Linkedinin kautta on tullut niin paljon yhteydenottoja, että mikäli ura-asiat kiinnostaa niin kyllä sinne menisin. Mutta kuten aiemmin ketjussa todettua, niin riippuu alasta ja työtehtävistä. Toimiessani ihan asentaja, silloin "kuumalla" alalla tuli yhteydenottoja todella paljon ja jos reissutyöt olisi kiinnostanut niin olivat hyviäkin. Omasin toki silloin sellaisia koulutuksia alaan liittyen, että niitä ei ollut monella ja ne olin profiilissa maininnut.
Seuraavassa työssä ollessa ei yhteydenottoja (samoja insinöörititteleitä suomessa tolkuttomasti).
Sitten työnvaihto päällikkötitteliin ja taas alkoi tulla yhteydenottoja. Koen muutenkin profiilista olleen hyötyä niissäkin töissä joita olen hakenut itse. Aina käynyt rekryäjä katsomassa sen ennen yhteydenottoa.
Nyt viimeisin työtarjous, aivan kiinnostava sellainen taas aika puhtaasti linkedinin kautta. Tämäkään paikka ei missään auki ja kuulemma eivät sellaisia edes harrasta. Tässä poikkeuksena se että sama ala missä olin asentajana, joten nimi oli toki valmiiksi tuttu koska pienet piirit.
Oma profiili ei ole mikään pro, mutta on siihen ja cv:n luomiseen jeesiäkin saanut asiasta paremmin ymmärtävältä ja se on riittänyt kunhan pitänyt tiedot ajantasalla
Töitä vaihtanut vaihtelevasti, ensin 5v ja lähdin koska tolkuton työmäärä ja hemmetisti reissupäiviä. Sitten vaihdoin muuton vuoksi, olisi voinut jatkaa vanhassakin kun tein etänä, mutta halusin sisälle uuteen paikkakuntaan ja jonkun väylän tutustua ihmisiin. Sieltä lähdin pois täysin muista syistä kuin töihin liittyvistä, työpaikka tarjosi jatkuvasti kehittymis ja etenemismahdollisuuksia tehtävien ja palkan suhteen, mutta halusin panostaa muuhun elämään. Yhdeksäs vuosi amk:n jälkeen ja neljäs työpaikka.