Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tästä tulikin miele'en, että kuinka tulisi toimia jos/kun ApplePay'llä maksaessa pääte sanoo, että syötä siru tai vedä magneettijuova?

Toistaiseksi ollut kortti mukana anyway ja sitä joutuu tuossa sitten käyttämään, mutta eikö korttia voi koskaan jättää matkasta kuitenkaan, kun ei sitä puhelinta voi sinne päätteeseen survoa, eikä ole magneettijuovaakaan?

Kuutisen vuotta olen maksanut alvilliset ostokset pelkästään apple watchilla. Yhden kerran, ei ole edes pitkä aika, sanoi pömpeli että syötä siru. Pyysin tyttöä laittamaan uudestaan, sanoi että eiku tietyin väliajoin kone pyytää sirua, pitää laittaa. Sanoin että ei pyydä watchille, laita uudestaan. Painoi jotain nappia ja sitten toimi. Eli mulla ei oo vaatinu sirua koskaan. Ja maksutapahtumia lähes joka päivä.

Eli hyvin voi jättää kortin pois. Jos tulee tilanne, että ei toimi, niin käy silloin hakemassa kotoota kortti.

Kuutisen vuotta olen maksanut alvilliset ostokset pelkästään apple watchilla. Yhden kerran, ei ole edes pitkä aika, sanoi pömpeli että syötä siru. Pyysin tyttöä laittamaan uudestaan, sanoi että eiku tietyin väliajoin kone pyytää sirua, pitää laittaa. Sanoin että ei pyydä watchille, laita uudestaan. Painoi jotain nappia ja sitten toimi. Eli mulla ei oo vaatinu sirua koskaan. Ja maksutapahtumia lähes joka päivä.

Eli hyvin voi jättää kortin pois. Jos tulee tilanne, että ei toimi, niin käy silloin hakemassa kotoota kortti.
Mulla on tullut tuo jotain 1/20 maksutapahtumista eikä kassahenkilö ole osannut tehdä mitään. Viimeksi perui ja koitti uudestaan ja sama tuli. Aina ole kotikaan kovin lähellä.

Kaaren rismassa kävi silee että oli valtavat ostokset ja se laite ei hyväksynyt Apple paytä. Koitettiin muutamaan otteeseen ja lopuksi sanoin että sorry ja lähdin uittuun sieltä, ei ollut muuta korttia matkassa 🤷🏻‍♂️

e muuten toiminut 5/5 ja siksi en varsinaista lompakkoa enää kanna…

@Kuparikatto

Kiireellä kun lähtee niin ainahan sitä jotain kampetta jää kyydistä.

View: https://mobile.twitter.com/inteldoge/status/1427459980244967427

Naiset ja lapset jäi kyydistä niinku aina ennenkin.

Tais siellä rahtikoneessa olla jotain 650 afgaania, kattelin kuvasta että noin 3 lasta, 1 nainen ja 646 afgaanimuslimiäijää.

Oliskohan noiden äijien ehkä pitäny olla puolustamassa Kabulia talibania vastaan ja mieluummin ehkä laittaa naisia ja lapsia koneeseen eikä änkeä sinne ite?

”Mitä ikinä onkaan sovittu tästä vallanvaihdosta, on nyt varmistettava, että tämä sopimus pitää. Ei enää ole muuta mahdollisuutta kuin antaa mahdollisuus”, hän sanoo.
”Keskustelun kautta pitäisi saada Talibanit vakuutettua, että on heidän hyötyjensä mukaista, että naiset ovat mukana yhteiskunnan kehityksessä.”

(y)

Vai miten olis ydinpommi?

Mulla on tullut tuo jotain 1/20 maksutapahtumista eikä kassahenkilö ole osannut tehdä mitään. Viimeksi perui ja koitti uudestaan ja sama tuli. Aina ole kotikaan kovin lähellä.

Okei, ompa outo. Joku sulla huonoa tuuria tai mulla hyvää. Ei tosiaan oo ikinä prakannut ja 6 vuotta jokapäiväisessä käytössä. Ulkomaita myöten. En oo kortteja kantanut mukana vuosiin. Paitsi jos tiedän että tarvii henkkaria tai jos lähemmä pidemmälle niin otan mukaan. Tankatessa muulla asemalla kuin abc tarvii korttia. Suurin maksu watchilla tais olla 1200e autohuolto. Ei ongelmia siinäkään.

Talibaaneista tulee aina mieleen se biisi mikä tehty talibaanien öljybisneksistä.

Menikse näin: Huttala gassoliina, Taleban gassooliina..

tämä siis:

Kiireellä kun lähtee niin ainahan sitä jotain kampetta jää kyydistä.

Nuin hyvää kalustoa kun on tarjolla paikallisille maantierosvoille, niin tuskin siellä rettelöinnin määrä vähenee.

Ne paikalliset panoslataamot toimii tehokkaalla lapsityövoimalla, niin a-tarvikkeestakaan ei ole puutetta.

Porissa näyttää olevan gonzalle sopiva residenssi kaupan.

Juu tiiän boxin. Sukulaisella tuossa melki vieressä samanlainen luukku. Vaimo onkin käynyt Piritalla hieronnassa. (Jo pelkkänä ajatuksena 🔥)

Jossain Espoon Olarissa tai Helsingin puolella samalla etäisyydellä keskustasta tuo olis 1 480 000 euroa. Ja nyt en liioittele yhtään, saattaa mennä arvio jopa alakanttiin.

Hah. Mulla tässä "uudehko" 150m2 okt. Viimesen päälle setit, isot lämpimät autotallit ja pihaa 3000m2 (okei osa kaupungin, mutta hoidan kuin omaani). 15minuutin sisässä kaikki mahdolliset palvelut, lääkärit koulut harrastukset kauppakeskukset torit ja thaikkuhierojasta turkkilaiseen parturiin. Maksoin 280k.

Tarjottiin aikoinaan director pestiä stadin suunnalta. Ei mitään asuntoa alle 30min päästä työpaikasta. Vastaavat talot min.800k€ ilman pihaa. Hinnat alko paukkua +miltsi. Kohtuullista asuntoa pitäis ettiä tuntien päästä. Mitä järkeä wittu? Päälle varainsiirtoverot ja neekerit. Kiitin kauniisti ja jatkan alempitasoista hommaa mukavalla elintasolla.

Liitteet

• kuv.webp
    kuv.webp
    38,1 KB · Katsottu: 60
Hah. Mulla tässä "uudehko" 150m2 okt. Viimesen päälle setit, isot lämpimät autotallit ja pihaa 3000m2 (okei osa kaupungin, mutta hoidan kuin omaani). 15minuutin sisässä kaikki mahdolliset palvelut, lääkärit koulut harrastukset kauppakeskukset torit ja thaikkuhierojasta turkkilaiseen parturiin. Maksoin 280k.
Täällä saa kanssa tuollaisella vajaalla 300k€ jo tosi kivaa omakoti- tai paritaloa.

Ja sit frendit osti Helsingistä just naimisiin menon kynnyksellä kerrostalokolmion tyyliin 600k€ ja rapiat.. kukkuu.

Back
Ylös Bottom