Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minä en kyllä ehkä kestäisi, jos kumppani haluaisi katsoa jotain temppareita tai salkkareita niin, että minunkin pitäisi niitä kuunnella. En tokikaan asiasta jatkuvasti huomauttelisi, koska jokainen saa tietysti tykätä mistä haluaa mutta en silti haluaisi itse altistua moiselle. Silloin vietettäisiin aikaa eri huoneissa tai jommalla kummalla pitäisi olla kuulokkeet päässä (tai minulla korvatulpat).

Jari-Matista ja Maisasta on julkaistu joku kirja. Tai siis rallista, mutta minua kiinnostaa Maisuli. On kuulemma tirauttanut parit kyyneleet, jos rahaa ei ole tullut tarpeeksi. Tehokasta.

Meillä ollut tuollainen mylly joulusta asti. Joka päivä käytössä ja on kyllä ollut ihan hyvä. On se vaan itse jauhettu kahvi parempaa. Ainakin jos ostaa mahdollisimman tuoreita papuja.

Sille vielä kaveriksi Harion pannu ja suppilo. Niin ja tietysti vedenkeitin mistä pystyy valitsemaan veden lämpötilan.

Jos maitoa käyttää niin ehdottomasti Arlan Cafe-maitoa.

Sitten saakin jo melko paljon parempaa kahvia kuin jokin moccamasterilla keitetty juhlamokka.
Minä kyllä keittelen kahvit melkein yksinomaan tuolla Moccamasterilla :D On mulla aeropress:kin kaapissa, mutta ei oikein toimi itelle, varsinkaan arkisin, kun kahvia pitää saada säännöllisesti ja suht paljon, että koneisto herää / pysyy käynnissä.

Ja joo, toi Arlan Cafe-maito on kyllä varsin hyvä kahvimaito. Toimii myös valkovenäläisissä oivasti :D En tiedä tuleeko sen maku lähinnä rasvasta, enkä tiedä oisko eroa perus punaiseen maitoon hirveästi, mutta kyllä tota vois ostaa, jos ois tossa lähikaupassa säännöllisesti. Nyt menee ykkösmaidolla, kun sitä tulee juotua ja käytettyä muuten yksinomaan.

Nyt ois ohjelmassa pyykinpesukoneen asennus.
Siinä on muuten sellainen homma että ellei se heti suju eli välikappaleet osu kohdalleen niin ramppauttaa useemman kerran nippeliostoksilla.
Tuli helvetin kallis olkkarin lamppukin, kiinnikkeiden reiät ei osu kohdalleen niin oli pakko käydä ostamassa satasen metalliporanteräsarja. Töissä on miljoon erilaista poranterää, yhdessä laatikossa sekaisin niin aattelin että nyt on sitten kotona puuhasteluun laatua kun merkkisarjat niin kivelle kuin metallille.

Jari-Matista ja Maisasta on julkaistu joku kirja. Tai siis rallista, mutta minua kiinnostaa Maisuli. On kuulemma tirauttanut parit kyyneleet, jos rahaa ei ole tullut tarpeeksi. Tehokasta.

En jaksanut juttua lukea, mutta jo tuo lähipiirin kommentti kertoo kaiken tarvittavan.
Muuta selitystä en keksi kuin että jm:ltä on jääny laittamatta valot päälle. Toisaalta tuntuu että jos ajaa rallia ämäm-tasolla, ei voi ihan idiootti olla. En tiijä saatana.
Sano sinä @gonzaless kun oot niitä koulujakin käyny.

Minä kyllä keittelen kahvit melkein yksinomaan tuolla Moccamasterilla :D On mulla aeropress:kin kaapissa, mutta ei oikein toimi itelle, varsinkaan arkisin, kun kahvia pitää saada säännöllisesti ja suht paljon, että koneisto herää / pysyy käynnissä.

Ja joo, toi Arlan Cafe-maito on kyllä varsin hyvä kahvimaito. Toimii myös valkovenäläisissä oivasti :D En tiedä tuleeko sen maku lähinnä rasvasta, enkä tiedä oisko eroa perus punaiseen maitoon hirveästi, mutta kyllä tota vois ostaa, jos ois tossa lähikaupassa säännöllisesti. Nyt menee ykkösmaidolla, kun sitä tulee juotua ja käytettyä muuten yksinomaan.

Varmaan rasvasta, mutta valion vastaava ei ole yhtä hyvää. Eikä kyllä punainenkaan. Tuolla Harion pannu+suppilo yhdistelmällä keittää helposti isomman määrän kerralla. Moccamasterissa aina sama veden lämpötila niin ei saa monestakaan kahvista parasta makua irti. Aeropress on tosiaan vähän huono jos pitää vaikka kolme kuppia tehdä. Saahan silläkin isomman satsin kun laittaa enempi kahvia ja laimentaa vedellä. Vähän vaan työlästä.

huomennahan on taas kaunakaljailta
Minä haen kuoharin tänään ja nautin lasillisen. Ehkä huomenna iltavuoron jälkeen toisen ja kolmannen.

Eilen taas läppärielämä pilasi mun illan. Monen tunnin luento ja tentti siihen päälle niin ei huvittanut poistua kotoota edes Alkoon.

Pesukone ois jo ollut asennettu mutta jengateippiä uupuu.
Haittaako jos ihan vähän vaan tiputtaa....
Noh, sitten siirrytään poraamaan kattolampun kiinnikettä ja saas nähdä kuinka kauan kestää että muistan hakea sitä teippiä.

Minä haen kuoharin tänään ja nautin lasillisen. Ehkä huomenna iltavuoron jälkeen toisen ja kolmannen.

Eilen taas läppärielämä pilasi mun illan. Monen tunnin luento ja tentti siihen päälle niin ei huvittanut poistua kotoota edes Alkoon.
Kyllä susta vielä kunnon yh-alkkis tulee!

sekin varmasti maistuisi paremmalle a-alueella? en ole testannut
olut ainakin maistuu, vaikka persu karhu

muistakaa turvavälit, viime pe a-aluella oli lisäkseni 2asiakasta+2hlökuntaa, välimatka lähimpään imiseen +10metriä

jos vaihtoehdot on yksin tai ei ollenkaan, niin kyllä sitä yksinkin tulee menetyä

aina se yksin kotonaistumisen: voittaa, sitä kuitenkin tulee harrastettua muut:illat

Ei ihan hirveästi motivoi koronatilanne Keski-Suomessa lähtemään A-alueelle. Tän kuun lopussa taitaakin tulla vuosi, kun olen alkoholiannoksen kera ravintolassa käynyt.

Taliskerin vois kyllä kaapista joku ilta korkata ja soitella rokkia. Yllättävän kova tuli tästä makkarin "pikkusetistä" Genen subilla höystettynä.

Back
Ylös Bottom