Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kävin hetki sitten paikallisen yliopistollisen sairaalan laboratoriossa asiakkaana. Oli hiljaista. Näytteenottajan mukaan poikkeuksellisen hiljaista arkipäiväksi. Myöskään käytävillä ei hortoillut tavanomaista määrä eksyneitä siviilejä, hyvä.

Sen sijaan lähiapteekki pullisteli seniorikansalaisia samoin kuin eilen farmaseutin mukaan. Minä ostin vain kissan kilpirauhaslääkkeet! Omilla pillereillä ei niin hätää ole.

20200317_115955.webp

Varg Vikernes myhäilee varmasti tyytyväisenä nyt. Hullu, ei ehkä ollutkaan niin hullu, valmistautuessaan tämän kaltaiseen tilanteeseen vuosia etukäteen.

Kuntit on ihan hyvä tämä 200mbit kuitu vaikka dna:lta pitikin ottaa. Nopeustesti näyttää 198mbit. Hyvin toimii skype ja teams paltsut samalla kun skidit kattoo verkkotallennuksista lastenohjelmia.
Ennen tätä oli 100mbit 4G elisalta. Joskus aamupäivällä nopeus saattoi olla jopa 20mbit. Iltaisin ja vkl 0,5-2mbit.

Ihan on hyvät havinat mobiilillakin. Saas nähä koska nää verkot alkaa kyykkäämään.

Liitteet

• demo.webp
    demo.webp
    31,2 KB · Katsottu: 116
Viimeksi muokattu:
Noin, nyt söin viikon toisen toimistolle hakemani mikroaterian.

Havainto: Omilla ruokarajoitteillani nämä pärjäävät aivan hyvin paikallisille lounaspaikkojen vaihtoehdoille, saattavat olla parempiakin.

Onko valmisruuat aina olleet ihan hyviä?
Eikä kukaan ole kertonut.

Havainto: Omilla ruokarajoitteillani nämä pärjäävät aivan hyvin paikallisille lounaspaikkojen vaihtoehdoille, saattavat olla parempiakin.
Onhan lounaspaikoissakin eroja, mutta on siinä minusta aikas iso ero, vetääkö paikan päällä tehtyä kunnon kotiruokaa vai jonkun mikrotettavan kanaviillokin. Ja lounasmestoissa saa vielä salaatit ja leivät päälle.

Nyt pitäs himassa keksiä jotain, kun oon melkein päivän salaatit syöny vain ja ainoastaan lounaalla.. ei taida pari kurkun siivua vielä täyttää päivän vihreän tarvetta..

Onhan lounaspaikoissakin eroja, mutta on siinä minusta aikas iso ero, vetääkö paikan päällä tehtyä kunnon kotiruokaa vai jonkun mikrotettavan kanaviillokin.
Nimenomaan, lounaspaikoissa on eroja. Ennen kävin joka päivä tietyssä paikassa salaatti ja/tai keittolounaalla mutta toimiston muutettua olen melkein joka päivä arpomassa, että kumpi kahdesta heikosta vaihtoehdosta on vähemmän heikko.
Kyllä tässä minun lounasrahojeni kisassa kaupan mikrotettavalla pinaattipastalla tai lohikeitolla pääsee ihan hemmetin pitkälle.

Jonkinlainen pataruoka hautumassa ja samalla putsailen pojan osia, että voi pistää pulputtamaan.

Miksiköhän olen piereskellyt jatkuvasti lauantaista lähtien?

Noin, nyt söin viikon toisen toimistolle hakemani mikroaterian.

Onko valmisruuat aina olleet ihan hyviä?
Eikä kukaan ole kertonut.

Mulla on töissä useinkin valmisateriat mukana, menin tässä tekemään yhden vuoron paikkaan jossa en hetkeen ole ollut vaistomaisesti kaupasta hain sitä valmisruokaa evääksi mitä usein tuli syötyä. Kai sitä sitten jotenkin alitajunnassa yhdisti sen ruoan siihen paikkaan.

Tottakai annoshinnaltaan ne ovat kalliimpia ja suolaa aivan törkeän paljon tietyissä ruoissa. Mutta ei sitä aina jaksa tehdä ruokaa tai vaihtoehtoisesti tee mieli puputtaa samaa ruokaa niin töissä kuin kotona.

Nimenomaan, lounaspaikoissa on eroja. Ennen kävin joka päivä tietyssä paikassa salaatti ja/tai keittolounaalla mutta toimiston muutettua olen melkein joka päivä arpomassa, että kumpi kahdesta heikosta vaihtoehdosta on vähemmän heikko.
Kyllä tässä minun lounasrahojeni kisassa kaupan mikrotettavalla pinaattipastalla tai lohikeitolla pääsee ihan hemmetin pitkälle.
Meikäläisen kokemuksella (Antell / Sodexho / mikä Agoralla yliopistolla nykyään onkaan) vähän huonompikin lounaspaikka pesee kyllä mikroateriat ja konttorilla syömisen.

Ylistöllä Ohjelmakaarella oli loistavat ruoat. Mattilanniemessä yliopistolla 90% ajasta hyvää ruokaa. Nokia-talon Sodexho on pieni pettymys, mutta sielläkin pääsääntöisesti ihan asiallista safkaa, jos tarttee siellä syödä.

Mutta nää on näitä.. jos on kovin ronkeli tai haluaa vaan olla tarkempi sen suhteen, mitä milloinkin syö, omat safkat varmaan ihan varteenotettava vaihtoehto.

muoks. liekö vaikuttaa, kun Ylistönrinteeltä alastullessa ja työnantajaa vaihtaessa loppui täysi ravintoetu, eli joutuu jo maksamaan safkasta. Rupeaa het olemaan vaatimustaso korkeammalla :D

Hain kans pari viikkoa sit uuden koneen, kun vanhaa ei olis saanu ottaa lentokoneeseen. No peruuntui sekin reissu. Ja vanha kone ei ollu kolmee viikkoa remontissa, hyvä jos meni viikko.

Reilut kolme tonnia well spent.

9D426BB5-D120-4198-8E30-6F0C3192019D.webp

Back
Ylös Bottom