Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Syksy on virallisesti alkanut.

Liitteet

• IMG_20201014_084257.webp
    IMG_20201014_084257.webp
    90,7 KB · Katsottu: 93
Poroerottelut alkaa.
Tänä vuonna sarvipäitä pistetään lihoiksi puolet aiemmasta vuodesta ja poroisännät ihmettelee miksei yksityiset osta poroa.
Osaatteko sanoa miksi yksityiset ei osta poroa? Minä osaan.

tuolla varmaan pääsisi alkuun

Toki. Mutta tosiaan, vähän huonosti pysyy paikoillaan, jos istuen soittelee. No hihna ehkä auttais.
Kitarassa ainakin omasta mielestä on tärkeintä se, miltä se tuntuu soittaa. Niissä on aika suuriakin eroja.

Siinä menee vain hermot jos kitara tappelee vastaan, vaikka olisi kuinka hieno.
Sitten kun saa käsiinsä kitaran mikä soittaa kuin itse itseään eikä vastustele ja mourua nuotteja epävireisesti päin vittua...Ai että.

Ja valintaan vaikuttaa vähän sekin, että mitä sillä on ajatuksissa soittaa.

Poroerottelut alkaa.
Tänä vuonna sarvipäitä pistetään lihoiksi puolet aiemmasta vuodesta ja poroisännät ihmettelee miksei yksityiset osta poroa.
Kilohinta lienee jossain kullan ja timantin välimaastossa.

Poroerottelut alkaa.
Minä en.

Hyvää tavaraa. Aion ostaa, kun tilauskupong saapuu.

Tarvis tilata pari kappalta watchia series 6. Järkeilin jos samalla tuollaiset kuulokkeet. Vai onko parempia saatavilla?

Tärkein kriteeri oli tiedoissa mainittu:
Yhteys ei katkea, liikuitpa missä tahansa. Luokan 1 Bluetooth®-teknologian ansiosta Beats Flex ‑nappikuulokkeet tarjoavat laajennetun langattoman kantaman ja vähemmän katkoksia... Applen W1-siru integroi Beats Flex ‑nappikuulokkeet saumattomasti Applen tuotteiden maailmaan. Laita vain virta päälle ja pidä niitä lähellä iPhonea tai iPadia.³ Tämän jälkeen Beats Flex ‑nappikuulokkeet ovat valmiina käyttöön kaikkien iCloudiin synkronoitujen Applen laitteiden kanssa, joten voit vaihtaa saumattomasti tuotteesta toiseen

Oon käyttäny paljon näitä applen omia lankakuulokkeita, kun kuuntelen autossa äänikirjoja ja yleensä puhun puhelut tällä. Vituttaa kun lanka aina sotkussa tai turvavyössä kiinni. Ostin aiemmin feikki airdpodit kympillä kiinasta, mutta tämä tuote oli roska koska ei yhdisty automaattisesti. (en toki muuta odottanutkaan)

Ja beatsin hinta kuitenkin 50e! Broidi kehu airpod pro:t maasta taivaisiin. Mutta 280e. Ja hänkin hukkas jo toisen napin. Beatseissa olis joku lanka jotta ei hukkais nappia.

Vai onko parempia saatavilla?
No siis.. jos minulta kysytään, niin nää kaikki vastaavat on ihan perseestä. Noilla universaalisovitteilla (eli niillä geneerisillä vaahtomuovi- tai kumituteilla) napit istuu niin löysästi tai muuten miten sattuu korvaan, että bassot karkaa ja kaikki ulkopuolinen möly kuuluu läpi. Mulla ei pysy tuommoiset tavallisesti edes päässä kunnolla.

Eli minä ostaisin kunnon BT-vastameluluurit. Jos ei ole bassoille allerginen, niin Valcot ihan jees. Jos haluaa vähän paremmat vastamelu- ja puheominaisuudet, niin sitten varmaan Bose tai Sony.

No siis.. jos minulta kysytään, niin nää kaikki vastaavat on ihan perseestä. Noilla universaalisovitteilla (eli niillä geneerisillä vaahtomuovi- tai kumituteilla) napit istuu niin löysästi tai muuten miten sattuu korvaan, että bassot karkaa ja kaikki ulkopuolinen möly kuuluu läpi. Mulla ei pysy tuommoiset tavallisesti edes päässä kunnolla.

Eli minä ostaisin kunnon BT-vastameluluurit. Jos ei ole bassoille allerginen, niin Valcot ihan jees. Jos haluaa vähän paremmat vastamelu- ja puheominaisuudet, niin sitten varmaan Bose tai Sony.

Tämän vastauksen jälkeen ei kysytä :D
En halua mitään nyrkin kokoisia pömpeleitä molempien korvien päälle. Plus halvimmillaan valcot 150e(?). Nää applen paketissa tulevat kuulokkeet on aivan loistavat, paitsi piuha sotkeutuu, mistä haluisin eroon. Basso-ominaisuudet hyödyttömät, enkä oo koskaan mennyt mölyiseen paikkaan kuuntelemaan.

edit. Siis epäilemättä kuppivastamelut paremmat mitä linkkaamani tuote.. mutta tähän tarkoitukseen riittäis vastaava tuote ja hintaluokka tuosta alaspäin.

Joskus kun olin pikkuihminen niin vanhemmat osti joidenkin kanssa kimpassa puolikkaan sian ja paloittelivat sen sitten josta pakkaseen.
Voisin kuvitella että poroa myydään niin että pakasteauto kiertää jollain aikataululla kaupunkeja joista suoramyynti? Hieman samalla tavalla kuin koiranruokaa isommissa erissä.

Tulee vakuumiin pakattuna per klimppi.

Hinta määritelty aina joka osalle erikseen. En nyt hintoja enään muista, mutta ei nyt halpa eikä kalliskaan. Lapakäristystä yleensä tilailen.
Juu, kattelinkin jo että voi näköjään ihan nettikaupasta tilailla ja tulee kylmäkuljetuksena etelään.
Noutopisteitä sitten isommissa kaupungeissa.

Hintataso näkyy olevan pikaisella kuukletuksella lähellä hirvenlihan hintaa, mikä tietysti ehkä hieman erikoista.

Mutta joka tapauksessa hyvästä lihasta kannattaa vähän maksaakin.

Valmiiksi kun on pakattukin niin ei tarvitse sitten alkaa kylppärissä akkujen tyhjennyksen jälkeen ruhoa paloittelemaan.

tällästähän mä haluaisin osata, mutta sitä päivää ej tule että hermo riittäisi opetteluun

parempi vain keskittyä polkupyöräilyyn, se on tullut opeteltua jo lapsena

View: https://www.youtube.com/watch?v=RWw4qNt8ASw

Ei etes kovin vaikealta kuulosta soittaa. Sanoisin että vuoden opettelulla on jo tarvittavat taidot tuohon kappaleeseen.

Hanki nyt vaan se kitara, siinähän on loistava harrastus #ajankuluksi.
Ei sitä aina pyöräilläkkään jaksa :barefoot:

Tämän vastauksen jälkeen ei kysytä :D
En halua mitään nyrkin kokoisia pömpeleitä molempien korvien päälle. Plus halvimmillaan valcot 150e(?). Nää applen paketissa tulevat kuulokkeet on aivan loistavat, paitsi piuha sotkeutuu, mistä haluisin eroon. Basso-ominaisuudet hyödyttömät, enkä oo koskaan mennyt mölyiseen paikkaan kuuntelemaan.

edit. Siis epäilemättä kuppivastamelut paremmat mitä linkkaamani tuote.. mutta tähän tarkoitukseen riittäis vastaava tuote ja hintaluokka tuosta alaspäin.
:D arvelinkin

Mutta noilla editin kriteereillä, niin sitten kannattanee kattoa spekseistä vehje, jossa riittää akkua ja kantamaa, eikä toisto pätki. Ja loppu ois löytää semmoiset, jotka istuu mahdollisimman hyvin omaan korvaan (mistä kukaan muu ei oikeastaan pysty sanomaan mittään).

Mulla on ollut Jaybirdin X3. Ne oli periaatteessa ihan jees, vaikka vihaan nappikuulokkeita. Noissa oli pätkimisongelmia ulkoilmassa, mutta tuosta on tullut useampikin uudempi malli, joissa tilanne voi olla parempi.

Back
Ylös Bottom