Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Enempi se on sitä, kun perheelliset eivät saa kolmea neljää päivää vapaata, että voitaisiin tehdä poikien reissuja, kuten ennen. En ymmärrä, miten ne nykynaiset eivät pärjää kouluikäisten mukuloidien kanssa kotona ollenkaan ilman, että perheen pää on jatkuvalla läsnäolollaan kaitsemassa ja holhoamassa.
Taitanee olla enemmänkin halusta kiinni. Osa ei jaksa edes nähdä sitä vaivaa, että kyselisi käykö pesukomuutille. Helpompi vain sanoa, että ei pysty koska lapset.

Niin ja sitten on valittu se pirttihirmu, jolta ei edes voi kysyä. Kysyttäessä on jo täys sotatila.

Samoin itellä kavereita joilla aina muija mukana. Puhe, että vois nähdä vaikka safkan ja bissen äärellä, niin sitten on se nainen mukana. Ei siinä, fiksuja ja mukavia, mutta keskustelu ei sama, jos pelkkiä jätkiä.

Taitanee olla enemmänkin halusta kiinni. Osa ei jaksa edes nähdä sitä vaivaa, että kyselisi käykö pesukomuutille. Helpompi vain sanoa, että ei pysty koska lapset.

Niin ja sitten on valittu se pirttihirmu, jolta ei edes voi kysyä. Kysyttäessä on jo täys sotatila.
Se on kyllä tosiaan tuplanoloa, että ei ole lähtijäksi + syy vieritetään johonkin muualle, kun homma kyllä onnistuisi, jos haluaisi.

Itse olen valinnut, että tämän kaltaiset asiat ovat ilmoitusasioita. Toki jotain rajaa, mutta jos kaikki ovat kunnossa ja olen vaikka 3-4 pois ja ilmoitan sen hyvissä ajoin, niin aina on onnistunut. Kun ei alun perinkään lähde sille kyselylinjalle. Kunhan lapset vielä kasvaa, niin A-luokan reissujen määrä tulee kasvamaan, nyt 1-2 / vuosi.

Jaa se on juhannus huomenna ja tänään saa lopetella ajoissa, kone kiinni ja sohvalle siis.
Olipa hyvä että soittelin konttorille muissa asioissa niin osasivat infota tästä(kin) asiasta!

Enempi se on sitä, kun perheelliset eivät saa kolmea neljää päivää vapaata, että voitaisiin tehdä poikien reissuja, kuten ennen. En ymmärrä, miten ne nykynaiset eivät pärjää kouluikäisten mukuloidien kanssa kotona ollenkaan ilman, että perheen pää on jatkuvalla läsnäolollaan kaitsemassa ja holhoamassa.
Ruuhkavuosina tulee kans sellainen ristiveto, että olisi tarve päästä irrottautumaan, ja sitten kun olisi mahdollisuus niin tulee olo että ei edes jaksa lähteä kotoa minnekään. Ja lisäksi tosiaan se toisen osapuolen lastenhoitovastuu saattaa aiheuttaa hellasäröä.

Onneksi alkaa täällä päässä helpottamaan, tuli tehtyä kaksi lasta aika nuorina ja kolmaskin tuossa jo sen verran topakka että omaa aikaa alkaa riittämään vanhemmille vaikka ollaan alle nelikymppisiä vielä.

Minua hieman huvittaa kun 40-vuotiaat pitää itseään vanhana.🤭 Kyllähän 40-vuotiaana on vielä mahdollisuus tehdä monenmoista asiaa vaikka liikkuvuus ei olekaan kuin 20-vuotiaalla.

Mutta moneen voi vaikuttaa ja 20-vuotiaskin voi olla huonossa kunnossa. Sitten kun ylittää 60 niin voi alkaa sanomaan itseään vanhaksi.

Koska sitten ei pysty enää tekemään asioita kuin kakskymppisenä. Se on uskomattoman vaikea asia ihmiselle hyväksyä. Sitä vaikeampaa mitä aktiivisempi ihminen on/on ollut.
Minulla on huonontunut tasapaino ja pyörivän liikkeen sietäminen. Oksettaa ja huimaa helposti.

Minua hieman huvittaa kun 40-vuotiaat pitää itseään vanhana.🤭 Kyllähän 40-vuotiaana on vielä mahdollisuus tehdä monenmoista asiaa vaikka liikkuvuus ei olekaan kuin 20-vuotiaalla.

Mutta moneen voi vaikuttaa ja 20-vuotiaskin voi olla huonossa kunnossa. Sitten kun ylittää 60 niin voi alkaa sanomaan itseään vanhaksi.

Mä oon nyt 44 ja en mä itseäni mitenkään vanhana pidä. Toki parikymppisten mielestä olen varmasti ikäloppu, mutta oma olo on hyvä ja mieli virkeä, joten ei muuta kuin rollaattorissa kumit sauhuamaan.

Qsamo

Aika monella on maskit. 300km pohjoisempana ei kaupassa maskeja näkynyt mutta puukot oli vyöllä joka toisella.

@Joxuz ikh:lla ei käyty

Jes! Sain juuri soiton, jossa kerrottiin, että työpaikka jota hain ja johon erittäin kovasti haluan, on minun! Tästä kelpaa lähteä juhannuksen viettoon.
Työmatka toimistollekin lyhenee mukavasti, nykyään ollut 100km tai 60km, riippuen missä on käynyt, jatkossa on sitten 1,5km.

Niin, tässähän on minusta kyse vähän niinku kahdesta eri asiasta. Tai siitä, että hyväksyykö iän mukana tuomat muutokset, niin kropassa kuin korvien välissä, vai ei.

Kroppahan tosiaan muuttuu halus tai ei, mutta ei kai itteensä tarvii sen tai muutenkaan iän myötä jojoon olla vetämässä.

Henk. koht monessa suhteessa parempi olla nykyään kuin joskus nuorempana. Ja munahan seisoo viime kädessä vaikka lääkkeillä :D
Jos miehellä halut hieman vähenee iän myötä ja naisilla asia menee toisinpäin, niin senhän pitäisi olla miehelle vaan plussaa. Silloinhan miehen pitäisi saada aina kun haluaa. Ainakin teoriassa 😅

Silloin ei kulkupeli sopinut ruutuun.
Jalkakäytävän kautta pois.

Apropoo.
Tiedusteluja suoritettu.
Akselit kustantaa +10k/kpl.
Siitä voi sitten likviditeetin mukaan päättää montako haluaa.

Kuten kaverini, joka on erikoishitsaaja ja sivutoiminen filosofi, totesi; "Rahaahan se vaan on"

Jalkakäytävän kautta pois.

Apropoo.
Tiedusteluja suoritettu.
Akselit kustantaa +10k/kpl.
Siitä voi sitten likviditeetin mukaan päättää montako haluaa.

Kuten kaverini, joka on erikoishitsaaja ja sivutoiminen filosofi, totesi; "Rahaahan se vaan on"
Akselit saa rahalla.

Hampuurilaiset otamme munalla.

Hyvältå kuulostaa. Homma etenee.

Olipa siistii istua autossa kun Mäntsälässä latu poikki kun toiset tötöillyt.
Ennen Mäntsälä E ramppia porukka veti pientareelta ohi, aikomuksena mennä rampille. En tiedä muista mutta itse pidin aika sikamaisena.

Köntti meni kypsyy.

#ononononon
#palaa

IMG_20210624_172907_compress17.webp

Pesenpä pikaisesti auton = tarvikkeiden etsiminen —> vaahdotus esipesuaineella —> huuhtelu —> kinnastelu —> toinen kinnastelu pienpoiston kera —> pohjustusaine —> Collinite + kiillotus.
Nyt 4 tuntia myöhemmin kun mies on aivan puhkirikki sitä taas ihmettelee että miksi vitussa mutta tulipahan tehtyä.
Illalla porekylpyä ja Pepsi-Maxia, ehkä jäätelöä jos ihan hulluttelemaan alkaa.

Back
Ylös Bottom