SKL SM striimi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto
Noniin, maailman tilanne on mitä on ja SKL on vähän hankalassa välissä kun valtio päättää elokuun lopulla vasta jatkorajoitteista. Tässä on nyt optio avata maksullinen striimi SM-kisasta maailman malliin, mutta toki tehden se hyvällä laitteistolla ja suomalaisella selostuksella. Lippuja siis myytäisiin kisaan sen mitä saa, tällä hetkellä rajoitus on 500 ihmistä, josta pitää miinustaa kisaajat, huoltajat, järjestäjät jne. Tämän lisäksi avattaisiin maksullinen striimi kisasta. Mulla on kokemusta kisojen striimaamisesta ja myös laadukas pääkamera ja linssi siihen jolla saadaan koko lineup kuvattua nätisti.

Liput SM-kisaan paikanpäälle maksaa vajaa 40 euroa, mutta mitä olisi valmis maksamaan selostetusta striiimistä? Alustana You tube.

Ehkä 5-10 € Voisin itse sijoittaa.
max 15-20€, jos sattuisi olemaan tylsä hetki yksin kotona tms. Mutta jäisi todennäköisesti katsomatta.
Mutta sama ongelma kuin kaikkien streamien kanssa, riippuu muista menoista, että tulisiko katsottua oli ilmainen tai maksullinen.

Sanoisin että 10€ olisi vielä hyvä hinta.

Jos ei mitään akuuttia ole silloin kilpailupäivänä, niin kyllä olisin valmis 10€ maksamaan, juurikin kun tietää että kun Mike tätä suunnittelee niin laatu on todellakin kohdillaan. Olisi myös mielenkiintoista tietää ketä selostajaksi tulee 🤔

Minun mielestäni striimi pitäisi olla vaikka koko koronaa ei olisi koskaan ollutkaan. Joku voi olla sitä mieltä, että syö ovelta myytävien lippujen määriä ja voi se niin pienessä määrässä tehdäkkin. Itse kuulun siihen joukkoon joka ei tule paikanpäälle kuitenkaan. Siihen striimiin voi myös myydä mainospaikkoja sponsoreille ja näyttää niitä aina silloin tällöin ilman, että se on kovinkaan häiritsevää katsojan mielestä.

Edit. Sitä hintaahan tässä kysyttiin. Koska en seuraa lajia intohimoisesti, voisi 10 euroa olla sopiva hinta.

Viimeksi muokattu:
Striimissä on hullu määrä optioita parantaa sitä katselukokemusta. Koska se tehdään samalla setupilla millä mä striimaan, niin voin ajaa vaikka katkoilla seuraavan sarjan kuvia edelliseltä vuodelta samalla kahdella kamerakuvalla lavalta ja selostajista. Sponsorien sivuilla voidaan vierailla tauolla jne jne. Meen ens ke tästä juttelemaan kun mulle tätä ehdotettiin, en ole vielä varma haluanko ottaa niskaan sitä riskiä, että google kippaa ja tube katkoo helvetisti. Sitten tottakai mä saan syyt niskaan ja kun ei tosta mitään makseta, niin saattaa olla että mä en sitä viitsi alkaa tekemään. Moderointia siellä pitää olla, koska se on aivan varmaa että kaikki vihaajat tulee tekemään kaikkensa että se striimi menee pilalle, joten siihen sitten ulkopuolinen kotoaan moderoimaan samalla kun mä kanssa katson ettei mene chatti ihan vituiksi.

Mutta katotaan nyt, onnistuessa toi olis aivan loistava lisä skeneen, joka vuosi webcast jota voidaan kehittää ja kaupallistaa saadeen kisaan entistä enemmän panostettua.

Jos vain mahdollista niin mitään chatteja tarvitte sinne. Fullscreenillä ainaki ite kattosin enkä haluais mitään Paljon viive? viestejä siihen heilumaan

Olisihan se hienoa nähdä kisoista kunnon (HD) lähetys. Olympiasta seurasin striimiä jonkin verran ja se oli kyllä ihan käsittämätöntä kuraa. Kisoista jäi kotikutoinen fiilis, vaikka onkin alan suurimpia tapahtumia. Striimi jota katsoin oli ilmainen, olisiko rahalla saanut parempaa? Samoin viimesyksyn sm kisat, näkyvyys oli täysin nolla, ei striimiä (vai oliko, ihan kuin olisin jotain pätkiä nähnyt?), ei kuvia missään, paitsi että olikos täällä jotain Miken (ottamia) kuvia?

Minusta Yle saisi televisioida kisat siinä missä muitakin sm statuksen omaavia tapahtumia. Miken businekselle Yle olisi huono asia, mutta Ylellä on vähän eritason pelit ja pensselit lähetyksen tekoon. Mike tietty peltorit päässä kisastudioon :LOL:

e: viiveellä ei niin väliä, vaikka olisi useamman minuutin, kuvanlaatu edellä

Samoin viimesyksyn sm kisat, näkyvyys oli täysin nolla

Mitä nyt minä ”reaaliajassa” someen (skl ig & fb ja pakkotoisto) laitoin niin paljon ettei olisi enempää kerennyt. Kaikki tulokset tuli asap, kuvat finaalivertailuista löytyy foorumilta, klippejä sieltä sun täältä, vapareita... IG story näyttökerrat oli kyseisenä viikonloppuna 4x normaalista. Ja Mike parin tunnin viiveellä tapahtuman päätyttyä laittoi tuhannen kuvaa live. Kahden vuoden takaa löytyy kyllä kaikki vaparit ja paljon muuta mitä voi käyttää promoamiseen niin omasta takaa kuin Miken puolesta.

Mitä nyt 1000 kuvaa Pakkotoiston galleriassa.
No joo, my bad, ehkä tuhat kuvaa on vain niin vähän, etten löytänyt:sneaky:

Just meinasin laittaa, että kertokaa nyt vielä että se livestriimikin oli.. Lähden tästä nurkkaan häpeemään. Fb on ollut pienellä käytöllä, Ig ei millään käytöllä.. Täytyy syksyllä seurata tiiviimmin

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom