Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Saatan olla naiivi, siitä on vuosien saatossa syytettykin palstalla, mutta ihmettelen, miksi hommia ei vois hoitaa ihan kunnialla kotiin irtisanomisaikanakin? (Kysymys retorinen toim. huom.)

Minä hoidin ihan mieluusti viime mestassa vaiheessa olevat hommani ja koitin siirtää tietoa sen verran, mitä siirrettävissä oli. Mukavampi jättää välit vanhaan työnantajaankin sellaisiksi, että jos menee vtuiksi uudessa paikassa, niin voipi kysellä vanhaa jopia takas. Kysyy nimittäin astetta enemmän nöyryyttä, jos on ensin haistattanut vitut lähtiessä :D

Riippunee ihan tehtävistäkin. Mutta siis joku mun 3 kk irtisanomisaika ainakin on sellainen kyllä, että se nimenomaan on siksi, että hommat on kriittisiä ja pitää saada siirrettyä. Ennemmin kai kotiin maksetaan niille, jotka mahdollisesti työnantaja syystä tai toisesta joutuu irtisanomaan... Ei kai muuten kukaan ainakaan mitään haittaa ala tehdä, kun sehän on ihan siltojen polttoa ja aina joku tuntee jonkun.

Ja sama homma noin muuten. Toki mulla on useimmiten ollut niin, että mun hommia jatkaa nimenomaan joku läheinen kollega, niin ei tulisi mieleenikään jättää heitä perehdyttämättä. En minä mitään siitä hyödy, että tekisin kiusaa. Jotkut sitä kai edelleen noudattaa, että kaikkea ei kannata opettaa ja kannattaa vähän pistellä tiedostoja roskikseen jne jne.

Ja silti yksi tämän ketjun harvoista suunnilleen täyspäiseltä ja normaalilta vaikuttavista kirjoittajista. Jos sinä olet irl tuon kuvauksesi mukainen niin mitä ekstrapolaatio kertoo OT:n muista vakikirjoittajista :unsure: ?
Ei kannata kysyä asioita, jonka vastauksia ei halua kuulla.

Ensimmäisen kerran kuukauteen pystyin tekemään salilla kunnollisen lihasjumpan, vähän melkein kiihotuin viimeisissä toistoissa 😳

Näemmä se lyhytkin paussi hommista tekee hyvää, sillä nyt tuntuu jopa malttamattomalta aloittaa työskentely. Vähän jo salaa tein töitä asiakaskontaktien parissa, valmistelin huomista starttia projektiin ja sellasta.

e. Tosin, gymille tekee helvetisti Mieli.

Ex-kollega räjäytti aikoinaan sillan takanaan tyylikkäällä miinalla. Kun kaverin läppäri aukaistiin sorsakoodin toivossa, sieltä pärähti kaikille työntekijöille sähköposti, jossa linkki työkkärin sivuille ja ehdotus vaihtaa fiksumpaan firmaan. 😁

Muuten olen kyllä sitä mieltä, että firmaa tulisi hoitaa siten, että sieltä lähtevä duunari haluaisi varmistella, ettei kaverit jää kuseen. Jos takana on vuosia tunnekylmää resurssointia niin sopimusvelvoite toimii yhtä huonosti kuin, että kirjais avioliittoon avioehdon, jonka mukaan vaimolla on 3 kk velvollisuus seksiin alkaen siitä päivästä, kun hän ilmoittaa erosta.

Aikas mulkku meillä oli entisen firman yksikön johtaja, kuka vastasi loppuviimein korotuksista, porukan palkkaamisesta jne. Ihan siis oikeasti mulkku, kun määkin tuppaan suhtautumaan yleensä aika armeliaasti ihmisiin, vähän hankalampiikin. Kylmä resursointi kuvas aika hyvin meininkiä.

Mutta vittuakos tuota omalle tiimin vetäjälle saatika kollegoille kostamaan, keiden kanssa homma toimi hyvin.

---

@gonzaless katoitko SM-skabojen tulokset?

Juu, just katoin vikan kierroksen. Oli tiukkaa stna. Mutta ihan ansaitusti voitto. Pitkään sitä haettiin.

vittu mite kovakätisiä suomalaiset. Taitaa olla ihan maailman kovimpia.

vittu mite kovakätisiä suomalaiset. Taitaa olla ihan maailman kovimpia.
No on täällä ainakin monta jamppaa, jotka tuntuu painavan jotain 170m siivuja rutiinilla.. Etten ihmettelis, vaikka Suomessa oiskin pelaajamäärään suhteutettuna eniten noita tosi kovakätisiä.

Ja oli joo hauska kyllä kattoa, kun onnistuin väistelemään tuloksetkin somesta.

Vika Prodigyn pro tour vielä tulossa. Sit pitää taas keskittyä kattelemaan ameriikan kisoja.

1800023343.gif

Yhtään ei kiinnostelis töihin enää tällä viikolla. Tunnitki on kyllä täynnä. Täytyy kai se kuiten käyä näyttäytymässä kustannuspaikalla.

Back
Ylös Bottom