Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Juu, täällä vähän samat meiningit. Aika vähissä on ne tilanteet kun raahataan himaan valmisruokaa.

Joko syön paikanpäällä tai sitten kotosalla kotiruokaa. Sitä kun nyt käytännössä löytyy aina jääkaapista.

En ole ikinä tilannut noista palveluista. Taisin tännekin kirjoitella joku kk sitten, kun seurasin jonkun Aladinin kiukuttelua Tsadissa erään ravintolan myyjälle. Käytös aivan lapsellisen naurettavaa. Sen mitä kuulin sivukorvalla, niin Aladinille ei käynyt jotkin säännöt vaan ravintoloitsija joutui siinä sitten tiskillä raivon kohteeksi, kun kertasi, että hän ei voi tehdä jotain, koska se ei ole sopimuksen mukaista.

Muutenkin ryöväävät nuo kuljetusvirmat rahat ravintoloilta.

En tiedä onnistuuko vielä, mutta aiemmin ainakin onnistui, että ruokalähetti nosti liksan/palkan/veloitti ulkomaille, joten saivat lähetit sitten täydet tuet suomessa, kun tulot ei näy täällä. Siinä voisi olla yksi syy, miksi ainakin iso osa oli ulkomaalaisia heistä.

Onko kuntit käyny kattomas koskaan sellaista lajia kuin amerikkalainen jalkapallo?

Kuntit laahustaa ja järjestäytyy ihan helvetin kauan. Sitten huudetaan möykätään ja juostaan wittu sekunti. Sitten taas järjestäytytään ja vähän ajan päästä juostaan metri. Ei jumalauta. Sen takia varmaan pelaajat on niin helvetin läskejä kun järjestäytyvät suurimman osan ajasta ja juoksevat metrin. Jos vertaa "normaaliin" jalkapalloon jotka juoksevat puoltoistatuntia pelissä. Ja on hoikassa kunnossa.

Tosin en jalkapalloaakan ymmärrä, maali on omakotitalon kokoinen ja sinne osuu kerran tai ei yhtään. Maks kaks.

No tämähän se. Itse hallinnossa mietin että mistä vitusta niitä työntekijöitä saadaan. Rahalla saisi mutta rahaa ei ole, tai sitä saa mennä justiinsa tessin mukaisesti. Alkaa vituttamaan kaikki rekrytointi jo lähtökohtaisesti, kun pitäisi banaaneilla saada ammattilaisia töihin.

Muutama vuosi sitten olin kylläkin itsekin sen "Sari Sairaanhoitaja" kampanjan aikana sitä mieltä että korotuksiin ei ole varaa. Nyt kun konkreettisesti näkee, että tulijoita ei oven takana enää ole niin kusiset ajat edessä.
Mä myhäilen salaa tälle, eritoten kun eräällä tuntemallani osastolla tuloksen ylittämisestä (säästöistä) palkittiin henkilökunta laatikollisella banaaneja. Ajattelen itseäni aika kovan tason tekijänä noissa hommissa, ja tiedän että mua tarvittaisiin enemmän kuin tarpeeksi. Mutta jos pinkka ei tule kondikseen niin kärsikööt.

yksi ongelma noissa IT hommissa on se että virkamiehet speksaa miten sen sovelluksen pitää toimia ja mitä siitä pitää löytyä (virkavastuulla) ja siinä mennään jo pahasti metsään.
Tämä oli koodarinalulle järkytys jo 2000-luvun alussa. Valmistuin toteuttamaan vesiputousta, mutta ekassa tosielämän projektissa mun mokkulan speksit oli tässä: "Ei saa vaarantaa systeemin toimintaa"
Meikä oli halpa junnu tekemään vaadittua työtä, mutta tuntilaskutus oli silti luokkaa 60 e/h. Tällä hetkellä laskutan projektilta 0 e/h ja vaarannan systeemin toimintaa taatusti vähemmän kuin aikoinaan. 😁

amerikkalainen jalkapallo?

Kuntit laahustaa

en arvosta lajia yhtään, koska:

joskus jumppasin kuntoilusalilla missä kävi ko. orkesterin jannuja myös, ja voi jee mitä lössiä! ei minkäänlaista käsitystä Suomalaisesta kuntoilusalietiketistä, en tiedä minkälainen etiketti heidän kotimaissaan on mutta:
järjestään, aina, jäi painot tankoon/laitteisiin kun tekeminen loppui ja välillä
neekerit
huiteli sarjojen välissä minuuttikaupalla ties missä heilumassa, kuten heillä tapana on heilua tiedätte kyllä, vetelää hortoilua ylpeän näköisenä, niin ei tiennyt että vieläkö palaa tekemään vai onko tanko lastattuna merkiksi reenin päättymisestä sillä suorituspaikalla

onnekis vuosikausiin ei ole tarvinnut enää todistaa heidän läsnäoloa

Hieno lahja kyllä. Terveellinen ja maistuva.

Ei varmasti haitaa, kun kesälomat palaa, jos saa uurastuksesta banaaneja.

Edit, jos löis koneen kii. Homma toimii ja peitto heiluu. Speksit seilaa ja aika menee niitä ihmetellessä. Mikäpä siinä sinänsä on ihmetellä aivoilla ja juoda hyvää sumppia.

Jenkkifutis kyllä vtun hyvä laji. Vartti äimätään ja sitten parikyt sekuntia sännätään.

Super Bowlin voi kattoa, jos väliajalla tissit. muoks. isot

Onko kuntit käyny kattomas koskaan sellaista lajia kuin amerikkalainen jalkapallo?

Olin kerran ameriikassa super bowlin aikaan ja menin katsomaan matsia pubiin, jossa sisäänpääsyn hinnalla buffet ja kaljat koko matsin ajan. Tupa oli aivan täynnä ja mahtava tunnelma. Coorsia meni sankkotolkulla.
Muutenkin kiinnostuin lajista, mutta ei ole tullut seurattua kotomaasta käsin. Suomessa kun jääkiekko on kaikkikaikessa niin jefun hitaus on outoa, mutta siitä pääse yli, kun hyväksyy että peli on vuoroperustainen. Tämä sopii omalle mentaliteetille itseasiassa paremmin. Tietsikallakin kaikki reaaliaika räiskinnät on mulle liian opeita. Sillon kun ei mitään ei tapahdu niin juonitaan. Mitä paremmin ymmärtää jefua niin sitä paremmin voi juonia nojatuolista. Siitä minä tykkään.
Sit ne äijät on aivan järkyttäviä fysiikaltaan ja pelipaikkojen vaatimukset todella erilaiset. Tyyliin Tom Brady tähtilipun puolijumala ja sitten jotkut linjakorstot kunnostautui vapaalla kuin nykäsmasa steroidessa. Kerrassaan mahtavaa viihdettä. Mikäli asuisin jenkeissä niin jefu olis mun ykkösvalinta penkkiurheiluun.

Peräpukama alkoi vuotaa :eek:

whatsapissako-tihin-siit-.webp

En, mutta aikomus olisi joskus. Itse peli kiinnosta paskaakaan, mutta olin aikoinaan ihastunut erääseen naiseen joka on tuon lajin parissa kentällä.

Valmistuin toteuttamaan vesiputousta, mutta ekassa tosielämän projektissa mun mokkulan speksit oli tässä: "Ei saa vaarantaa systeemin toimintaa"
Nyt tehäänkin agilea. Yhdessä vanhassa pestissä oli tosi agilea, kun kukaan oikein ollu kartallakaan, mitä pitäs ja kannattais tehdä. Ja sit tehtiinkin juttuja aika moneen kertaan.

Nyt tehäänkin agilea.

Mun seuraava pesti ilmeisesti oli tätä agilea. Lähdin asiakkaalle testaamaan mokkulaa ja minua opastettiin: "Testaa toimiiko tuo!"
Kysyin että miten sen pitäs toimia niin seurasi suuri hiljaisuus. Kysyin onko speksiä niin se oli suusanallisesti puhuttu kokouksessa vuosi sitten. Turha edes kysyä oliko kokouksesta memoa. Lopulta joku keksi, että mokkulanhan tuleekin implementoida standardi XYZ. Luojan kiitos standardists löytyi ihan solidi dokumentti. Testaus tuotti tuloksen, että mokkula implementoi 10% standardista ja implementaatiossa N bugia. Sitten minulta kärtettiin yksinkertaista vastausta, että toimiiko se? Voidaanko me maksaa lasku implementoijalle??? Kyllä vai ei??? Siinä vaiheessa ninjailin ketterästi muihin hommiin.
En yhtään ihmettele, että IT-hankkeet välillä kusee. Hämmästelen suuresti, että ne välillä toimii. 😁

Back
Ylös Bottom