Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Jakaako ne muuten piikkejä vanhanaikaiseen influenssaan nyt ”korona-aikana”?
mun käsittääkseni syksyllä alkaa. astmaatikkona niin saa ilmatteeks. oonks mä nyt 3.s vai 4.s piikki minkä tulen ottamaan enssyksynä influenssaan. Pääsee niin paljon helpommalla - en tykkää yhtään olla kipeenä. Muksuna olin kuukauden välein. Onneks tos oli aikuisiällä valehtelematta 5vuoden pätkä ku ei ollu mitään. Nytkään vuoteen ei ole ollu mitään. Muuten se perus 1. vuodessa kipeenä.

edit. 2020 marraskuussa ite saanu koronaaikana influenssa rokotuksen. siel mä olin mummojen ja pappojen kaa samas jonos. ;)

Jännä kun en ole ottanut ja en muista koska olisin ollut kuumeessa jne.
Ei se tarvi kun sen yhden kerran huonon tuurin... Samalla logiikallahan korressakin mennään. Molemmat on helvetin paskamaisia tauteja huonoilla korteilla, korre nyt vähän enemmän ja varsinkin ikäihmisille, mutta todennäköisyys huonoille korteille on pieni. Mun mielestä tätä pientä todennäköisyyttä nimenomaan pitäisi tuoda enemmän esiin eikä niinkuin nyt et sillä pelotellaan.

Pelkästää hussin alueella 108 ollu... Ja influ kausi vielä käynnissä...​

Teho- ja valvontahoitoa vaativien potilaiden määrä poikkeuksellisen suuri​

Infektiosairauksien klinikan apulaisylilääkäri

Eeva Ruotsalainen

kertoo, että HUSin alueella teho- ja valvontahoidossa on tänä influenssakautena ollut yhteensä 108 ihmistä, mikä on yli kaksi kertaa niin paljon kuin kaksi vuotta sitten.

influenssakausi on edelleen käynnissä

mun käsittääkseni syksyllä alkaa. astmaatikkona niin saa ilmatteeks. oonks mä nyt 3.s vai 4.s piikki minkä tulen ottamaan enssyksynä influenssaan. Pääsee niin paljon helpommalla - en tykkää yhtään olla kipeenä. Muksuna olin kuukauden välein. Onneks tos oli aikuisiällä valehtelematta 5vuoden pätkä ku ei ollu mitään. Nytkään vuoteen ei ole ollu mitään. Muuten se perus 1. vuodessa kipeenä.

edit. 2020 marraskuussa ite saanu koronaaikana influenssa rokotuksen. siel mä olin mummojen ja pappojen kaa samas jonos. ;)
Katoppa vaan. Niitä ei vaan ole kovin näkyvästi enää markkinoitu 1.5 vuoteen.

Hyvä pointti, tuo lehtijuttu kertoo vain pienen osan kokonaisuudesta.
Jaha, lainaukset päin perhettä mutta olkoon

Ja kun katsotaan kuolleisuutta vuonna 2018, niin "piikki" alkaa 8 viikon kohdalla, eli influenssakausi on tuolloin tod näk. alkanut muutamaa viikkoa aikaisemmin. Uutinen oli julkaistu 16.2 2018. Eli se vajaa kaksisataa potilasta teholla, on vain viikon-kahden ajalta. Mielenkiintoista myös vertailla 2018 kuolleisuutta vuoteen 2020.

1628525188815.png

Hetkinen, miksi vanhanaikaiseen influenssaan annetaan piikkkejä nyt kenellekään? THL:n mukaanhan se on hävinnyt kokonaan
Koukuttava keskustelu.

Johtunee että olet kaikki päivät koneella. Pysyy virukset loitolla.
No en missään ostarilla notku arkena, mutta jos asia on näin niin miksi minulle pakotetaan sitten rokotteita jos en altistu enkä altista....
Miten olen myös hidastanut täällä landella sinun uutta normaalia?

Taitaa suomessa piikittäminen olla jäljessä moneen muuhun maahan verrattuna. En usko sitä että täällä vielä vapaasti päästetään menemään.
Ei varmaan päästetäkkään mutta se olisi ainoa järkevä ja nopein keino palata normaali elämään. Nyt tätä tulee jatkumaan hamaan tulevaisuuteen asti.

Onko meillä ongelmia tehohoitopaikkojen riittävyydessä normaalistikin eli koko ajan meinaa hakata rajoittimelle? En minä vaan tiedä mutta jos on niin miksiköhän asialle ei tehdä mitään...
Ei niinkään tehohoitopaikkojen suhteen ole pulaa, vaan henkilökunnan. Stressaava työ, jatkuva resurssien alimitoitus ja paska palkka - ei noihin hommiin mennä kuin lähinnä kutsumuksen vuoksi.

Ei niinkään tehohoitopaikkojen suhteen ole pulaa, vaan henkilökunnan. Stressaava työ, jatkuva resurssien alimitoitus ja paska palkka - ei noihin hommiin mennä kuin lähinnä kutsumuksen vuoksi.
Tarkoitin tehohoitopaikkalla toimivaa settiä ml. kaikki tarvittava mutta jos näin on niin sehän olisi rahalla korjattavissa tärkeän asian ollessa kyseessä jos poliittista tahtoa riittäisi. Ei kait riitä.

Back
Ylös Bottom