Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Pahus meni editointiaika ohi. Mut piti lisätä vielä et elä murehdi, ne samat vihahoitajat kyl vihaa miehiä iha yhtälailla, elleivät ole jotenkin ihan poikkeuksellisen hurmaavia. Sen verran mä olen kerennyt sitä touhua katteleen et sitä ei henkilökohtaisesti kannata ottaa, eikä ole edes sukupuolesta kyse. Jos ne halus äksyillä niin ne äksyili ihan kaikille.

e. Mut perseestä se on siitä huolimatta. Välillä sai hävetä kirurgeja, välillä hoitajia ja useinmiten itseään. Mut onneksi susta on nyt poissa leikkaussaleista.

Jäsen @Invisus kirjoittaa vahvasti. Pätee monissa muissakin työyhteisöissä, ei vain hoitoalalla.

Iso peukku
Sanoin et otas sisääntulo uusiksi, ja tuloksesta riippuen voi olla joko helppo tai vaikea anestesia, ihan sun päätettävissä.

Kävi ulkona, tuli takas, kumarsi ja pyysi anteeksi.
tälle. Näin asiat pitää hoitaa. Palaute välittömästi, mutta asiat asioina, menemättä henkilökohtaisuuksiin.

Valitettavasti se perus on, että sillon ei sanota mitään, ku pitäs, ja myöhemmin sitte haukutaan tyyppiä työkavereille.

Jos ne halus äksyillä niin ne äksyili ihan kaikille.
No joo, "ammattikseen äksyilijät" nyt on mitä on. Mutta valitettavan usein kuulee juurikin nuorilta naislääkäreiltä sitä että varsinkin naisoletetut hoitajat ja jotku naisoletetut vanhemmat lääkäritkin vittuilee tms. Minulle ei kukaan ole pahemmin äksyillyt (paitti ne ammattiäksyilijät, ja niille äksyilen takaisin), mutta olenkin niin saatanan hurmaava persoona että hampaita vihloo.

Hitto kun pitiki vanhoja muistella. Ihan hirveä hinku sitä olis takas aivoveriesteen väärälle puolelle, mutta noh. Ei sitä burnista enää viittis ottaa. Siitä tässä kärsittiin vähä isommalla mittakaavalla niin piti vaihtaa hommia vallan, mutta kyllähän se veri vetää edelleen tonne. Eritoten kun alkoi olla sellanen tosi hyvä työnkuva siinä pikkuhiljaa erikoistehtävillä, niin... No mutta. Se on mitä on, ja nyt maalataa pikku-ukkoja.

Yllättävän kova sana ilmastoitu hotellihuone, vaikkei nyt mitään sviittiä otettukaan. Sänky kauhee pomppulinna, mutta mahtavan viileää!

@eventa n suosittelema Zilla yllättävän hyvä pizzamesta. Meni yllättävän korkealle kotimaisista pizzapaikoista, joissa on tullut syötyä.

No joo, "ammattikseen äksyilijät" nyt on mitä on. Mutta valitettavan usein kuulee juurikin nuorilta naislääkäreiltä sitä että varsinkin naisoletetut hoitajat ja jotku naisoletetut vanhemmat lääkäritkin vittuilee tms. Minulle ei kukaan ole pahemmin äksyillyt (paitti ne ammattiäksyilijät, ja niille äksyilen takaisin), mutta olenkin niin saatanan hurmaava persoona että hampaita vihloo.
Voi hyvin olla näin, en edes yhtään epäile. Itselle tuo näyttäyty sellaisena ettei sukupuolella ollut niin merkitystä, mutta varmasti on voinut erinäisissä tilanteissa tuota tapahtua. Mikä on harmi, kun eikös lekurikunnassa olla pääasiassa naisvoittoisia nykyään?

Mä olen vähän huono noiden työjuttujen kanssa mikäli homma ei toimi, toinen kyllä saa tietää siitä.
Toisaalta jos toimii niin kyllä tietää senkin, ainoa vaan kun kaikkia pitäisi arvostaa mutta jos toinen on persreikä joka tuottaa vaan paskaa niin ei vaan pysty.

Hitto kun pitiki vanhoja muistella. Ihan hirveä hinku sitä olis takas aivoveriesteen väärälle puolelle, mutta noh. Ei sitä burnista enää viittis ottaa. Siitä tässä kärsittiin vähä isommalla mittakaavalla niin piti vaihtaa hommia vallan, mutta kyllähän se veri vetää edelleen tonne. Eritoten kun alkoi olla sellanen tosi hyvä työnkuva siinä pikkuhiljaa erikoistehtävillä, niin... No mutta. Se on mitä on, ja nyt maalataa pikku-ukkoja.
Itellä oli myös viime talvena/viime vuoden lopulla aika paha kuorma päällä. Otin sitten päivän viikkoon vapaaksi ja käyn rasvapurkin kanssa torin laidalla. Ja sanon noille muille, että hoitakaa itte ongelmanne älkääkä tunkeko niitä mulle, ei kiinnosta korjata teidän ongelmia. Kun osalla ei vaan kiinnosta jotku asiat ja minä osaan ne niin oletetaan että uhraan itseni ja vapaa-aikani heti kun mahdollista. Vitut, en enää, jos ette osaa niin opetelkaa tai lähettäkää muualle. e: en oikein voi vaihtaa alakaan, lahjat kun rajoittuu lähinnä esineiden käsittelyyn vasaralla, saisin pikku-ukot kyllä hyvin littanaksi

Voi hyvin olla näin, en edes yhtään epäile. Itselle tuo näyttäyty sellaisena ettei sukupuolella ollut niin merkitystä, mutta varmasti on voinut erinäisissä tilanteissa tuota tapahtua. Mikä on harmi, kun eikös lekurikunnassa olla pääasiassa naisvoittoisia nykyään?
En tiiä mikä on nykyinen suhde eri oletettujen välillä. Tietenkin minun (ja sinun) käsitys asiasta on värittynyt sillä, että operatiivisella puolella on keskimäärin vähän kärkkäämpää porukkaa. e: omat havannoit tai kuulemani jutut on lähinnä sitä naisoletettu vittuilee toiselle. Yleensä välissä on parin kymmenen vuoden ikäero.

Itellä oli myös viime talvena/viime vuoden lopulla aika paha kuorma päällä. Otin sitten päivän viikkoon vapaaksi ja käyn rasvapurkin kanssa torin laidalla. Ja sanon noille muille, että hoitakaa itte ongelmanne älkääkä tunkeko niitä mulle, ei kiinnosta korjata teidän ongelmia. Kun osalla ei vaan kiinnosta jotku asiat ja minä osaan ne niin oletetaan että uhraan itseni ja vapaa-aikani heti kun mahdollista. Vitut, en enää, jos ette osaa niin opetelkaa tai lähettäkää muualle. e: en oikein voi vaihtaa alakaan, lahjat kun rajoittuu lähinnä esineiden käsittelyyn vasaralla, saisin pikku-ukot kyllä hyvin littanaksi
Jeh, itellä oli siis tosi hyvin pedattuna hommat ja suoraan sanottuna sellaisia erikoistehtäviä missä olisin loistanut. Lomat olin jaksottanut niin että melkein kevään mittaan olisi saanut olla enemmän vapailla kuin töissä, ja keskittyä lapseen ja vaimoon. Luonnollisesti tuo maailmanlaajuinen lenssu sitten pikkasen hankaloitti tilannetta ja kaikki lomat peruttiin + setä susta oli vakiovahvuudessa teholla nollatason perehdytyksellä. Voin kertoa, ettei tehnyt hyvää kun lapsi alkoi vierastaa kun äijä oli jatkuvaan töissä, eikä siinä enää vaa sanottu "en tuu" koska sakkouhka. Toteutin sitten uhkaukseni ja jahka hoidin sen mitä oli hoidettavana, irtisanouduin.

Sankarin viittaa minullekin mediassa maalattiin, mutta jos sankaruus on burnout ja tyhjä kaulaketju niin... Ehkä mä oisin jonkun toisen viitan voinut ottaa.

vapaa-aikani heti kun mahdollista. Vitut, en enää
Huh! Olipa hyvä etten lainannut sinun pari vuotta vanhaa viestiä tuolla Vammat ja Lihashuolto -puolella ja jatkanut omalla kysymyksellä! 😅 Tuumin, että oot lomalla ja kun tarkemmin mietin, ihan turha se minun viesti olisi varmaan ollutkin. -e. Niin kuin tämäkin! :LOL:

Huh! Olipa hyvä etten lainannut sinun pari vuotta vanhaa viestiä tuolla Vammat ja Lihashuolto -puolella ja jatkanut omalla kysymyksellä! 😅 Tuumin, että oot lomalla ja kun tarkemmin mietin, ihan turha se minun viesti olisi varmaan ollutkin. -e. Niin kuin tämäkin! :LOL:
Täällä nyt johonki kysymykseen vastaaminen ei ole mitään, mutta ne projektit mitä tuolla röissä joutui/joutuu väsäämään ja sitten selittelemään miksi on jotain ongelmia tullut (vaikkei sinänsä kenenkään vika ole ollut)..se vie mehut.

Sairaalan asiakkaana aikoinaan ihmettelin kastijakoa lääkärit vs. hoitajat. Ulkopuolisena tuli järkyttäviä myötähäpeän kokemuksia koko touhusta. Olin aiemmin kuvitellut, että meininki olisi ihmisellä muuttunut siinä main, kun siirryttiin feodaaliyhteiskunnasta eteenpäin. Tuli ihan Armanin matkailuohjelma mieleen: "Kelatkaa tää jengi ihan oikeesti tekee tätä joka päivä" En yhtään ihmettele jos vituttaa molemmin puolin piikkilankaa.

Täällä nyt johonki kysymykseen vastaaminen ei ole mitään, mutta ne projektit mitä tuolla röissä joutui/joutuu väsäämään ja sitten selittelemään miksi on jotain ongelmia tullut (vaikkei sinänsä kenenkään vika ole ollut)..se vie mehut.
Hyvä, saatan palata asiaan tuolla asiaan kuuluvassa ketjussa. Mutta mennään nyt buranalla kun muut luottotuotteet, bepanthen tai betadine ei sovi tilanteeseen.

Ja hyvä sekin, että olet alkanut vetää rajoja!

Täällä kans tuo sängyssäni nukkuva nukkumatti vaihtoi taloa vuodenvaihteessa. Sitä ennen ne 70h työviikot alkoivat tehdä tehtävänsä ja kotona kävi lähinnä sellainen kuolemanharmaa ihmisraunio, joka oli joko itkuinen tai kiukkuinen. Kuukausi totaalilomaa ja sitten leppoisampaan taloon 50% työajalla (privaa sitten välillä tuon päälle) miettimään tulevaisuutta, niin alkoi taas miehellekin hymyillä sekä elämä että nainen 😁

Ystäväni nykyinen kylmäkirurgi on muistellut työnsä alkuaikoja terveyskeskuksissa, joissa sai kokea ikävän osansa nuorena naislääkärinä. Jokin vaan saa sopivasti kyrsääntyneen keski-ikäistyvän hoitajatädin käyttäytymään huonosti tuollaisessa tilanteessa. Onneksi on sitten paljon kivoja hoitajia.

Uudet kandit on kyllä herttaisia. Vähän kuin pesästä pudonneita linnunpoikasia

Back
Ylös Bottom