuitenkin joi, kun kahvia teki mieli.
Iso maa sekin niin voi olla alueellista vaihteluakin?
Albania (on paska maa) niin siellä alkai allasbaarin baarimikko väittelemään mun kanssa kahvista, teki eri sotkun mitä tilasin. Pakkohan se oli tarkistaa ja ihan olin oikeassa, se maa on kyllä sellainen ettei ruoka tai juomapuolen takia sinne kannata mennä. Eikä oikeastaan minkään muunkaan syyn takia.

Paremman puoliskoni teinineiti alkaa olla pikkuhiljaa oikein mukavassa teini-iässä, sen kaikessa hauskuudessaan. Saas nähdä kuinka kauan " K***** PERKELE, nyt alas aamupalalle ja kouluun, HETI!" tehoaa, tästä tulee vielä jännää (tuota ennen olin sanonut jo kolme kertaa ihan nätisti ja neiti oli myöhästynyt edellisenä päivänä koulusta)

Back
Ylös Bottom