Uusi nostovyö voimahommiin

Olis etsinnässä uusi vyö voimanostoa ajatellen ja musta olis mukava kuulla sitä varten muiden kokemuksia ja mielipiteitä.

Nykyinen vyö on joku viidenkympin halpisvyö pikasoljella, 13 mm paksu ja 10 cm leveä. Nyt jo useamman vuoden vanha ja edelleen niin jumalattoman kova, että vatsanahka on kyykyn jälkeen verillä. Nyt tuli mitta täyteen, joten heitän sen mäkeen ja hankin uuden vyön. Mutta minkä? Ehdottomana vaatimuksena on pikasolki ja 10 cm leveys. Mutta sitten paksuus, mitä olette mieltä, ajaako 10 mm asiansa lähes yhtä hyvin kuin 13 mm paksu? Ainakin olisi luultavasti hitusen mukavampi, mutta kyllä sen hyvin tukevakin pitää olla. SBD:n vyötä jo katselin, mutta hinta on hitusen suolainen ja luin siitä juttua, että on kova ja ottaa aikansa sisäänajaa. Mutta pitääkö väite paikkansa? Antaa tulla suosituksia muistakin vöistä.

Olis etsinnässä uusi vyö voimanostoa ajatellen ja musta olis mukava kuulla sitä varten muiden kokemuksia ja mielipiteitä.

Nykyinen vyö on joku viidenkympin halpisvyö pikasoljella, 13 mm paksu ja 10 cm leveä. Nyt jo useamman vuoden vanha ja edelleen niin jumalattoman kova, että vatsanahka on kyykyn jälkeen verillä. Nyt tuli mitta täyteen, joten heitän sen mäkeen ja hankin uuden vyön. Mutta minkä? Ehdottomana vaatimuksena on pikasolki ja 10 cm leveys. Mutta sitten paksuus, mitä olette mieltä, ajaako 10 mm asiansa lähes yhtä hyvin kuin 13 mm paksu? Ainakin olisi luultavasti hitusen mukavampi, mutta kyllä sen hyvin tukevakin pitää olla. SBD:n vyötä jo katselin, mutta hinta on hitusen suolainen ja luin siitä juttua, että on kova ja ottaa aikansa sisäänajaa. Mutta pitääkö väite paikkansa? Antaa tulla suosituksia muistakin vöistä.
SBD kyllä kovimpia tai jopa kovin mitä tullut vastaan, ja menee sisäänajossa aikaa. Silti on kyllä parhaiten käytettyjä rahoja. Itse olen erityisesti tosta ilmeisesti patentoitusta pikalukosta tykännyt helvetisti. Nimittäin itsellä vyötärön ympärys heittelee helposti yhden reiän verran, niin normaalilla pikalukolla saisi olla jatkuvasti säätämässä.

Pioneer fitness. 10 millinen oli jo uutena paljon mukavampi kuin sisäänajettu strengthshopin ruoska. Porrastettu pikalukko on noillaki tulossa/tullut. 10mm kyllä riittää valtaosalle jos ei ole molempia kokeillut ja tietää varmaksi että siitä paksummasta on hyötyä, ja on se vähän monikäyttöisempikin jos penkkiin ja vetoon haluaa kevyemmän kuin vaikka kyykätessä.

Nyt jo useamman vuoden vanha ja edelleen niin jumalattoman kova,
Kuulostaa hyvälaatuiselta kapistukselta. Sellaisesta huudellaan nykyisin 200 euroa.

että vatsanahka on kyykyn jälkeen verillä.
Ankarammissa painonnostohommissa paikkojen kuuluukin olla vähän hellinä. Jos vatsa on verillä, en usko, että syy on tavallisessa voimanostovyössä. Tai oikeastaan epäilen, että vyön vaihtaminen auttaisi.

Ehdottomana vaatimuksena on pikasolki
Mitä tarkoitat pikasoljella?

ajaako 10 mm asiansa lähes yhtä hyvin kuin 13 mm paksu?
Ohut ajaa paksua huonommin varsinaista asiaansa. Jos mahanahka vaatii, ota kymppi. Olisi outoa vaihtaa paksu ja kova toiseen paksuun ja kovaan.

Mielestäni vyön paksuus ei ole "maailmankriteeri".

Ainakin olisi luultavasti hitusen mukavampi,
Tavoitteena mukavuusalue? :)

Ankarammissa painonnostohommissa paikkojen kuuluukin olla vähän hellinä. Jos vatsa on verillä, en usko, että syy on tavallisessa voimanostovyössä. Tai oikeastaan epäilen, että vyön vaihtaminen auttaisi.
Joo, mä tiedän, että sä olet vanha varustenostaja ja sulle onnistuneen treenin kriteeri on se, kun Inzer on kaivautunut kainaloista luuhun asti, mutta me raakamiehet ollaan niin velliperseitä, että jos vaihtoehtona on kaksi yhtä hyvää tuotetta joista toinen on vähän mukavampi kuin toinen, niin mielellään ottaa sen mukavamman. Se on juuri se terävä reuna mikä tuossa vyössä on ja mikä ei ole näinä vuosina vieläkään pehmentynyt, niin ihmettelen jos parempi vyö ei auttaisi.
Mitä tarkoitat pikasoljella?
Tämän tyylistä. Paras keksintö voimailuun liittyen ikinä. En vaihda pois.

https://www.***************/dw/image/v2/BDJH_PRD/on/demandware.static/-/Sites-hsng-master-catalog/default/dw55418b91/Hi-res/1/0/1089-73r__1.jpg?sw=655&sh=655&sm=fit&sfrm=jpg

Tavoitteena mukavuusalue? :)
Tavoitteena on löytää vyö minkä kanssa voi keskittyä kivun sijasta siihen itse suoritukseen.

Oliskos ideaa yrittää hiekkaperilla tai veitsellä pyöristää sitä vanhan vyön reunaa? Jos on joka tapauksessa menossa vaihtoon niin kai se on sama kokeilla vaikka pilalle menisikin.

Oliskos ideaa yrittää hiekkaperilla tai veitsellä pyöristää sitä vanhan vyön reunaa? Jos on joka tapauksessa menossa vaihtoon niin kai se on sama kokeilla vaikka pilalle menisikin.
On käynyt mielessä, mutta en ole uskaltanut, koska siinä kulkee tikkaukset niin reunassa, mutta tosiaan, jos aion heittää sen kuitenkin menemään uuden tieltä, niin voin kyllä kokeilla ja ehkä säästää uuden hinnan.

Joissain halpis pikalukko vöissä on yksi paha ongelma. Joutuu meisselillä säätämään eri liikkeisiin. Esimerkiksi voimamieshommissa jos pistää vyön tosi kireälle merkkariin mutta kiviin löysälle, ei onnistu ilman meisseliä. Vyön säätö alue liian harva. Voimanostossa tietty ongelmaa ei ole. Siinähän vyö on aina vakio kireydellä. Pikalukon pointtia en ole itse sisäistänyt. Normi vyön päälle laitto vie sen 1.3 sekkaa. Onko se niin paljon että piti keksiä pikalukko 🤔 Joku väitti ettei normivyötä voi pitää päällä sarjojen välillä. Mihin tuokin perustuu ? Hyvin onnistunut itseltä jo yli 20 vuoden ajan. Pistää vyön pari pykälää löysemmälle. Sekunnin homma.

Jos sattuu pitämään aina samalla kireydellä tai on eri liikkeille eri vyö eri säädöllä niin onhan siinä lukossa pointti, pieni mutta on kuitenkin. Mutta riittää että treenaa eri aikaan päivästä tai pöhöä on enemmän tai vähemmän niin ei välttämättä käykään se sama kireys. Tai jos nostaa/pudottaa painoa niin pitää aina olla se meisseli mukana. Yhtä kireälle kumminkin saa ihan tavallisen soljenkin ja ainakin halvat pikalukot saattaa hajota herkästi jos sitä viskoo.

Mulla ei paino heittele lyhyellä aikavälillä niin paljoa, että pitäisi vyötä säätää. Olen tuotakin säätänyt tasan kaksi kertaa, eli silloin kun otin vähän lisää painoa ja silloin kun laihdutin takaisin. Muuten toimii vakiokireydellä oikein mainiosti, eikä tarvitse kantaa ruuvaria mukana. Ei ole siis mulle ongelma.

Ja vyötä tykkään pitää sen verran kireällä, että tavallista saa riuhtoa päälle vähän niin kuin puolitosissaan. Tuon kanssa ei tarvitse siihen voimia käyttää. Joka tapauksessa se on just mulle ihan vitun hyvä. Jos joku muu ei näe tarpeelliseksi, niin ei ole pakko, mutta minä en siitä luovu. Elämän mukavuushan koostuu monista pienistä asioista. Ei auton ovien avaaminen napista painamallakaan ole iso homma ja vie sen 1.3 sekkaa, mutta en enää ikinä osta autoa mikä ei ole avaimeton, kun olen siihen kerran tottunut.

Mulla ei paino heittele lyhyellä aikavälillä niin paljoa, että pitäisi vyötä säätää. Olen tuotakin säätänyt tasan kaksi kertaa, eli silloin kun otin vähän lisää painoa ja silloin kun laihdutin takaisin. Muuten toimii vakiokireydellä oikein mainiosti, eikä tarvitse kantaa ruuvaria mukana. Ei ole siis mulle ongelma.

Ja vyötä tykkään pitää sen verran kireällä, että tavallista saa riuhtoa päälle vähän niin kuin puolitosissaan. Tuon kanssa ei tarvitse siihen voimia käyttää. Joka tapauksessa se on just mulle ihan vitun hyvä. Jos joku muu ei näe tarpeelliseksi, niin ei ole pakko, mutta minä en siitä luovu. Elämän mukavuushan koostuu monista pienistä asioista. Ei auton ovien avaaminen napista painamallakaan ole iso homma ja vie sen 1.3 sekkaa, mutta en enää ikinä osta autoa mikä ei ole avaimeton, kun olen siihen kerran tottunut.
Vyön pää räkkiä vasten ja vetää omalla kehonpainolla niin saa vaivatta niin kireelle kun vaan tarve vaatii. Mutta jokatapauksessa ei kannata säästellä vyötä ostaessa, niitä ei kumminkaan montaa tarvii eläessään ostaa. Pioneerin PAL:n saattaisin kyllä itsekin hankkia, kieltämättä ihminen on kuitenkin laiska ja se 1,3s säästäminen houkuttelee.

Pioneerin PAL:n saattaisin kyllä itsekin hankkia
Toi Pioneer on kyllä houkutteleva. Ei tosin tullut pikaisella googletuksella vastaan muuta paikkaa mistä noita voi tilata, kuin briteistä. Saamarin paskahousut erosi EU:sta, niin ei saa sieltäkään enää tilattua ilman ylimääräisiä maksuja.

Mulle tuli justiinsa Pioneerilta se hybridivyö. Siellä päässä on todella hyvä palvelu ja lähettivät vielä käsinkirjoitetun kiitosviestin karkkien kera..aikamoista. Ongelma on tosiaan ,että tämä Suomen Posti se osaa olla aivan saatanan hankala. Mulle oli mennyt paketti johonkin huitsin nevadaan mistä satuin sen löytämään QR koodilla. Helposti menee ainakin 3-4 viikkoa ennen kuin vyö kourassa

Kävin kuolaamassa tuota Pioneerin vyötä https://www.9for9.co.uk/collections...er-belt-two-tone-suede?variant=16026120323123 . Jos ei olisi kaikkea muuta menossa, niin ostaisin kun dieetin myötä nykyinen vyö jää löysälle ja pitäisi olla pienempi. Mut koitan vielä malttaa mieleni ja katson miten käy reverselle siirtymisessä alkaako nykyinen vyö taas riittämään. :ROFLMAO:
Tavalliseen solkivyöhön on helppo vaan lyödä lisää reikiä, en sitten tiedä onko pikalukollisessa se ylimääräinen pätkä tiellä vai pitääkö lyhentääkin.

Sbd. Ite hommasin pari kk sit. Harmi etten hommannu aiemmin. Ja sama vaikka ois maksanu 500, on se niin saatanan hyvä ja kätevä, laatu ei tosta parane... Siirryin strengthshopin 13 mm double prong beltistä tohon, ei tarvinu mitään sisäänajoja ts. ihan passeli suoraan. Tosin vääntelin sitä hieman ja pidin pari päivää kiepillä ennen käyttöä.

Jos et sbd:tä niin a7:n pioneer cut https://www.a7europe.com/products/a7-pioneer-cut-prong-belt-ipf-approved?_pos=2&_sid=46564f552&_ss=r sitte. Muita vaihtoehtoja ei ole.

Paitsi jos halvan haluu ja ei kisa-aikeita niin https://www.sportheavy.fi/product/967/sportheavy-voimanostovyo missä pöllitty Wahlandersin nerokas pikasolki mutta hinta alle kolmasosa Wahlandersista.

Tavalliseen solkivyöhön on helppo vaan lyödä lisää reikiä, en sitten tiedä onko pikalukollisessa se ylimääräinen pätkä tiellä vai pitääkö lyhentääkin.
Suoraan vyöhön voi iskeä reikiä lisää, mutta nykyiseen ei.. https://www.sportheavy.fi/product/529/schiek-l2004-nahkainen-nostovyo Ei ehkä tukevin vyö, mutta perhanan mukava kun ei purista kylkiä. Varmin ois ostaa samanlainen S kokoisena, mutta ehkä 4" vyö toisi lisäarvoa jatkossa enempi.

Sbd:hen saa ainaki reikiä lisää jos tarvii, tosin siinä kyllä 10 reikäparia eli 25 cm haarukkaa niin eipä taida tarvia...

Back
Ylös Bottom