Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

On se kyllä nyt ääneen sanottava: Matti Rönkä on kovempi kuin Arvi Lind

en välttämättä allekirjoita mielipidettäsi, mutta onhan Rönkä ollut Arvin eläköitymisestä lähtien selvässä piikkipaikassa

yhtä selvä piikkipaikka meterologeissa on Matti Huutosella

YoursVesa

Tämä tervehtiminen siis lähinnä mielestäni on vaan hyviä käytöstapoja, kun samassa puljussa töissä ollaan.
Jatkan valitsemallani linjalla, tutut morotan, henkilökuntaan ja asiakkaisiin kuuluvat, tuntemattomat en. Samoin kuin "siviilissä".

Ja vastaan toki morotukseen jos signaali ehtii ajoissa ylikuormittuneeseen (kävelystä/potkulautailusta/hengittämisestä) aivosoluun.

Morotatko sinä jokaisen vastaantulijan kun saavut työmaalle?

en välttämättä allekirjoita mielipidettäsi, mutta onhan Rönkä ollut Arvin eläköitymisestä lähtien selvässä piikkipaikassa

yhtä selvä piikkipaikka meterologeissa on Matti Huutosella

YoursVesa
Sanoin tarkoituksella vähän provosoivasti, minähän en Arvin aikoihin juuri uutisia kattonu. Matilla on kyllä sellanen mukavan isäntämäinen ja rento ote.

Jatkan valitsemallani linjalla, tutut morotan, henkilökuntaan ja asiakkaisiin kuuluvat, tuntemattomat en. Samoin kuin "siviilissä".

Ja vastaan toki morotukseen jos signaali ehtii ajoissa ylikuormittuneeseen (kävelystä/potkulautailusta/hengittämisestä) aivosoluun.

Morotatko sinä jokaisen vastaantulijan kun saavut työmaalle?

No en mä nyt sano, että sun tapojas tarvii muuttaa. Ihmettelen ehkä vaan sitä, että miksi se olisi ajankäytön kannalta ongelma sanoa hei.

Suurinpiirtein joo. Siis siellä työmaalla sisällä, koska työmaa. Samoin teen omalla työmaalla, kun tulee toisten yksiköiden hoitajia tai muita työntekijöitä vastaan. Kyllä mä aina tervehdin, koska mun mielestä kuuluu hyviin käytöstapoihin. Mutta toki riippuuhan se vähä myös siitä katsooko päälle vai ei. En mä nyt semmosille ala huutelemaan, jotka ei ees näe mua.

Eikä tää nyt sitä tarkota, että mä jossain ulkona alan tuntemattomia ihmisiä morjenstelemaan. Lenkkipolulla ehkä vanhempia ihmisiä, koska niistä selkeesti osa kaipaa sitä tervehtimistä. En kyllä tiä miks ne sitä kaipaa.🤔

No en mä nyt sano, että sun tapojas tarvii muuttaa. Ihmettelen ehkä vaan sitä, että miksi se olisi ajankäytön kannalta ongelma sanoa hei.
No ei se nyt oikeasti tietenkään ajankäyttö asia ole, hölömö.

Mutta olen vissiin sen verran mulkero ja epäsosiaalinen että morotan vain tutut, enkä odota "tuntemattomien työkavereiden" morottavan minuakaan, lähinnä ihmettelen "kuka tuo on ja miksi se mua morottaa, pitäskö mun tuntea se?", samalla kun örisen jotain takaisin.

e: sen olen jo huomannut että kaikki tuntee apinan, mutta apina ei ketään

Viimeksi muokattu:
No ei se nyt oikeasti tietenkään ajankäyttö asia ole, hölömö.

Mutta olen vissiin sen verran mulkero ja epäsosiaalinen että morotan vain tutut, enkä odota "tuntemattomien työkavereiden" morottavan minuakaan, lähinnä ihmettelen "kuka tuo on ja miksi se mua morottaa, pitäskö mun tuntea se?", samalla kun örisen jotain takaisin.

e: sen olen jo huomannut että kaikki tuntee apinan, mutta apina ei ketään

Joo mutta mulle pitää sitten sanoa hei eikä saa olla mulkero.

Minä taas tunnen paljon ihmisiä, mutta monikaan niistä ei tiedä tai muista kuka mä olen. Oikeastaan hyvä niin.

Minä taas tunnen paljon ihmisiä, mutta monikaan niistä ei tiedä tai muista kuka mä olen. Oikeastaan hyvä niin.
Tuohan on positiivinen juttu.

Sillä, kaikki tuntee apinan, mutta apina ei tunne ketään. Eli, tilanne hyvä, jos kaikki eivät tunnista.

Joo mutta mulle pitää sitten sanoa hei eikä saa olla mulkero.
unnamed (1).webp

(maskiaikana en välttämättä tunnista työmaalla silmistä kuin leikkurin hoitajat, heitä en tunnista ilman maskia :nolo:)

Leikkurin hoitajilla on sellaiset silmämeikit, että ne tunnistaa kilometrin päästä.

Vaatteet-päällä
Työkavereita tunnista vaatteet päällä.
Kaupassa kun tulee kun joku tulee vastaan niin hetki menee ennen kun tajuaa. Monessa paikassa kun tekee töitä niin työkavereita on niin hirmuisen paljon.

Mulla on pirun huono kasvomuisti,töissä opastin jatkuvasti uusi työntekijöitä ja ehän mä sit niitä ikinä tunnistanu ku tulivat juttelee.Kiusallista oli sit jutella ja yrittää arvata et missäköhän ollaan tavattu.

@Joxuz

Tulimuuten just mieleen että ne isot kaapelikelat joita ihmeteltiin huutokaupassa, liittyi väliaikaisten lentokenttien eli varalaskualueiden valaisuun.

@Joxuz

Tulimuuten just mieleen että ne isot kaapelikelat joita ihmeteltiin huutokaupassa, liittyi väliaikaisten lentokenttien eli varalaskualueiden valaisuun.
Vasta oli jossain kesämökki myynnissä omalla lentokentällä.
Sen ois saanut yökäyttöön noilla, enää ois puuttunut lentokone.

katso liitettä 224361

(maskiaikana en välttämättä tunnista työmaalla silmistä kuin leikkurin hoitajat, heitä en tunnista ilman maskia :nolo:)

Mää tunnistan osan ihmisistä jo niiden kävelytyylistä, että ei tartte edes naamaa nähdä. Mutta joo en mäkää kyllä nyt maskiaikana kaikkia tunnista.

Mulla on pirun huono kasvomuisti,töissä opastin jatkuvasti uusi työntekijöitä ja ehän mä sit niitä ikinä tunnistanu ku tulivat juttelee.Kiusallista oli sit jutella ja yrittää arvata et missäköhän ollaan tavattu.

Mulla taas on hyvä kasvomuisti, mut nimiä en meinaa muistaa millään.

Back
Ylös Bottom