Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitkäs suviseurat täällä on.Vegaanietiikka on yksi asia, mutta neuvon vakavasti sinua välttämään pyhien kirjoitusten soveltamista omiin haluihisi. Kirjoitusten pointti on välittää pyhä totuus ja ihmisen rooli on ymmärtää se. Ei lainata sieltä kauniita sanoja omien ihanteidensa markkinointiin, koska minkä tahansa merkittävän hengellisen tradition pääpointti on tässä:
Murhe niille, jotka kuolevat kuolemansynnissä;
Siunatut olkoon ne jotka ovat silloin Teidän kaikkein pyhimmässä tahdossanne,
Sillä toinen kuolema ei vahingoita heitä.
Sekä kristityn että hindun päämäärä on kuolla oikein. Jos haluat ymmärtää, että kirjoituksissa puhutaan jostain muusta niin missaat pointin ja ensimmäisen kuoleman ja kuolet murheellisen kuoleman. Toki voi olla väärin kuolla lihaa järsien, joten kysymys on edelleen pöydällä. Pyhä Fransiscus kuitenkin itse söi kaiken mitä annettiin almuksi. Myös lihaa. Fransiskaanit nykyään syövät ymmärtääkseni kalaa. Jos katsotaan tarkkaan Fransiscuksen runoa niin siinä ylistetään koko luomakuntaa mukaanlukien kasvit. Kasvien syöminen ei siis tarkoita luomakunnan ulkopuolisten epäpyhien olioiden syöntiä. Perunassa on se sama elämä kuin sinussa, minussa, hirvessä tai taimenessa. Jos olet vegaani niin joudut hirvenvasan sijaan keittämään perunan lapsen. Ymmärrän että perunan keittäminen on ihmiselle tunnetasolla helpompi ratkaisu, mutta pyhän tasolla olisi nähdäkseni turhan röyhkeää pitää perunan elämää epäpyhänä ja perunan surmaamista triviaalina ratkaisuna.
Elämän pyhyydestä, ihmeellisyydestä ja kauneudesta olen samaa mieltä sinun ja Franciscuksen kanssa.![]()
Kyllä itse haluaisin tuollaisen kuvan. Et voi väittää ettei olisi keskivertoa kovempi jätkä (tai nainen) jos karhun uskaltaa ampua. Siinä on tilanteesta riippuen melko kovat riskit käydä itselle huonosti ja Karhu ei todellakaan ole tyhmä eläin eikä tee sitä helpoksi. Veikkaan että monessakin tilanteessa jos tarjoaisi kivääriä että mene ampumaan, karhu on tuolla kuusen perseessä 50m päässä niin 99% porukasta menisi pupu pöksyyn ja jättäisi menemättä. Minun mielestä hyvä että kantaa hoidetaan näin, jää karhulle mahdollisuun pärjätä ja suurin osa karhunpyytäjistä ei saa karhua kaadettua koko elämänsä aikana. Olisiko se hienoa että Karhukantaa säädeltäisiin kopista haaskalle ampumalla? Tuo olisi se toinen vaihtoehto jos näitä kovia jätkiä ei olisi.Kasvikunnan sisällytän tuohon luomakuntakäsitteeseen ja luonnonsuojeluun eli sitäkin tulee vaalia ja arvostaa, samoin kuin elotonta luontoa. Ukki aina opetti, että "älä riehu älä pauhaa, älä riko luonnon rauhaa".
Jos viittaat siihen, että tunnistamalla elämän ihmeen minun pitäisi pidättäytyä myös kasvien syömisestä, niin totean vain, etten ole sillä mielisairauden tasolla.
Voi kun kaikki metsästäjät tunnistaisivat. Epäilen vahvasti. Joskus törmää aivan toisenlaisiin tapauksiin. Holtittomaan räiskintään. Jopa sadismiin.
Suomen kielessä on kyllä kaunis sana ja käsitys eli saaliin pyytäminen, pyyntikulttuuri. Metsään/kalaan ei menty hakemaan vaan pyytämään saalista. Saatu saalis oli siten tarkoitettu saatavaksi. Sama ajatus kuin karhunpeijaisissa. Karhua kunnioitettiin ja kiitettiin. Ei niin, että poseeraan tässä raadon vieressä, kun olen niin kova jätkä
Eläinlihan tehotuotanto on jotakin ihan muuta ☹
On kyllä huolestuttavan filosofisia keskusteluja nyt täällä. Olen varmaan eksyny väärään ketjuun.Mitkäs suviseurat täällä on.
Meidän onneksi munkitkin juovat tupla- tai triplapukkia.Mitkäs suviseurat täällä on.
Vegaanietiikka on yksi asia, mutta neuvon vakavasti sinua välttämään pyhien kirjoitusten soveltamista omiin haluihisi.
neuvon vakavasti sinua välttämään pyhien kirjoitusten soveltamista omiin haluihisi
Jaanilaisia varmaan, he saattavat välttää juureksia, koska örkit maassa loukkaantuu juureksia nostaessa.jesuiitta
Äläpäs nyt. 1. Korinttolaiskirje, 7 jae. "Jos mies menee aasin kävelymatkan päähän vaimostaan, on miehen oltava kuin vaimoa ei olisikaan."
Tajuatko että jos ei ole syönyt mitään lihaa aikoihin, siitä sinun yllätyksestäsi tulee todella kipeäksi? Älä tee enää noin.Pakistanin kundi kans. Vein sille ruokaa ja jekutin vähän. Oksensi roskikseen kun sanoin että hyvin menee possu alas.
Se "vitsi" oli tässä, syöttää musulle sikaa. Hjuumori on vaikeaa.tulee todella kipeäksi?
Lisäsin juuri. Tällainen huumori on kieltämättä vaikeaa minulle. En näe mitään hauskaa.Se "vitsi" oli tässä, syöttää musulle sikaa. Hjuumori on vaikeaa.
Moi, nyt oletkin saapunut ihanaan omituisten otusten seurakuntaamme. Kaikki rippileirilapset ovat toki lämpimästi tervetulleita.
Vitsi oli ruma ja ilkeä. Hauska vitsi olisi esim. syöttää heterona homolle kikkeliä. Silloin kaikkia naurattaisi.Se "vitsi" oli tässä, syöttää musulle sikaa. Hjuumori on vaikeaa.
Hullun miehen tekosia ennemminkin. Voi tulla puukosta perseeseen jne.Vitsi oli ruma ja ilkeä.