Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Tämä sopisi ehkä paremmin toiseen ketjuun, mutta kun olen täällä useasti puhunut eliitistä niin sitä on käytännössä yhtä usein (naureskellen) kyselty, että mikä se tämmöinen eliitti oikein on? Alla oleva dokkari antaa siihen perusteellisen vastauksen, eli mikä, kuka ja ennen kaikkea se näyttää varsin havainnollisesti sen äärettömän vallan. Vaikka tuo kestää sen 45 minuuttia, suosittelen sen katsomista, jos aihepiiri vähänkään kiinnostaa.

https://*********.net/v/1919125572/Dokumenttielokuva--Seuraa-Rahaa

Tämä sopisi ehkä paremmin toiseen ketjuun, mutta kun olen täällä useasti puhunut eliitistä niin sitä on käytännössä yhtä usein (naureskellen) kyselty, että mikä se tämmöinen eliitti oikein on? Alla oleva dokkari antaa siihen perusteellisen vastauksen, eli mikä, kuka ja ennen kaikkea se näyttää varsin havainnollisesti sen äärettömän vallan. Vaikka tuo kestää sen 45 minuuttia, suosittelen sen katsomista, jos aihepiiri vähänkään kiinnostaa.

Sanna ja Saulikin päässy filmille. Olikohan tuo kotimaisten toimijoiden extra? Hyvä pätkä kyllä. Varmaan nähdään Ylellä jos heille vinkkaa😆

juu ja jengi vielä väittää ettei niitä ohjailla ja media kertoo totuuden. Kyl mä sanon et normaali ihminen on niin vietävissä...valitettavasti

En oo nähny mutta rahaa seuraamalla tosiaan pääsee jänniin paikkoihin.

Vittu noi muutama yhtiö ketä omistaa käytännössä koko maailman teki rahaa tällä flunssalla "koronalla" :D:D Aivan vitusti ku kattoo paljon pörssit on noussu. Onhan meillä nyt sentään tappava pandemia liikkeellä joka on käytännössä pysäyttäny koko talouden ja jengiä tippuu suurinpiirtein tonne kaduille :D

Vaikka näistä ei saakaan tänne raportoida, niin täytyy sanoa, että kyllä mulle tuli ihan hyvä fiilis siitä kun kävin Iittalassa Iittalan myymälässä ja siellä oli maskittumisprosentti sillä hetkellä alle 50 ja myyjistäkin vain yhdellä näin maskin. Homma siis alkaa näyttää taas vähän terveemmältä.

Vaikka näistä ei saakaan tänne raportoida, niin täytyy sanoa, että kyllä mulle tuli ihan hyvä fiilis siitä kun kävin Iittalassa Iittalan myymälässä ja siellä oli maskittumisprosentti sillä hetkellä alle 50 ja myyjistäkin vain yhdellä näin maskin. Homma siis alkaa näyttää taas vähän terveemmältä.
Älä innostu liikaa, syksy on tulossa;)

https://static.*******.net/uploads/2021/07/E5h1IlrVgAYgwPb.jpg

Brittiterveysviranomaisten julkaisemaa tilastoa en nyt jaksa etsiä, mutta se löytyy tästä kejusta.
Esität, että jonkin tutkimuksen mukaan ”kahdesti rokotetuilla, ja täysin rokottamattomilla ei käytännössä ole eroja tartunnan saamisessa, eikä kuolleisuudessa”.
Linkittämässäsi artikkelissa todetaan useaan kertaan, että rokotukset ovat pitäneet vakavat tautitapaukset kurissa tartuntojen määrän kasvusta huolimatta.
Tuo väitteesi (tai siis käsityksesi) on niin perustavanlaatuinen poikkeama yleisestä käsityksestä, että pyytäisin evidenssiä.

Esität, että jonkin tutkimuksen mukaan ”kahdesti rokotetuilla, ja täysin rokottamattomilla ei käytännössä ole eroja tartunnan saamisessa, eikä kuolleisuudessa”.
Linkittämässäsi artikkelissa todetaan useaan kertaan, että rokotukset ovat pitäneet vakavat tautitapaukset kurissa tartuntojen määrän kasvusta huolimatta.
Tuo väitteesi (tai siis käsityksesi) on niin perustavanlaatuinen poikkeama yleisestä käsityksestä, että pyytäisin evidenssiä.
Olen tänne (parikin kertaa) laittanut sen brittiterveysviranomaisten julkaiseman seurantadatan, jossa saman ikäryhmän vertailussa (kaksi kertaa rokotetut ja täysin rokottamattomat) kuolleisuus oli suurempi rokotetuilla, ero oli selkeä.

Kuinka moni on ottanut / ottamassa / ei ota rokotetta? Itsellä nyt vähän kaksjakoisia ajatuksia tuon rokotteen suhteen..
JOs on:

diabetes,
keuhkosairaus,
ikää yli 45v
immuunivaje
ylipaino
alzheimer/dementia
verenpaine

''Vakavan koronavirusinfektion vaaraa voivat lisätä myös ne perussairaudet, jotka merkittävästi huonontavat keuhkojen tai sydämen toimintaa tai elimistön vastustuskykyä, esimerkiksi:

• Vaikea-asteinen sydänsairaus
  • Huonossa hoitotasapainossa oleva keuhkosairaus
  • Diabetes, johon liittyy elinvaurioita
  • Krooninen maksan tai munuaisen vajaatoiminta
  • Vastustuskykyä heikentävä tauti kuten aktiivisessa solunsalpaajahoidossa oleva syöpätauti
  • Vastustuskykyä voimakkaasti heikentävä lääkitys (esimerkiksi suuriannoksinen kortisonihoito)
  • tupakointi

Niin mun mielestä kannattanee tuo ottaa, tai jos samassa taloudessa on jolla on joku nuista..

edit.

1626068276207.png

Enemmistö kuolleista rokotettuja
Tuossahan saattaa olla kyseessä tilastoharha, mistä porukka vetää nyt liian suuria johtopäätöksiä. Jos ajatellaan, että tyyliin kaikki kuolleet on vanhuksia, niin kuin tähänkin asti ilman rokotuksiakin ja valtaosa vanhuksista on luultavasti tuollakin rokotettuja, niin koska rokotteen suojaavuus ei ole 100 % niin silloin myös valtaosa kuolleista luulisi olevan rokotettuja. Eli jos muutetaan noi kuolleiden määrät absoluuttisista luvuista prosentuaalisiksi, niin tilasto saattaa näyttää hieman toisenlaiselta. Jos asia onkin niin, että lähes kaikki vanhukset on rokotettuja ja rokottamattomat on nuorempaa porukkaa, niin silloinhan toi tilasto olis aika huolestuttava rokottamattomien kannalta. Aika paljon kuolemia nuoremmassa ryhmässä. Toisaalta olen tästä ketjusta monta kertaa saanut lukea, että ei kukaan koronaan kuole, vaan koronan kanssa, niin silloinhan koko tilastolla ei tee yhtään mitään.

Back
Ylös Bottom