Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Tuossa screenshotissa THL nimeomaan vastaa, että pääsääntöisesti merkataan koronapositiiviseksi.
Niin, se on toinen asia joka mua tossa kuvankaappauksessa hämmentää, se että vastataan kyllä/ei-tyyppiseen kysymykseen "pääasiassa kyllä". Niinkun joka toinen ei ja valtaosa ei, poimitaan sieltä ajoista osa pois vai kuin?

Lisäksi miksi vastaaja vastaa kysymykseen koska epäilydiagnoosia voi käyttää, kun sitä ei kysytty?

Ja sitten vielä tietty että kysyjällä on profiilikuva, vastauksen saaja on RT-pallura ilman profiilikuvaa. So many questions.

Mutta jos nyt uskottavia kuvankaappauksia haluaa ottaa, eikö vois ottaa esim. tilastokeskuksen sivuilta jossa kerrotiin ihan avoimesti kuolemansyytilastoinnissa että myös epäilydiagnoosi huomioidaan, samoin kun THL:n "koronavirustautiin liittyvissä kuolemissa". Toisin sitten taas THL:n laboratoriovarmennettujen tapausten rekisteristä, jossa eivät näy ne joita ei testata mutta silti epäillään sairastavan koronaa, jolloin disclaimer on se että todellinen luku saattaa olla muuta.

Olisi mukava nähdä, miten Mike, makhak ja Möykkynen yhdessä hoitaisivat tilanteen, jos saisivat puoleksi vallan itselleen.

Pahoittelen näitä kärkkäitä kommenttejani, mutta se on kumma miten teillä riittää osaamista ja tietotaitoa asiaan kuin asiaan. En minäkään suhtaudu missään nimessä kritiikittä hallituksen toimintaan viimeisen vuoden aikana. Mutta jatkuva koronan vähättely ja muiden solvaaminen lampaiksi on käsittämätöntä. Mitäs jos joudutte kaikesta yli-inhimillisyydestänne huolimatta teholle ja keuhkot ovat pitkään siinä kunnossa, ettei Widowmakereiden tekeminen tule enää kuuloonkaan?

Olisi mukava nähdä, miten Mike, makhak ja Möykkynen yhdessä hoitaisivat tilanteen, jos saisivat puoleksi vallan itselleen.

Pahoittelen näitä kärkkäitä kommenttejani, mutta se on kumma miten teillä riittää osaamista ja tietotaitoa asiaan kuin asiaan. En minäkään suhtaudu missään nimessä kritiikittä hallituksen toimintaan viimeisen vuoden aikana. Mutta jatkuva koronan vähättely ja muiden solvaaminen lampaiksi on käsittämätöntä. Mitäs jos joudutte kaikesta yli-inhimillisyydestänne huolimatta teholle ja keuhkot ovat pitkään siinä kunnossa, ettei Widowmakereiden tekeminen tule enää kuuloonkaan?
Tuossa vähettelystä tulee mieleen sellainen ylimielisyys kaikkia sairaita ja heikkoja kohtaan. Missä on ihmillisyys tai joku empatia? Jos vaan oma bisnes tai etu ei kärsi niin kaikki joutaa kuolla... Ja millään tähän asti tehtyä rajoituksella tai toimenpiteellä ei ole ollut mitään vaikutusta nykyiseen tilanteesen joka on kohtuu hyvä vaan kaikki on olleet vääriä koska oma itsekäs perse on kärsinyt.

Tuossa vähettelystä tulee mieleen sellainen ylimielisyys kaikkia sairaita ja heikkoja kohtaan. Missä on ihmillisyys tai joku empatia? Jos vaan oma bisnes tai etu ei kärsi niin kaikki joutaa kuolla... Ja millään tähän asti tehtyä rajoituksella tai toimenpiteellä ei ole ollut mitään vaikutusta nykyiseen tilanteesen joka on kohtuu hyvä vaan kaikki on olleet vääriä koska oma itsekäs perse on kärsinyt.
Sairaat ja heikot voivat istua kotona. Kuoleehan ne muutenkin..eikö vain?

Juuri noin. Kerrassaan etevää lähteä tuohon foliohattutaktiikkaan, jossa denialismi peittää kaiken tulevan tiedon, ja papukaijan lailla toistelet sinulle opetettuja lauseita uudelleen ja uudelleen. Kuvaa sitä ko. porukalle yleistä tapaa, jossa esitetään ns. kiveenkirjoitettuja mielipiteitä, ja skipataan kaikki muu erilaisin kehäpäätelmin, joiden ytimessä on kaksi sanaa: EN USKO. Ole hyvä, jatka valitsemallasi tiellä, voi hyvin. Darvin kiittää.

Mikä on se nettohyöty, jonka TIEDÄN saavani maskista? Se on hyvin yksinkertainen: jos törmään vaikkapa sinuun, vaikkapa Mayrosin respa-aulassa, niin minä en tartuta mahdollisesti muassani kulkevaa virusta sinuun, edes vahingossa. Ei sillä ettetkö sitä saattaisi ansaita, vaan siksi että se on oikea tapa toimia aikuisena tässä yhteiskunnassa. Ihan sama jos putoat vaikka avantoon, niin en minä tule kusemaan siihen reunalle, vaan saatan jopa yrittää auttaa sinut sieltä avannosta pois. Näin ns. kehittyneemmät elämän muodot auttavat yksinkertaisempia elämänmuotoja tässä todellisuudessa, missä minä elän. Ymmärrän toki että teilla siellä nettiuhoajien pseudotodellisuudessa pärjää vaan oikeasti kovat jätkät, mutta minäpä en edes halua olla siinä seurakunnassa. Minä arvostan elämää, omaani ja muiden. Siksi pyrin suojelemaan sitä, niin omaani, kuin muiden. Jos tämä on liian vaikeaa käsittää, niin mikä sitten olisi kyllin helppoa käsitettäväksi?

Jos se oikeasti menisi tuolla tavalla niin voisin ehkä itsekkin maskia välillä käyttää, mutta kun tiedän ettei se mene noin. Jos sulla on maski niin sinä kyllä voit viruksen tartuttaa toiseen. Jos et kaupassa puhu tai yski niin et sinä kyllä ketään siellä tartuta. Maskia saa jatkuvasti räplätä niin varmaan helpommin itsekkin saa viruksen.
Edelleen sitä mieltä että ne jotka tarvii suojaa, käyttäisivät oikeasti suojaavia ffp3 maskeja ja muut olisi ilman.

Sairaat ja heikot voivat istua kotona. Kuoleehan ne muutenkin..eikö vain?
Jep. Ei mullakaan ole oikeastaan 5-7 läheistä ihmistä, mutta se riittää minulle että olen valmis oman mukavuuden puolesta tinkimään... ei mua yhtään kiinnosta jos joku pistää itsennä kiikkuun sen takia että ei pääse ************* täydennä itse tähän mikä asia hyvänsä.

Ai saatana että odotan sitä tuo uutinen julkaistaan tuolla is:n fb sivulla,pääsee lukemaan läskien itkukommentteja
En ole facebookissa enkä läski. Saanko silti olla erimieltä kun minun maailma ei kaadu tähän, mutta jos vaikka avopuolison joutuisin hautaaman koronan takia niin se vasta harmittaisi..

Joo Noi on varmaan niitä jotka on käyny sairaalassa esim. flunssan oiretten vuoks hengitysoireilua, kurkkukipu, yskää, kuumeilua, korona testit negat, mutta ei oo löydetty muuta syytä--> koronaks.
Mulla ollut sitten korona aika usein aivan penskasta lähtien. Eka alkaa kurkkukivulla, sitten nousee kuume, sitten kuume alkaa laskeen ja tulee yskä eikä henki kulje ihan normaalisti. Yleensä 1-3 vuoden välein mulla on tuo korona. Välillä jopa niin että kuumeen jälkeen pari päivää parempaa ja sitten vasta alkaa keuhkoissa tuntuun. Nyt ei kyllä ole ollut vähään aikaan. Saisi varmaan nykyisin pidemmän saikun kuin 3 päivää?

Eli jotta mummo ei jäisi auton alle, mun pitää varoa autoja?

Entäs ukit tai lapset? Onko niillä arvoa? Joku pieni lapsi jos voisit tehdä omalla osuudella vaikka varomalla autoja hänelle pitkän elämän niin etkö tekisi? luopuisitko hetkeksi omasta itsekkyydestä?

Entäs ukit tai lapset? Onko niillä arvoa? Joku pieni lapsi jos voisit tehdä omalla osuudella vaikka varomalla autoja hänelle pitkän elämän niin etkö tekisi? luopuisitko hetkeksi omasta itsekkyydestä?
Ei ole mun ongelma kukaan muu, mä en voi elää elämääni ajattelemalla että jos en peesaa kaikkia kaikessa, aiheutan muille ongelmia. Passiivisena kansalaisena joka ei tietentahtoen pahaa toisille aiheuta, en nää muiden elämää ongelmana. Muuten tässä ei enää voi mitään tehdä.

Mulla ollut sitten korona aika usein aivan penskasta lähtien. Eka alkaa kurkkukivulla, sitten nousee kuume, sitten kuume alkaa laskeen ja tulee yskä eikä henki kulje ihan normaalisti. Yleensä 1-3 vuoden välein mulla on tuo korona. Välillä jopa niin että kuumeen jälkeen pari päivää parempaa ja sitten vasta alkaa keuhkoissa tuntuun. Nyt ei kyllä ole ollut vähään aikaan. Saisi varmaan nykyisin pidemmän saikun kuin 3 päivää?
Niin, flunssa viruksia on noin 200. Korona viruksiakin on ainakin 4 kpl +tämä sars-cov2. Ainakin koronavirus oc43 ja hkun oot sairastanu, todennäkösesti minäkin, niin kutsuttuja lastentauteja.

Onko muuten useastikkin kiinaan rakennettu nuhan takia uusi sairaala? Onko muute tukholmassa useastikkin 99% tehohoito paikoista täynnä? Täs on muuten taas tää influenssa kuolemat ilman mitään rajotuksia. Korona kuolemia 830 rajujen rajotusten kanssa. https://www.stat.fi/tietotrendit/ar...an-syy-on-influenssa-kertovatko-luvut-kaiken/

1617476595142.png

. Teho-osastoilla hoidettiin yhteensä 227:ää COVID-19-potilasta, ja erillisiä tehohoitojaksoja kirjattiin 293. Suomessa COVID-19-potilaiden tehohoitokuolleisuus oli vähäistä, vain 15 %. Ikä ja krooniset sairaudet lisäsivät kuolleisuutta. Tehohoitojaksot olivat tavanomaisia tehohoitojaksoja pidempiä (14 vrk vs 3 vrk), ja 67 % potilaista tarvitsi hengityslaitehoitoa.

''Vakavien, tehohoitoa vaativien influenssavirusinfektioiden seuranta Kauden 2016‒2017 aikana hengitystie-eritenäytteitä saatiin 80 potilaalta, joilla oli vakava, tehohoitoa vaativa akuutti hengitystieinfektio''
2018 Influenssainfektion takia tehohoidossa olleiden potilaiden ikä vaihteli 8 vuodesta 93 vuoteen, ja 62 % oli miehiä. Hieman yli puolet (55 %) potilaista oli yli 65-vuotiaita (29/53). ICU-potilaista 53 % (28/53) tiedetään olleen influenssainfektiolle altistava perustauti ja viidellä potilaalla ylipaino (taulukko 3). Potilaista ainoastaan viiden tiedetään saaneen kausi-influenssarokotteen, 22 ei ollut rokotettu ja 26 osalta tietoa ei ollut käytettävissä.'' eli 53. Koronassa oli 227. Ruotsin lukuja en viitti edes laittaa. Tuhansia. https://www.julkari.fi/bitstream/ha..._978-952-343-415-8.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Normi vuosina influssa on käytännössä kymmeniä. 2018 tais olla enempi. https://www.duodecimlehti.fi/duo15980

edit. yllättän helposti löyty sitten ruotsin luvut: Kyllä nyt joka vuos 6-8k joutuu teholle nuhasta.. . https://www.icuregswe.org/en/data--results/covid-19-in-swedish-intensive-care/
Tabellen är uppdaterad:2021-04-0321:15
Antal vårdtillfällen:8 215
Antal patienter:6 101

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom