Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Eihän täysin riskittömiä rokotteita tai lääkkeitä olekaan. Aina joku niihin kuolee. Veden juomiseenkin voi kuolla, vaikka sen katsotaan olevan hyödyllistä ja jopa pakollista ihmiselle.

Onpa surkeita vertauksia. Miten vesi liittyy rokotteeseen?

Mutta onpahan hyvää dataa tästä piikistä liittyen koronaan ja kyllä moni jättää tuon pois näistä syistä ja sairastaa vaikka mieluummin sen köhän kuten ennekin hyvään aikaan.

Jos tämä menisi samalle linjalle kuin influenssapiikki että sen ottaa se joka haluaa ilman turhaa mölinää olisi ok.
Nyt meno on täysi pellemaailma.

Onko israel texas?

Mä autan sua kun lähdit muualle asiassa. Miten käyrä ei ole katon läpi kun porukka ei enää rajoita itseään?
katso liitettä 227797
Niin, itse aloit puhumaan Texasista kun minä heitin Israelin esimerkiksi rokotteen tehoista. Israel luonnollisesti paras esimerkki koska siellä rokotteet tökätty helposti suurimmalle osalle populasta.

Kuten sanottu, en ole jenkkien puuhia seuraillut joten en voi kovin hyvää vastausta antaa. En silti epäile etteikö hyvää selitystä kysymykseesi olisi :) Esim se ettei siellä taidettu koronarajoituksista tai maskisuosituksista liiemmin kiinnostua alun alkaenkaan. Ei sinänsä kyllä liity rokotteen tehoon kai mitenkään, ellei sitten tuo tartuntojen lasku johdu juuri niistä.

Niin, itse aloit puhumaan Texasista kun minä heitin Israelin esimerkiksi rokotteen tehoista. Israel luonnollisesti paras esimerkki koska siellä rokotteet tökätty helposti suurimmalle osalle populasta.

Kuten sanottu, en ole jenkkien puuhia seuraillut joten en voi kovin hyvää vastausta antaa. En silti epäile etteikö hyvää selitystä kysymykseesi olisi :) Esim se ettei siellä taidettu koronarajoituksista tai maskisuosituksista liiemmin kiinnostua alun alkaenkaan. Ei sinänsä kyllä liity rokotteen tehoon kai mitenkään, ellei sitten tuo tartuntojen lasku johdu juuri niistä.

No hienoa että otat kantaa ilman mitään tietoa asioista, mutta kyllä se rokote ja maskit varmasti toimii!!11!
Muista mennä piikkijonoon niin maaginen 70% laumasuoja tulee täyteen kesällä tai muuten...... ...

Onpa surkeita vertauksia. Miten vesi liittyy rokotteeseen?

Mutta onpahan hyvää dataa tästä piikistä liittyen koronaan ja kyllä moni jättää tuon pois näistä syistä ja sairastaa vaikka mieluummin sen köhän kuten ennekin hyvään aikaan.

Jos tämä menisi samalle linjalle kuin influenssapiikki että sen ottaa se joka haluaa ilman turhaa mölinää olisi ok.
Vesi liittyy siten, että puhdasta vettä pidetään vaarattomana ihmiselle. Silti siihen voi kuolla.

Rokotteeseenkin ja lääkkeeseen voi kuolla, vaikka onkin usein tatkoitettu ihmisen hyväksi.

Jeesustelet rokotekuolemia ja oletat, että rokote antaa 100% suojan ilman yhtäkään kuolemaa.

Sellainen vertaus oli tuo vesi. Jos et ymmärrä, niin saatat olla hieman yksinkertainen.

Mihin haluaisit rokotetta verrattavan? Ihme parantumiseen tai johonkin jumalalliseen voimaan kenties?

Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikös israelissa ole käytännössä jo porukka läpirokotettu? Silti viimeisen tiedon mukaan 7 päivän keskiarvoissa 154 tartuntaa.
Vertailun vuoksi suomessa rokotettu 20%? ja tartuntojen 7 päivän keskiarvo 270.
Toki melkein 2x väkimäärä mutta silti ei toi rokote mitään ihmeitä taida tehdä, tuskin sielläkään ihan vapaata meno on eikä enää rajoitteita?

E: Henrikson maininnut että ennenkuin terveydelliset tiedot on selvitetty niin ei voi tehdä juridisia päätöksiä, tämä liittyi siihen levittääkö rokotettu virusta.
Mitenhän sekin nyt pitäisi vielä selvittää kun eikös toi ole jo päivänselvä asia?

Viimeksi muokattu:
Vesi liittyy siten, että puhdasta vettä pidetään vaarattomana ihmiselle. Silti siihen voi kuolla.

Rokotteeseenkin ja lääkkeeseen voi kuolla, vaikka onkin usein tatkoitettu ihmisen hyväksi.

Jeesustelet rokotekuolemia ja oletat, että rokote antaa 100% suojan ilman yhtäkään kuolemaa.

Sellainen vertaus oli tuo vesi. Jos et ymmärrä, niin saatat olla hieman yksinkertainen.

Mihin haluaisit rokotetta verrattavan? Ihme parantumiseen tai johonkin jumalalliseen voimaan kenties?

Taas tarvii selittää eroa sinulle

A: loogiset asiat
B: ei niin loogiset

A: vesi on loogista ja me rakennumme siitä pääosin, välttämätön elämälle
B: mRNA rokote ei ole rakennusaineemme eikä se ole välttämätön elämälle

Tää on sama juttu kuin ne suositukset. Ihan perusjärki pitäisi riittää näihin asioihin vai oliko se supervoima nykyään?

Varmaan mitään tekemistä ei ole sillä, että se on samalla toiseksi suurin osavaltio jenkeissä.
Se on osa syy .
Eiks se muka mee ja on? Ei sitä suomessa ainakaan pakoteta. Eikä muuallakaan. EN mäkää ole sitä saanu enkä vielä ottanu. Ootan joko gsk-sanofin tai sitä suomalaista. WHO ei myöskään suosita rokotepassia yleiseen käyttöön.

No hienoa että otat kantaa ilman mitään tietoa asioista, mutta kyllä se rokote ja maskit varmasti toimii!!11!
No olen minä sen verran perehtynyt että voin sanoa, että ne rokotteet todellakin toimii :LOL:

Kuten sanoin jo viikko pari sitten, tämä keskustelu kiinnostaa itseäni lähinä psykologisesta näkökulmasta, se ei kyllä tosiaankaan ole muuttunut. Erittäin kiehtovaa jollain monella tapaa.

edit. vähän piti kuitenkin editoida

No olen minä sen verran perehtynyt että voin sanoa, että ne rokotteet todellakin toimii :LOL:

Kuten sanoin jo viikko pari sitten, tämä keskustelu kiinnostaa itseäni lähinä psykologisesta näkökulmasta, se ei kyllä tosiaankaan ole muuttunut. Erittäin kiehtovaa monella tapaa.

No miten turussa sitten 120 ihmistä sairastui taas jo se toimii?

Se on osa syy .

Eiks se muka mee ja on? Ei sitä suomessa ainakaan pakoteta. Eikä muuallakaan. EN mäkää ole sitä saanu enkä vielä ottanu. Ootan joko gsk-sanofin tai sitä suomalaista. WHO ei myöskään suosita rokotepassia yleiseen käyttöön.

Mediassa ollut isolla esillä tuo eriarvoistus rokotettujen vs rokottamattomien kohdalla. Julkisesti noita on kuitenkin mietitty ilmeisesti pelottelutarkoituksena lobbaamaan rokotetta.

On ihan turha väittää etteikö paineistusta tuon ottoon olisi annettu vaikka suoraa määräystä ei ole.

Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikös israelissa ole käytännössä jo porukka läpirokotettu? Silti viimeisen tiedon mukaan 7 päivän keskiarvoissa 154 tartuntaa.
Vertailun vuoksi suomessa rokotettu 20%? ja tartuntojen 7 päivän keskiarvo 270.
Toki melkein 2x väkimäärä mutta silti ei toi rokote mitään ihmeitä taida tehdä, tuskin sielläkään ihan vapaata meno on eikä enää rajoitteita?
1618984592739.webp

No miten turussa sitten 120 ihmistä sairastui taas jo se toimii?
JOhan mä mainitsin siitä jo eilen. Alkuperänen tarkotus estää vakavat infektiot. 80-90% ekan piikin jälkeen päivillä 15-22. ELi rokotuksesta pv. 0-14 on suoja vielä heikko. Ja toi luku on 0.2% jotka sairastunut. ELi rokote on näin laskettuna 99.8% prosenttinen. ;)

Tällä perusteella ei kannata kondomia, luotiliivejä, turvavyötä, pelastusliivejäkään käyttää.

Taas tarvii selittää eroa sinulle

A: loogiset asiat
B: ei niin loogiset

A: vesi on loogista ja me rakennumme siitä pääosin, välttämätön elämälle
B: mRNA rokote ei ole rakennusaineemme eikä se ole välttämätön elämälle

Tää on sama juttu kuin ne suositukset. Ihan perusjärki pitäisi riittää näihin asioihin vai oliko se supervoima nykyään?

Selkeästi liian hankalaa sinulle.

Kysyin pari kysymystäkin, mutta et niihin pystynyt vastaamaan.

Tämä on kyllä ihan loogista:

Vesi: haittoja/hyötyjä
Rokote: haittoja/hyötyjä

Ajatella, että niinkin välttämätön aines kuin vesi ja silti siihen voi kuolla.

JOhan mä mainitsin siitä jo eilen. Alkuperänen tarkotus estää vakavat infektiot. 80-90% ekan piikin jälkeen päivillä 15-22. ELi rokotuksesta pv. 0-14 on suoja vielä heikko. Ja toi luku on 0.2% jotka sairastunut. ELi rokote on näin laskettuna 99.8% prosenttinen. ;)

No kiitos että vahvistit pointtini, että tästä tulee mieletön farssi koko rokotuskampanjasta.

Mediassa ollut isolla esillä tuo eriarvoistus rokotettujen vs rokottamattomien kohdalla. Julkisesti noita on kuitenkin mietitty ilmeisesti pelottelutarkoituksena lobbaamaan rokotetta.

On ihan turha väittää etteikö paineistusta tuon ottoon olisi annettu vaikka suoraa määräystä ei ole.
Mutta eihän media ole vastuussa, miten sinä asian koet? Sä olet itse siitä vastuussa omasta reagoinnistasi ja miten sä uutisen otat.

Tällä perusteella ei kannata kondomia, luotiliivejä, turvavyötä, pelastusliivejäkään käyttää.
Kondomi on täysin turha. Jos tulee raskaaksi, niin voi tehdä abortin. Jos tulee SP-tauti, niin niihin on tosi hyvät lääkkeet ja hoidot. No worries 🤣

Selkeästi liian hankalaa sinulle.

Kysyin pari kysymystäkin, mutta et niihin pystynyt vastaamaan.

Tämä on kyllä ihan loogista:

Vesi: haittoja/hyötyjä
Rokote: haittoja/hyötyjä

Ajatella, että niinkin välttämätön aines kuin vesi ja silti siihen voi kuolla.

Jos omaisit yhtään perusjärkeä ja logiikkaa ymmärtäisit kuinka kaukaa haet noita vertauksiasi.
Kaikesta asiasta voisi vääntää vaikka mitä, jos lähtisi samalla laukalle kuin sinä.

Mutta eihän media ole vastuussa, miten sinä asian koet? Sä olet itse siitä vastuussa omasta reagoinnistasi ja miten sä uutisen otat.

Tiedän kyllä mihin mediaa käytetään varsinkin nykyään.
Aika kertovaa ettet näe ongelmaa siinä mitä media kertoi tästä eriarvoistuksesta ja se on sinulle toki ok... koska sopii agendaasi.

Back
Ylös Bottom