Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Söin juuri aamupalan.

Niin kauan pärjää ilman ruokaa kunnes ekan evään syö, sitten on nälkä kokoajan. Ja sitten on myös #lihavaolo. Ainut tapa hillitä geenien ruuanhimoa on välttää aamupalaa. Jos haluaisin, voisin vetää joka aamu paahtoleivät, pekonit, croissantit ja täytekakun.

Hyvän (joskin ehkä lyhyehkön) loppuelämän resepti 😅 😋

Juu. Miten yksilöä voi aharistaa ja ketuttaa? Ei yksilöllä ole mitään merkitystä eikä tarkoitusta. Yksilö mitätön paska.

Mistä tahansa yksilö poistuukin niin korvataan toisella tai jatketaan ilman.

suoritin lukiossa vain lyhyen matimatiikan, en ymmärtäny tuosta mitään

Minnuu ei vituta, eikä pahemmin aharista, koska päätin niin.
Ehkä 75% eletystä elämästäni on vituttanu tai aharistanu, mutta nyt kokeilen ajatuksen voimaa ja pyrkimystä ajattelemaan positiivisesti.
Jotkut ihmiset tekee siitä vaan välillä hemmetin hankalaa..

Pientä stressiä saattaa toisinaan pukata, mutta vitutusta harvemmin. Lopuksi moni asia kyllä järjestyy tai saa asiat järjestymään.

"se on Excelin makroilla niin helposti toteutettavissa oleva ratkaisu, että jopa minä osaan sen tehdä".

Hehe, kuulosti vähän meidän ex sihteeriltä, se oli sellasen piilovittuilun mestari just oikeassa paikassa. Eli jos rehellinen ittelles olet, niin aika hyvin lyttäsit toista alas, nostit itseäsi vaikka mukamas et ja teit sen kun mahd iso ja vaikutusvaltainen yleisö paikalla, eli julkinen nöyryytys.

Naiset. =D

E: ja täydellinen ylireaktio tottakai vastapuolella, pitäs noista nyt päästä yli parissa päivässä vaikka vähän vituttaiskin. Mut joo sellasta se naisten kesken.

Viimeksi muokattu:
suoritin lukiossa vain lyhyen matimatiikan, en ymmärtäny tuosta mitään

Immeisen elo on niin pieni, lyhyt ja merkityksetön ettei kannata murehtia.

Just kuunneltua: Bryson, historia lähes kaikesta, Harari, sapiens ihmisen lyhyt historia ja melkein kuunneltuna homo deus huomisen lyhyt historia.

Joxuz oli oikeassa, huomenna on taas viikonloppu edessä.

Menny taas tämäkin viikko ihan huomaamatta, sain sentään harjateräkset hankittua.

Hehe, kuulosti vähän meidän ex sihteeriltä, se oli sellasen piilovittuilun mestari just oikeassa paikassa. Eli jos rehellinen ittelles olet, niin aika hyvin lyttäsit toista alas, nostit itseäsi vaikka mukamas et ja teit sen kun mahd iso ja vaikutusvaltainen yleisö paikalla, eli julkinen nöyryytys.

Naiset. =D

E: ja täydellinen ylireaktio tottakai vastapuolella, pitäs noista nyt päästä yli parissa päivässä vaikka vähän vituttaiskin. Mut joo sellasta se naisten kesken.

Niin siis tätähän ei millään tavalla ollut lauseenakaan hänelle osoitettu, kun keskustelin meidän IT-puolen kanssa erään tositetyypin automaatiomahdollisuudesta. Tämä mahdollisimman iso yleisö siis käsitti neljä henkilöä samassa huoneessa, eli loukkaantujan lisäksi minä ja kaksi IT-toteutusta pohtinutta henkilöä. Aiemmin oli sivuttu FTP-siirtoja ja mitälie portteja, joista olin todennut, että oma IT-osaamiseni ja etenkin ymmärrykseni loppuu jo, joten en pysty ajattelemaan ratkaisua siltä osin itse. Lausahdus oli siten tarkoitettu lähinnä siihen toteamukseen, että sentään sen makron osaan tehdä, vaikka kaikkeen edellä olevaan olen joutunut toteamaan "öö, en tiedä".

edit. ja muutenkin, en nyt pysty pitämään kahta IT-ihmistä edes minään vaikutusvaltaisena henkilönä, anteeksi vaan teille kaikille it-arkkitehdeille. :LOL: Minun ensisijainen tehtäväni tuolloin oli prosessikehitys, joten valitettavasti oli välttämätöntä tuupata uusia asioita ja kehittyneempiä systeemejä myös kirjanpitopuolelle, jossa Excelin suurin hyötykäyttö tuntui olevan kerto- ja jakolaskussa ja kolmessa lisävärissä. Lisäksi mulla on henkilökohtainen vinouma päässä eli kiinnostus koodaamiseen, joten mieluusti sitä käytin ja käytän kyllä työssäni helpottamaan tylsää manuaalitekemistä.

Niin siis tätähän ei millään tavalla ollut lauseenakaan hänelle osoitettu, kun keskustelin meidän IT-puolen kanssa erään tositetyypin automaatiomahdollisuudesta. Tämä mahdollisimman iso yleisö siis käsitti neljä henkilöä samassa huoneessa, eli loukkaantujan lisäksi minä ja kaksi IT-toteutusta pohtinutta henkilöä. Aiemmin oli sivuttu FTP-siirtoja ja mitälie portteja, joista olin todennut, että oma IT-osaamiseni ja etenkin ymmärrykseni loppuu jo, joten en pysty ajattelemaan ratkaisua siltä osin itse. Lausahdus oli siten tarkoitettu lähinnä siihen toteamukseen, että sentään sen makron osaan tehdä, vaikka kaikkeen edellä olevaan olen joutunut toteamaan "öö, en tiedä".

No joo aika omituista siltä toiselta sitten, luulin että tää oli niinku pomon paikalla ollessa palaverissa pläjäytetty vastapalloon, kun toinen ei tiennyt ratkaisua.
I stand corrected ja sanon että syy on siinä toisessa osapuolessa.
Omalaatuisia draamoja kyllä naisvaltaisilla työpaikoilla, noita juttuja itsekin puolisolta kuulen.

🤔🤔 mitä tää ny

5E9D54B4-CD7D-4D58-A185-4F34D7B9D236.webp

Kohdattu tänään joko vakavasti persoonallisuushäiriöinen tai sitten perkeleellisen ilkeä ja paha henkilö. Tai ehkä molemmat samassa tyypissä.

Juoppodeliriumit ja psyykkiset aggressiot kestää, kun tietää syyn, mutta tuo oli jotain käsittämätöntä.

Hyvän (joskin ehkä lyhyehkön) loppuelämän resepti 😅 😋
Meni eilen taas ympyrän säteet ja halkaisijat iloisesti sekaisin.

Eli 15m pitkän linja-auton kääntösäde on luokkaa 14m. Tekee siis 28m ympyrän.

Jos iso katti pyörähtää 26m ympyrässä, säde on 13m.

Ja kun mainitsit että Sisu kääntyy 8m säteellä, sehän tekisi 16m ympyrän. Voi olla jopa mahdollista.

Back
Ylös Bottom