Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Jos yleisesti puhutaan työpaikoista, kuinka usein vaihdatte/olette vaihtaneet työpaikkaa? Onko syynä ollut palkkaus, erilaiset tehtävänkuvat vai ihan muuten vaan uudet tuulet?

Ihmisiä on vähän erilaisia niin varmasti vastauksiakin, kyllä itsellänikin on vähän väliä silmäilyä avoinna olevista työpaikoista. Vaikka tykkäänkin nykyisestä työpaikasta, meilläkin on töissä vaihtelevasti sakkia on niitä jotka on ollut jo vuosia talossa ja niitä jotka lähtee aikaisemmin läksimään.
YEK-koulutuksen sairaalapätkää lähdin tekee maaliskuun 2020 alusta, tänne jämähdin. Otan paperit nykyiseltä erikoisalalta ulos, eli jatketaan tässä nyt eteenpäi. Työmatka lyhentyi 150 km, palkka tippui alimpaan mahdolliseen, mitä saa maksaa. Nykyinen palkka 40% edellisestä. Valintoja. Mukava asua viikot kotona. Syksyllä nousee kai palkka, kun työtehtäviin tulee muutoksia.

Linkedinin kautta on tullut niin paljon yhteydenottoja, että mikäli ura-asiat kiinnostaa niin kyllä sinne menisin. Mutta kuten aiemmin ketjussa todettua, niin riippuu alasta ja työtehtävistä. Toimiessani ihan asentaja, silloin "kuumalla" alalla tuli yhteydenottoja todella paljon ja jos reissutyöt olisi kiinnostanut niin olivat hyviäkin. Omasin toki silloin sellaisia koulutuksia alaan liittyen, että niitä ei ollut monella ja ne olin profiilissa maininnut.
Seuraavassa työssä ollessa ei yhteydenottoja (samoja insinöörititteleitä suomessa tolkuttomasti).

Sitten työnvaihto päällikkötitteliin ja taas alkoi tulla yhteydenottoja. Koen muutenkin profiilista olleen hyötyä niissäkin töissä joita olen hakenut itse. Aina käynyt rekryäjä katsomassa sen ennen yhteydenottoa.

Nyt viimeisin työtarjous, aivan kiinnostava sellainen taas aika puhtaasti linkedinin kautta. Tämäkään paikka ei missään auki ja kuulemma eivät sellaisia edes harrasta. Tässä poikkeuksena se että sama ala missä olin asentajana, joten nimi oli toki valmiiksi tuttu koska pienet piirit.

Oma profiili ei ole mikään pro, mutta on siihen ja cv:n luomiseen jeesiäkin saanut asiasta paremmin ymmärtävältä ja se on riittänyt kunhan pitänyt tiedot ajantasalla 😊

Töitä vaihtanut vaihtelevasti, ensin 5v ja lähdin koska tolkuton työmäärä ja hemmetisti reissupäiviä. Sitten vaihdoin muuton vuoksi, olisi voinut jatkaa vanhassakin kun tein etänä, mutta halusin sisälle uuteen paikkakuntaan ja jonkun väylän tutustua ihmisiin. Sieltä lähdin pois täysin muista syistä kuin töihin liittyvistä, työpaikka tarjosi jatkuvasti kehittymis ja etenemismahdollisuuksia tehtävien ja palkan suhteen, mutta halusin panostaa muuhun elämään. Yhdeksäs vuosi amk:n jälkeen ja neljäs työpaikka.

laitoin mp:n myyntiin
Ja meni

Nyt oli myyjän markkina. Kolme tarjousta tuli pyyntihintaan joka oli paljon kovempi kuin ostohinta jokunen vuosi takaperin.

E. Itse asiassa vuosituotto noin saman verran kuin pörssissä pitkällä aikavälillä. Voi perustella seuraavan rätkän hankintaa että tämähän on sijoitus.

Ja meni

Nyt oli myyjän markkina. Kolme tarjousta tuli pyyntihintaan joka oli paljon kovempi kuin ostohinta jokunen vuosi takaperin.

E. Itse asiassa vuosituotto noin saman verran kuin pörssissä pitkällä aikavälillä. Voi perustella seuraavan rätkän hankintaa että tämähän on sijoitus.
No en sitten jatka taas pyörän ostamisesta haaveilua haaveilua pidempään.

Pitäis olla sääntö että perjantain eka miinuuteilla ketjun neitokaiset iskis tissinsä kehiin.
Minä voisin muuten, mutta puoli yötä meni Piporadion sulosointuja kuunnellessa, joten tissit on nyt vähän väsähtäneet (ja oikeastaan olen liian vanhakin neitokaiseksi 🤔).

Miksi tässä maassa ei saa hoitoa????? 😫

perjantain eka miinuuteilla

päästin kuulkaas tänään suustani tuosta vaan sanan "hei" täysin tuntemattomalle hyväperseiselle NAISelle

näin jälkeen päin mietittynä naamasta ei ole minkäänlaista muistikuvaa, taisi olla taas niin huippujännittävä tilanne

mitähän muuta päivä vielä tuokaan tullessaan, kun aamu oli heti näin hurjia tapahtumia sisältävä

päästin kuulkaas tänään suustani tuosta vaan sanan "hei" täysin tuntemattomalle hyväperseiselle NAISelle

näin jälkeen päin mietittynä naamasta ei ole minkäänlaista muistikuvaa, taisi olla taas niin huippujännittävä tilanne

mitähän muuta päivä vielä tuokaan tullessaan, kun aamu oli heti näin hurjia tapahtumia sisältävä

Kun hyvännäköinen misukka kävelee vastaan, tuijotan silmiin ja kun misukka katsoo vastapalloon niin nikkaan silmää. Aina pamahtaa hymy ja katsovat vielä taaksepäin.

Ois mun entisessä työpaikassa tuonut miesoletetulle kirjallisen varoituksen. Shortsit toimistolla siis.
Noin niinku mielenkiinnosta, niin lukiko sopparissa, että työpaikalla tulee pukeutua asianmukaisesti (määritellen toki, mikä on asianmukaisesti) tmv.?

Mut onhan noita duunipaikkoja, joissa kai jokaiselle itsestään selvää, että kulmapaitaa ja -housua pitäs konttorilla olla. Tosin jos ei tehdä asiakastyötä, niin mitä väliä sillä kellekään edes on, missä releissä kukin haluaa työnsä tehdä.

Ois mun entisessä työpaikassa tuonut miesoletetulle kirjallisen varoituksen. Shortsit toimistolla siis.

Tulen ensiviikolla palvelemaan Espooseen pörssiyhtiötä (toki kovalla tuntilaskutuksella). Siellä on farmarihousut ja silitetty kauluspaita. Parturissa käyty ja muutoinkin näytetään viisaalta. Italialaisia nahkakenkiä ei sentään laiteta, vaikka olisi nekin kaapissa. Antaa olla siellä.

Deloitte vai KPMG?
Ei tarvitse olla edes konsulttitoimisto, esim. ko. sääntö on useissa finanssitaloissa, jos ei joka toimipaikalla niin ainakin pääkonttoreilla.
Lisäksi monissa isoissa teollisuudenalan firmoissa on tiukka ohjeistus (e. siis pääkonttorilla ym. mutta kyllä esim. omassa ekassa kesätyöpaikassa (maakunnassa) erikseen ohjeistettiin kesätyöntekijöitä pukeutumisesta toimistossa, koska paljon kv-asiakkaita pyörimässä).

Back
Ylös Bottom