Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, yleensä vastaaviin löytyy aina joku simppeli / elegantti ratkaisu.Uskomaton mikä jumi vaan syntyi. Ei mitään tajua enään ja aivot vaan raksuttaa tyhjää. Mutta on tuo vaan hieno ratkaisu, mikä joku tehnyt. Minä pidän.
Hyvä.Nää on kyllä semmoista kamaa, ettei tarvii töissä pelätä, että joutuis tämmöisiä koodaamaan. Mutta kyllä nää varmaan semmoista algoritmista ajattelua opettaa.
Nää pari mainittua on varmaan aika perus ohjelmoinnin peruskurssin tehtäviä. Tuossa alkulukupähkinässähän tulee ihan hyvää reeniä for-luupin ja jakojäännösoperaattorin käytöstä. Fibonaccin n:nen luvun palauttava funktio taas tehdään tyypillisesti rekursiolla. Jälkimmäisen kanssa voi sitten vielä käydä läpi, miksi sellainen pari rekursiivista kutsua sisältävä funktio on suoritusajaltaan hirvittävän raskas ja miten sitä saa vähän tehokkaammaksi.Suhteellisen matemaattista kamaa. Ei siinä, jos kaavoja saisi johonki edes valmiina, mutta monessa hommassa saa ensin tutustua teoriaan, mikä helvattu edes on alkuluku tai Fibonaccin lukujono.
Näinhän se on, että ehkä pitäisi itsekin taipua helpommin googlen käyttöön. Oli meinaan aika soppa, kun esim Fibonaccin lukujonosta oli annettu alkupäästä jokunen luku ja sanottu, että jatka lukujonoa. Kyllä meinasi aivokapasiteetti loppua kesken, kun mietti miten tämä lukujono muodostuu.Nää pari mainittua on varmaan aika perus ohjelmoinnin peruskurssin tehtäviä. Tuossa alkulukupähkinässähän tulee ihan hyvää reeniä for-luupin ja jakojäännösoperaattorin käytöstä. Fibonaccin n:nen luvun palauttava funktio taas tehdään tyypillisesti rekursiolla. Jälkimmäisen kanssa voi sitten vielä käydä läpi, miksi sellainen pari rekursiivista kutsua sisältävä funktio on suoritusajaltaan hirvittävän raskas ja miten sitä saa vähän tehokkaammaksi.
Mut joo, en minäkään tosiaan viitti vastaavissa tehtävissä matikkaosuuden kanssa liikaa päätäni seinään hakata, kun ei meikäläinen matikasta tosiaan mitään enää muista. Fibonaccin lukujonon ja alkuluvun määritelmät sentään kyllä muistin :D Google vinkkaa ideasta, niin voi keskittyä sit varsinaisen koodin toteutukseen.
Mulla varmaan vähän toisin päin. Muisti kyllä pelaa, mutta tokko minä sieltä ihan nokkelimmasta päästä olen ongelmanratkaisussa. En toki mikään ihan paskakaan, mutta kyllä välillä tuntuu, että vois olla vähän nohevampikin.Sen on myös pitkälti oppinut, että oma pää taipuu kyllä moneen, mutta sen muisti on lyhyt. Muutama kuukausi käyttämättä ja kaikki kuulostaa uudelta.
Onhan sitä fiksumpiakin, jotka oppivat nopeammin kuin itse. Eli myös itse voisi olla nohevampi, mutta sille ei taida mahtaa mitään. Onneksi siitä selviää käyttämällä enemmän vain aikaa.Mulla varmaan vähän toisin päin. Muisti kyllä pelaa, mutta tokko minä sieltä ihan nokkelimmasta päästä olen ongelmanratkaisussa. En toki mikään ihan paskakaan, mutta kyllä välillä tuntuu, että vois olla vähän nohevampikin.
www.instagram.com
Juuh, näinpä.Onneksi siitä selviää käyttämällä enemmän vain aikaa.
Vois varmistaa Suomen voiton veikkaamalla Bulgarian voittoa.Sois tänäpänä Suomi Bulgaria stadikalla
Hyvää syntymäpäivääJåå, kiitos.
Tuliko Ranskan avoimet valtakunnan verkosta?TV2 kohtuu tasoista tennistä. En olekkaan pitkään aikaan katsonut ko. lajia.