Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Mites se nyt silleen. Kyllä tuolla trolliksi haukkuvat kovasti väittivät, että se tarttuu tosta vaan. Nyt sitten tarttetaankin ihan helvetisti 15 minuuttia aivastelua naamalle.
Tiede korjaa itseään. EI oo ollu tietoa alussa kauheesti alkuvuodesta. Tieto karttunu ihan pirusti. Vuos myöhemmin meillä on rokotekkin kehitetty jne.
Puhuessa, yskiessä, aivastaessahan niitä viruksia lentää, osa saattaa jäädä leijumaan hetkeks aikaa, aerosoli on mahdollinen. Joskin ei niin yleinen. Kyl ne yleensä kotona tapahtuu jossa vietetään pirusti aikaa enemmän ja työpaikalla. Tai baarissa missä vietetään aikaa runsaasti lähellä ja yleensä puhutaankin kovemmalla äänellä.

Toi mun viesti varmaan liittyny vanhustenhoitola outbreakkiin, jossa hoitaja kipeenä hoitanu asukkaisiin ja asukkaat viettää enempi aikaa toistesa kanssa= enempi tapauksia.

Ei ole montaakaan viikkoa, kun CDC nosti aerosolitartunnan suurimmaksi tartuttajaksi. Muualla tuo on tiedetty jo pitkään.
Ei oo who:kaan vasta kun vähän aikaa. Tänä vuonna.

Suurin tartuttaja voi olla vähän liiottelua. Ehkä jenkeillä on määritelmä aerosolille vähän laveampi.

Mitä sekoilet? Vaippoja ei ole käytössä siellä. Korona ei räjähtänyt. Vaippa on turha. Koita nyt käsittää asiat.
Luuletko, että kuvernöörin nappuloilla kumotaan liittovaltiotason linjauksia? Tai etteikö kaupunkien päättäjillä olisi valtaa päättää toisin kuin kuvernööri sanoo? Eli kyllä siellä edelleen osa porukasta niitä vaippoja käyttää, halusit tai et.

Luuletko, että kuvernöörin nappuloilla kumotaan liittovaltiotason linjauksia? Tai etteikö kaupunkien päättäjillä olisi valtaa päättää toisin kuin kuvernööri sanoo? Eli kyllä siellä edelleen osa porukasta niitä vaippoja käyttää, halusit tai et.

Aina jokunen fani käyttää. Valtaosin taas ei.
Olet aika epätoivoinen nyt tässä vaippafanituksessa.

Jos vaikka huomenna nukke Marin sanoisi ettei maskeja tarvita enää missään tomppeli THL Salmisen kanssa niin valtaosa tiputtaisi maskit heti pois käytöstä.
Osa taas käyttää varmasti jatkossakin vaikka mikä olisi, mutta ovat se marginaalinen porukka jokaisessa sekoilussa mitä löytyy aina.

Aina jokunen fani käyttää. Valtaosin taas ei.
Olet aika epätoivoinen nyt tässä vaippafanituksessa.
Miten niin epätoivoinen? Olen alusta asti seurannut miten rajoitusten purkaminen Texasissa toteutuu, vaikka ajanmyötä kävikin ilmi, että media hieman hypetti liikaa "vapauttamista". Myönnän menneeni tähän halpaan. Ja etenkin demokraattivetoiset suurkaupungit ovat jo ihan periaatteestakin haranneet vastaan ja moni yrittäjä on laskenut sen varaan, että ovella jaettavat maskit ovat se oikeusturvallisempi vaihtoehto. Myönnän myös, ettei minulla ole ensikäden tietoa Texasin tilanteesta, mutta lehtijutut jota tähän threadiin lankaan olen postaillut reflektoivat aika hyvin sitä mitä olen paikallisilta tutuilta kuullut.

Miten niin epätoivoinen? Olen alusta asti seurannut miten rajoitusten purkaminen Texasissa toteutuu, vaikka ajanmyötä kävikin ilmi, että media hieman hypetti liikaa "vapauttamista". Myönnän menneeni tähän halpaan. Ja etenkin demokraattivetoiset suurkaupungit ovat jo ihan periaatteestakin haranneet vastaan ja moni yrittäjä on laskenut sen varaan, että ovella jaettavat maskit ovat se oikeusturvallisempi vaihtoehto. Myönnän myös, ettei minulla ole ensikäden tietoa Texasin tilanteesta, mutta lehtijutut jota tähän threadiin lankaan olen postaillut reflektoivat aika hyvin sitä mitä olen paikallisilta tutuilta kuullut.
Sä valehtelet tai paikalliset tuttusi kuuluvat tähän marginaaliporukkaan mistä juuri puhuin.

Niin täällä, kuin muuallakin aikaisemmin jaettu videoklippi rokotteen jälkeen tärisevästä ja vapisevasta naisesta leimattiin välittömästi feikiksi. Kyseessä kuitenkin ihan todellinen rokotteen sivari, joka joillekin iskee. Videossa käsitellään myös sitä, miten sairaalat ja lääkärit pakoilevat vastuuta (eivät halua ottaa heitä potilaiksi) elikäytännössä kieltäytvät hoitamasta näitä potilaita. Lääkeyhtiöt myös pakoilevat vastuuta, somejätit bannaa ja media vaikenee. Myös muista aiheista hyvää juttua, suosittelen ehdottomasti katsomaan, vaikka onkin pitkä video. Loppuun vielä (taas) muistutus, että 99,5% (suomessa prosentti on suurempi) korona on oireeton tai vähäoireinen nuha.

Tavallaan mun tehtävä on helppo. Kertoa mihin lopputulokseen minua sata kertaa älykkäämmät tulee. Heidän konsensus aiheeseen. Ei tarvitse kun seurata kun on ''alusta'' saakka seurannu. Kesken kaiken jos rupee seuraamaan niin voi olla vaikeempaa. Tavallaan hyvä siinä mielessä että asuu samankaton alla moninkertasen riskiryhmäläisen kaa joutuu paneutuu vähän tavista enempi. Ihan hyvä tuo ois pitää hengissä. :)

Mikasa pitää kotona rättiä naamalla ja vaihtaa sen tunnin välein puhtaaseen. Samoin saman katon alla oleva, olkoon mies tai nainen, tai muu oletettu 97 eri sukupuolesta. Onhan maskeista hyötyä se 30-70%.

Molemmat ovat myös ottaneet rokotteen 3 kertaa, koska onhan siitä hyötyä 90%, vai mitä lie rosentteja näitä nyt on.

-

Asiasta kukkaruukkuun, tänään oli salilla eräs henkilöoletettu joka reenasi maski päällä ja vinyylihanskat kädessä. Oli oma boksi vinyylihanskoja mukana. Toki kaikki laitteet desinfioitiin ennen ja jälkeen kosketuksen.

Sä valehtelet tai paikalliset tuttusi kuuluvat tähän marginaaliporukkaan mistä juuri puhuin.
No valitse kumpi haluat, kun olet näemmä sulkenut jo pois sellaisen vaihtoehdon, että asiat saattavat olla lähempää katsottuna hieman monimutkaisempia kuin mututuntuma antaa ymmärtää.

No valitse kumpi haluat, kun olet näemmä sulkenut jo pois sellaisen vaihtoehdon, että asiat saattavat olla lähempää katsottuna hieman monimutkaisempia kuin mututuntuma antaa ymmärtää.

Päinvastoin asia on itselle ollut hyvin yksinkertainen jo pitkän aikaa. Ei ole tapana flunssaa pelätä ja kuvassa hyvä vaihtoehto paniikille sekä kokeellisille turhille rokotuksille... kun siis pöpö joskus osuu kohdalle oli se sitten tämä meemi flunssa tai joku muu.

Liitteet

• Finrexin_Neo_mustaherukka_yliopistonverkkoapteekki2019.webp
    Finrexin_Neo_mustaherukka_yliopistonverkkoapteekki2019.webp
    81,9 KB · Katsottu: 54
Niin täällä, kuin muuallakin aikaisemmin jaettu videoklippi rokotteen jälkeen tärisevästä ja vapisevasta naisesta leimattiin välittömästi feikiksi. Kyseessä kuitenkin ihan todellinen rokotteen sivari, joka joillekin iskee. Videossa käsitellään myös sitä, miten sairaalat ja lääkärit pakoilevat vastuuta (eivät halua ottaa heitä potilaiksi) elikäytännössä kieltäytvät hoitamasta näitä potilaita. Lääkeyhtiöt myös pakoilevat vastuuta, somejätit bannaa ja media vaikenee. Myös muista aiheista hyvää juttua, suosittelen ehdottomasti katsomaan, vaikka onkin pitkä video. Loppuun vielä (taas) muistutus, että 99,5% (suomessa prosentti on suurempi) korona on oireeton tai vähäoireinen nuha.

Mitenkäs hyvin tämä "99,5%-mantra" sopii vaikkapa 60-vuotiaisiin, joita on kuitenkin aika iso osa suomalaisista? Vai alkaako ne olemaan niin jo ehtoopuolella, ettei niitä enää oteta mukaan laskuihin?

Mitenkäs hyvin tämä "99,5%-mantra" sopii vaikkapa 60-vuotiaisiin, joita on kuitenkin aika iso osa suomalaisista? Vai alkaako ne olemaan niin jo ehtoopuolella, ettei niitä enää oteta mukaan laskuihin?
Koronakuolleiden keski-ikä on 84 Vuotta (suomalaisten keskimääräinen elinikä useamman vuoden vähemmän), joten riittävän hyvin. Suomessahan tuo prosenttiluvun on arvioitu olevan jopa 99.8-99.9%.

Koronakuolleiden keski-ikä on 84 Vuotta (suomalaisten keskimääräinen elinikä useamman vuoden vähemmän), joten riittävän hyvin. Suomessahan tuo prosenttiluvun on arvioitu olevan jopa 99.8-99.9%.
Äh, muistinkin väärin - vasta seitsemänkympin kohdalla alkoikin kuolleisuus selvästi nousta. En ala kuitenkaan maalitolppia siirtelemään, menisi vain turhaksi saivarteluksi.

Pakko kyllä nostaa mikasalle hattua kun jaksaa oikeasti paneutua, itse olin paskalla kun mietin asiaa ja pohdin että nyt on samat partikkelit nenässä mitkä äsken oli perseessä kun alkoi haista pahalle, eikä olisi suojannut edes fttp2 maski käryltä.
No sitten vain liukkaasti testiin. Minkä lie tuubakuloosin sait.

Viimeksi muokattu:

Oli niin informatiivinen lähdesivu, että tuli kiire sulkea se ja toivoa etten ehtinyt profiloitua yhden sivunlatauksen vuoksi pahan isoveljen järjestelmiin Kristallipuolueen kannattajaksi.

Sen verran yleisellä tasolla tästä itse aiheesta, että tärisevässä porukassa on todennäköisesti myös kohtuullinen määrä hypokondrikkoja, joille rokote on laukaissut monenlaista tunnetta eri sairauksista. Lääkärit eivät varmastikaan tee kaikkia heidän vaatimia tutkimuksia, joita he vastaanotoilla vaativat.

Oli niin informatiivinen lähdesivu, että tuli kiire sulkea se ja toivoa etten ehtinyt profiloitua yhden sivunlatauksen vuoksi pahan isoveljen järjestelmiin Kristallipuolueen kannattajaksi.
No niin, lähikäärmehoitaja on saanut kovan kilpailijan. Piti googlata tämä puolue. Siinähän on nyt palstan koronakriittisille oikein oma puolue. Ei muuta kuin Maria Nordinia äänestämään joka jätkä.

Kävin kuuklaamassa kristallipuolueen, äkkisältään ei tullut mitään koronaan tai edes rokotuksiin liittyvää vastaan, toki yksilönvapaudesta ja isoista pahoista lääkeyntiöistä puhuttiin, samoin huuhaa homeopatiasta. Toki tästä voi arvailla suhtautumisen koronaan ja rokotuksiin. Mun mielestä puolue on vähän kuin tällaisiin juttuihin kallellaan oleville naisille ja hipstereille stailattu perussuomalaiset, kun ohjelmaa katsoi.
Luokittelin miedosti vaaralliseksi puolueeksi, vain osittain sairas, ei läpensä sairas kuten esim. vasemmistoliitto.

Back
Ylös Bottom