Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tää oiskin uus huijaus, jos koijataan vielä postikuluja löytökiekon päälle.. voiskohan olla vaan, että posti kulkee niin turkasen hitaasti? Minäkin yhtä ostokiekkoa oottelin aikas kauan, mutta tuli kuitenkin lopulta perille.

Mikä lätty? Nimim. aika paljon ylimääräistä muovia tuolla varastossa.
Prodigy H3 V2 400 muovissa.

Mä tossa kyselin vielä tältä kaverilta tosiaan että postittiko varmasti kiekon, kun ei oo näkynyt. Olen myös epäillyt postin hitautta, tällä hetkellä vastaanottaja ei voi tehdä selvityspyyntöä mutta tulen kyllä olemaan myös postiin yhteydessä.

Siskon pojat asuu lähellä fribarataa jossa kolmea väylää kiusaa lampi. Ja lisäks tossa kaupungilla on jokiväyliä. Ihan skideinä kävivät kahluuhousuilla keräämässä jonkasta kiekot ja soittelivat numerot läpi vitosen toivossa. Nyt ovat siinä 17/18v korvilla, tekevät samaa keräilyä edelleen mutteivät jaksa soitella. Takapihalla heillä satoja ellei tuhansia kiekkoja.

Prodigy H3 V2 400 muovissa.

Mä tossa kyselin vielä tältä kaverilta tosiaan että postittiko varmasti kiekon, kun ei oo näkynyt. Olen myös epäillyt postin hitautta, tällä hetkellä vastaanottaja ei voi tehdä selvityspyyntöä mutta tulen kyllä olemaan myös postiin yhteydessä.
Aivan. No, eiköhän tuo tuosta selviä. Perseestä nykyään, kun uuden ostaminenkaan ei oo niin sanottua, kun menekki niin hurjaa.

Ei oo meikällä oikein Prodigyä heitossa, niin ei oo jääny varastoonkaan. Yhtä hakattua D2:ta pidän välistä matkassa, mutta sekin on nyt jäänyt arkkuun makaamaan.

Siskon pojat asuu lähellä fribarataa jossa kolmea väylää kiusaa lampi. Ja lisäks tossa kaupungilla on jokiväyliä. Ihan skideinä kävivät kahluuhousuilla keräämässä jonkasta kiekot ja soittelivat numerot läpi vitosen toivossa. Nyt ovat siinä 17/18v korvilla, tekevät samaa keräilyä edelleen mutteivät jaksa soitella. Takapihalla heillä satoja ellei tuhansia kiekkoja.
Tavallaan ymmärrän ja tavallaan en ymmärrä. Mitä niitä pihalleen kerää, kun ei tuollaisia määriä kukaan ite heittele eikä noita oikein hyvä oo myydäkään, kun jengin nimet ja numerot? Ellei sitten jaksa nähdä vaivaa ja ruveta siististi pyyhkimään tai suttaamaan, mikä ois siltikin vähän kyseenalaista ja vähintään lajietiketin vastaista.

Kääntöpuolena on siinä palauttelussakin hommaa ja tommoisilla määrillä kävis jo ihan työstä.

mitenhkähän elmä on kohdellut JohnnyV:tä?

avoimia kysms:ksiä
bicylinder?
rellu?
lasse?
naapuri?

yritän ohjata kes,kus,telua ulos tuosta ainaisesta fisbeen heitelystä, puhuisivat välillä vaikka NAISista!

Pakkiksen palkkakeskustelusta intoutuneena katsoin onko täälläpäin mitään töitä tarjolla. Ja oli yks mielenkiintoinen paikka. Mainitsevat tehtävän menestyksellisen hoitamisesen kohdiksi juuri ne joista mulla on vuosien kokemus ja on juuri ydinosaamista. Sinänsä ihan jees duuni nytkin, mutta pitkä työmatka. Tämä olis fillarimatkan päässä. Pistin haun menemään. Veikkaan, että palkkapyynti huitelee vähintään tonnin kaks yli positioon budjetoidun rahan. Mutta mistä sen tietää mitä hakevat. Jos haluavatkin spessua eikä rivimiestä. Jälkimmäisestä sanasta tuli mieleen, että mainittiin tehtävänkuviin mm. esihenkilönä oleminen. Käy jos välitön paha. Mutta hakusivulla piti laittaa sukupuoli ja vaihtoehtona oli vaan mies tai nainen. Mitenkä olisin miehenä esihenkilö?

Jos yleisesti puhutaan työpaikoista, kuinka usein vaihdatte/olette vaihtaneet työpaikkaa? Onko syynä ollut palkkaus, erilaiset tehtävänkuvat vai ihan muuten vaan uudet tuulet?

Ihmisiä on vähän erilaisia niin varmasti vastauksiakin, kyllä itsellänikin on vähän väliä silmäilyä avoinna olevista työpaikoista. Vaikka tykkäänkin nykyisestä työpaikasta, meilläkin on töissä vaihtelevasti sakkia on niitä jotka on ollut jo vuosia talossa ja niitä jotka lähtee aikaisemmin läksimään.

Yks isohko kotimainen softatalo rantautunut Jyväskylään ja positiota ois tarjolla useampaakin, joissa vois hommia tehdä.

En oo kyllä vielä jaksanu ruveta hakemusta väsäämään, mutta mielessä on käynyt. Palkkansa joutuu varmaankin jossain kohtaa duunia vaihtamalla kilpailuttamaan, mutta vähän hakee sisältöpuoli, että minkälaiseen rooliin ittensä pitäs tunkea pitkällä tähtäimellä..

Kesätöitä ei lasketa niin 8,5 vuotta ekassa duunissa. Vaihdoin palkan ja sen takia ettei tulevaisuuden näkymiä. 2,5 vuotta seuraavassa ja työ oli paskaa, vaihdoin pienemmälle palkalle. Vuoden ollu. Työ kivaa, mutta liian kuormittavaa ja pitkä työmatka. Nyt vois olla paikka tossa lähellä. Aika hakuammuntaa, muttei sitä tiiä ellei hae.

Palkka on kait lakipisteessä. Toki enemmän saa aina tulla, mutten varsinaisesti tartte. Eli pitää hyvin miettiä vastuun ja nousevan palkan suhde mikäli vaihtaa jobia. Samalla palkalla ja pienemmillä vastuilla otan pestin heti. Ei mitään vaihtopakkoa, jos duuni kivaa (eli helppoa) niin voin olla vaikka eläkkeeseen asti.

Mää oon vaihtanut kokonaan alaa sen n. kolme kertaa (riippuen vähän, minkä laskee alanvaihdoksi). Yleensä samalla työnantajalla pidempään, oisko viime duunipaikassa ollut vähän yli 4 vuotta, kun vaihdoin veks. Samaa luokkaa tuo on ollut aikaisemminkin.

Jostain nuoruusvuosien väliaikaisesta puhelinduunista lähdin päivän jälkeen käveleen, kun ei kestänyt sipuli toimenkuvaa ja fiman toimintatapoja.

Viimeksi muokattu:
Jos yleisesti puhutaan työpaikoista, kuinka usein vaihdatte/olette vaihtaneet työpaikkaa? Onko syynä ollut palkkaus, erilaiset tehtävänkuvat vai ihan muuten vaan uudet tuulet?

Ihmisiä on vähän erilaisia niin varmasti vastauksiakin, kyllä itsellänikin on vähän väliä silmäilyä avoinna olevista työpaikoista. Vaikka tykkäänkin nykyisestä työpaikasta, meilläkin on töissä vaihtelevasti sakkia on niitä jotka on ollut jo vuosia talossa ja niitä jotka lähtee aikaisemmin läksimään.

Kolmen vuoden välein olen vaihtanut. Syynä nuo kaikki, eli palkkaportaissa harppominen, uran edistäminen muuttuvilla ja kehittyvillä tehtävillä ja sitten se, että kyllästyn. Toki noissa molemmissa aiemmissa kolmen vuoden pätkissäkin on jotain muutosta tullut, toisessa juniorista senioriksi ja toisessa tehtäväkenttä vaihtui saman tittelin (ja palkan) alla kertaalleen. Nykyduunissa oon ollut reilun vuoden ja uskoisin, että tässä on potentiaalia olla kauemmin kuin sen kolme vuotta. Tokikaan en ole sieluani myynyt, eli sopivalla headhunterseireenillä asiat voi muuttua.

Palkkakehitys tässä pompinnassa on ollut sellainen, että neljän vuoden takaiseen palkkaani verrattuna saan tuplaten nyt. Se firman vaihtaminen näyttää olevan ainoa mahdollisuus oikeasti nostaa palkkaa.

Noksulta lähdin rakettifirmaan (joka meni vuoden päästä konkkaan.
Tuosta viideen vuoden päästä vaihtui firma kun osasto ulkoistettiin toiselle työnantajalle, josta tuli neljän vuoden jälkeen kenkää YT:ssä.
Nykyisessä firmassa, joka on sama josta aikoinaan ulkoistettiin, vähän yli viisi vuotta ja välillä selailen paikkoja.

Ensimmäisestä vakityöpaikasta vaihdoin (neljän vuoden jälkeen) tehtävän sisällön vuoksi pois ja sen jälkeen olin vähän aikaa eri tehtävissä sopivaa tehtävänkuvaa hakien. Nykyisessä tehtävässä kohta 6 vuotta ja tähän hakeuduin tehtävän sisällön ja työn sijainnin vuoksi; oli halu siirtyä etäsuhteesta lähisuhteeseen.
En juurikaan katsele muita töitä ja olen antanut pakit myös kilpailijoiden yhteydenotoille; vaikka palkkapussi paksuuntuisi, en oikeastaan halua muuttaa mitään, enkä varsinkaan lähteä työyhteisöön tehtyäni töitä täysin itsenäisesti jo vuosia. Ehkä sitten, jos YT-kortti tulee mutta juuri nyt ei tarvetta vilkuilla muualle.

Pitäisköhän sitä myydä sielunsa linkkarille. Tätä miettinyt. Ikuisuuskymysys.

Riippuu työkentästä. Mutta jos kiinnostaa tulla löydetyksi, niin ehdottomasti. Säästyy hakemisen vaivalta, kun soitetaan.

Mulla sotkee vähän linkkarissa tuo KTM-koulutus. Tulee kyllä yhteydenottoja IT-taloista, mutta kaiken maailman pikkupomo-, tuotepäällikkö-, toimitusvastaava- yms. pesteistä, jotka ei joko natsaa todelliseen osaamispalettiin tai ainakaan tässä kohtaa napostele.

Back
Ylös Bottom