Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kun ruoka ja viini (tai olut) on oikein paritettu (parituksessa mukana sekä kokki että viiniseppo) keskenään niin onhan se aivan käsittämätöntä miten ne toimivat keskenään. Mutta vaatii kyllä ammattitaitoa ja ei ihan keneltä tahansa onnistu.
Joo, omenamehu on toisinaan parempaa.

Joo, omenamehu on toisinaan parempaa.
Ei se (ainakaan mulle) ole se alkoholi, usein se juoma vaan on viini. Toki kun ravintola on riittävän hyvä, niin ei välttämättä. Läski ankka tarjoili ruokia varten tuunattuja alkoholittomia juomia (a.k.a mehuja) juomapakettiensa osana jos ei halunnu vetää kymmentä eri viiniä.

Ei se (ainakaan mulle) ole se alkoholi, usein se juoma vaan on viini. Toki kun ravintola on riittävän hyvä, niin ei välttämättä. Läski ankka tarjoili ruokia varten tuunattuja alkoholittomia juomia (a.k.a mehuja) juomapakettiensa osana jos ei halunnu vetää kymmentä eri viiniä.
Toi kuulostaa jo joltain, mulla se alkoholi puskee niin läpi ettei sen jälkeen maista yhtään mitään.

Toi kuulostaa jo joltain, mulla se alkoholi puskee niin läpi ettei sen jälkeen maista yhtään mitään.
Parhaillan ja pahimmillaanhan ne viinit on semmosia että ilman sitä ruokaa ne on melkeinpä juomakelvottomia, mutta ruuan kanssa ne alkaa elämään ihan toista elämää.

Muistuu mieleen eräs punaviini Kaskiksessa. En siis ikipäivänä joisi semmosta myrkkyä paljaaltaan, mutta se kaaliruuan kanssa se maistui käytännössä puolukalle.

Kun ruoka ja viini (tai olut) on oikein paritettu (parituksessa mukana sekä kokki että viiniseppo) keskenään niin onhan se aivan käsittämätöntä miten ne toimivat keskenään. Mutta vaatii kyllä ammattitaitoa ja ei ihan keneltä tahansa onnistu.

Ruoka- ja alkoholinautinnon yhdistäminen on hieno taiteenlaji.

En tee, kun nostan hattua ja kumarran tuollaisille tuloksille :D 8 / 15, olkoonkin että tein vähän kiireessä, kun pysähdyttiin safkaamaan Leppävirralla. Kyllä minä sentään Predatorit, Die Hardit ja Ramboa koskevat kyssärit tiesin, mutta mm. Marvel-osasto meni aika penkin alle.

@Duke Nukem

on, hän, Ihana

71E59493-8421-4A54-A46E-AAFE5FB70C4C.webp

Back
Ylös Bottom