Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Max sanoikin tossa jo hyviä asioita mutta älä mieti hetkeekään kirjanpidon itse tekemistä.
Mulla menee puolen miltsin liikevaihdolla muutama satanen kuukaudessa kirjanpitoon ja sitten tilintarkastus/päätös vie 1500e per vuosi mutta tiedän että kaikki on vimpan päälle kunnossa, muutama vuosi sitten napsahti verotarkastus eikä ollut käytännössä mitään, ainoa mistä huomautti niin kuntosali pitäisi tarjota koko henkilökunnalle.
Tilitoimisto voi olla vaikka Kanadassa tänä päivänä niin sen sijainnillakaan ei ole merkitystä, kunhan se on auktorisoitu.
NIin, minun liikevaihdolla se olisi suhteessa paljon isompi kuluerä ja varmastikkin melko paljon simppelimpi projekti kun työntekijöitä/palkanmaksua ei varsinaisesti ole, laskuja muutama hassu vuodessa.

Toisaalta mitä konkreettisia hyötyjä niin pienellä toiminnalla firman kautta toiminnassa olisi?

NIin, minun liikevaihdolla se olisi suhteessa paljon isompi kuluerä ja varmastikkin melko paljon simppelimpi projekti kun työntekijöitä/palkanmaksua ei varsinaisesti ole, laskuja muutama hassu vuodessa.
Vismalla on sähköinen palvelu jossa kuukausimaksu.
Kyllä niitä kuitteja yllättäen kertyy mutta tosiaan kuten Max sanoi niin kannattaa konsultoida jotain tilitoimistoa mikä olisi paras ratkaisu sulle.

Toisaalta mitä konkreettisia hyötyjä niin pienellä toiminnalla firman kautta toiminnassa olisi?
Etkös sää tässä oo vähän niinku vastannu jo itelles? :D Jos se toiminta on pienimuotoista ja kuvion haluaa pitää yksinkertaisena, on tuo toiminimi varmaan ihan passeli yhtiömuoto.

Vai mitä sää sillä yhtiömuodon vaihdoksella oisit hakemassa? Siinäkin on sitten oma jumppansa, jos toiminimellä harjoitettu liiketoiminta siirtyy osakeyhtiölle.

muoks. tai en oo varma, miten toi siirto ois fiksuinta edes tehdä.. kannattaa kysyä tilitoimistolta. Ts. lakkautettaisiinko toiminimi ja osakeyhtiö aloittaa puhtaalta pöydältä vai siirtyisikö aiempi toiminta osakeyhtiölle. Ei riitä nyt muisti eikä ymmärryskään, mitä kaikkea tuossa pitäs huomioida.

Kahvi ja sitten

1606637515652.webp

Etkös sää tässä oo vähän niinku vastannu jo itelles? :D Jos se toiminta on pienimuotoista ja kuvion haluaa pitää yksinkertaisena, on tuo toiminimi varmaan ihan passeli yhtiömuoto.

Vai mitä sää sillä yhtiömuodon vaihdoksella oisit hakemassa? Siinäkin on sitten oma jumppansa, jos toiminimellä harjoitettu liiketoiminta siirtyy osakeyhtiölle.

muoks. tai en oo varma, miten toi siirto ois fiksuinta edes tehdä.. kannattaa kysyä tilitoimistolta. Ts. lakkautettaisiinko toiminimi ja osakeyhtiö aloittaa puhtaalta pöydältä vai siirtyisikö aiempi toiminta osakeyhtiölle. Ei riitä nyt muisti eikä ymmärryskään, mitä kaikkea tuossa pitäs huomioida.
Itse kaduin katkerasti kun aikanaan oli toiminimi, nevö ägen. Sitten kun oli kiinteää omaisuutta firmalla niin olisi ollut projekti saada muutettua Oy:ksi.
Mutta joo jos on pientä toimintaa niin tmi varmaankin järkevin.

Vai mitä sää sillä yhtiömuodon vaihdoksella oisit hakemassa?
Lisää rahaa tietenkin.

e: nythän olen itsenäinen ammatinharjoittaja persettä myydessä, saan fyrkkaa tilille, maksan ennakkoverot ja yel-vakuutuksen ja siinä se, simppeliä

Viimeksi muokattu:
on tullu laihduttua senverran, ettei housut meinaa pysy jalassa niin tuli miele NormaalinEpun sanat "pakaroistani näistä" että jos yrittäis #ajankuluksi kasvattais niistä hosuntippumisenjarruttelijat kun olen raukka niin laiska etten jaksa tehdä vyöhön uutta reikää

loppuelmä on aikaa, kiire ei ole

on tullu laihduttua senverran, ettei housut meinaa pysy jalassa niin tuli miele NormaalinEpun sanat "pakaroistani näistä" että jos yrittäis #ajankuluksi kasvattais niistä hosuntippumisenjarruttelijat kun olen raukka niin laiska etten jaksa tehdä vyöhön uutta reikää
Sama täällä, mutta omistan nahkapaskan, joten uusi reikä tuli vyöhön jo. Tuota housuntippumisenjarruttelijoiden kasvattelua olen kokeillut nyt 15 viikkoa ja joka kerta bulgarialaisesta askelkyykystä saa vieläkin domssit palkinnoksi. Ihme liike.

e: nythän olen itsenäinen ammatinharjoittaja persettä myydessä, saan fyrkkaa tilille, maksan ennakkoverot ja yel-vakuutuksen ja siinä se, simppeliä
Joo ja sikäli kun lainsäädäntö ei oo muuttunut viidessä vuodessa hirveästi, niin toiminimestä sää otat vaan rahaa yksityisottona, kun on mitä ottaa. Osakeyhtiössä ei ole mitään yksityisottoja, kun osakeyhtiö on kokonaan itsenäinen juridinen entiteettinsä, jolla on ihan omat rahansa ja osakeyhtiöstä pitää aina maksaa itelleen joko palkkaa tai nostaa osinkoja. Tuo rahan nostaminen firmasta tosiaan muuttuu aika paljon tmi versus oy.

Mutta se tilitoimiston täti tai setä kertonee kyllä noista, kun buukkaa itelleen miitin.

Joo ja sikäli kun lainsäädäntö ei oo muuttunut viidessä vuodessa hirveästi, niin toiminimestä sää otat vaan rahaa yksityisottona, kun on mitä ottaa. Osakeyhtiössä ei ole mitään yksityisottoja, kun osakeyhtiö on kokonaan itsenäinen juridinen entiteettinsä, jolla on ihan omat rahansa ja osakeyhtiöstä pitää aina maksaa itelleen joko palkkaa tai nostaa osinkoja. Tuo rahan nostaminen firmasta tosiaan muuttuu aika paljon tmi versus oy.

Mutta se tilitoimiston täti tai setä kertonee kyllä noista, kun buukkaa itelleen miitin.
Kyllä, kaikki tämä on tuttua.

Se soitin, joilla ilahdutin naapureita, oli okariina. Vaikka kyllä meillä myös ukulele on, tosin se hajosi spontaanisti. En ole edes täällä uudessa kodissa uskaltanut soittaa okariinaa enää, kun naapurit jo suuttuivat miehen kotiteatterin äänistä ja laittoivat meille heippalapun. Olen itse asiassa suunnitellut että menisin soittamaan sitä okariinaa viereisen kirjaston musiikkihuoneeseen, kun siellä sellainen on.

Remonttia meillä muuten ei ole kauheasti enää tehty yli vuoteen. Paitsi nyt vaihdettiin ovia ja karmeja ja asennettiin ne tietysti vinoon jne. Pariin huoneeseen tilattiin liukuovet ja niille sentään otettiin asennus liikkeestä, oltaisiin varmaan nekin saatu vinoon muuten. Nainen liikkeessä sanoi ettei niitä voi saada vinoon mutta minä intin että kuule, kyllä me saadaan, että parempi nyt vain että tulette asentamaan ne.
Aivan, sehän se olikin. Sekoitin pahasti, vaikka aivan eri näköiset soittimet. Muistin kyllä, että joku pieni käsipilli se oli.

Mukava kuulla, että remontti edennyt ja mikä tärkeintä, elossa ollaan!

Vino ovi on hyvä, joskus. Minä asensin oman jääkaappini hieman takakenoon joskus, niin meni ovi näppärästi itse kiinni.

TJJ:lle:

Oy.
Kyselee tutuilta hyvän kirjanpitäjän pienestä virmasta, niin ei maksa maltaita.
Holvi.

Ai niin, toimialaksi liikkeenjohdon konsultointi ja kaikki laillinen liiketoiminta. Koodeja ej muista.

Kyselee tutuilta hyvän kirjanpitäjän pienestä virmasta, niin ei maksa maltaita.

Ai niin, toimialaksi liikkeenjohdon konsultointi ja kaikki laillinen liiketoiminta. Koodeja ej muista.
Eij mulla ole tuttuja. Olen kyllä yhtä kirjanpitäjää hoitanut jo 3 kertaa eri vammojen vuoksi..lasketaanko se jo tutuksi, käskin kyllä viimeistä edellisellä kerralla pysyä pois. :LOL:

Toimialaksi pyllynmyynti temppu ja tuntipalkalla ja kaikki laillinen liiketoiminta, tiätty. Rattopoika oy.

Eij mulla ole tuttuja. Olen kyllä yhtä kirjanpitäjää hoitanut jo 3 kertaa eri vammojen vuoksi..lasketaanko se jo tutuksi, käskin kyllä viimeistä edellisellä kerralla pysyä pois. :LOL:

Toimialaksi pyllynmyynti temppu ja tuntipalkalla ja kaikki laillinen liiketoiminta, tiätty. Rattopoika oy.
Riippuu varmaan vähän hoidon laadusta, mutta eiköhän se jo tutuksi alsketa. Ainahan sitä kirjanpitäjääkin voi vaihtaa, jos ei takasin hoitelu ole laadukasta.

Ei aivan saa sanamuunnosta: Rattopoika oy --> Potturaikaa oy.

Back
Ylös Bottom