Nightwish - Human. :II: Nature

Pro-Pain

Ylileveä kuljetus
Mode
Nightwish julkaisee Human. :II: Nature. nimisen levyn 10.4. Nuclear Blastin kautta.

Disc 1:
01. Music
02. Noise
03. Shoemaker
04. Harvest
05. Pan
06. How's The Heart?
07. Procession
08. Tribal
09. Endlessness

Disc 2:
01. All The Works Of Nature Which Adorn The World - Vista
02. All The Works Of Nature Which Adorn The World - The Blue
03. All The Works Of Nature Which Adorn The World - The Green
04. All The Works Of Nature Which Adorn The World - Moors
05. All The Works Of Nature Which Adorn The World - Aurorae
06. All The Works Of Nature Which Adorn The World - Quiet As The Snow
07. All The Works Of Nature Which Adorn The World - Anthropocene (incl. "Hurrian Hymn To Nikkal")
08. All The Works Of Nature Which Adorn The World - Ad Astra

On sit aivan paskaa nämä julkaistut biisit edelliseen levyyn verrattuna.
Joo ei kyllä uppoo tännekään vaikka HC nightwish-fani olenkin. Levy levyltä ''huononee''(/muuttuu suuntaan josta en pidä) mun mielestä matsku. Imaginaerum vielä uppos melko hyvin mutta Floorin aikainen tuotanto ei vaan osu.

Floor on loistava laulaja, mutta biisit on kaukana siitä mitä ne oli. En tosin osaa sanoa, että mitä sieltä puuttuu....

Ensimmäisellä kuuntelulla levy vaikutti siltä, ettei tästä varmaan mitään jää käteen, liian ”kokeellista” mun makuun. Mutta nyt parin päivän ja +20 kuuntelu kerran jälkeen paljon parempi. Mutta ei mun mielestä ole yhtä hyvä kun edellinen, joka kaikessa eeppisyydessään oli jotain käsittämätöntä. Erilainen tämä uus ainakin on.

Ensimmäisellä kuuntelulla levy vaikutti siltä, ettei tästä varmaan mitään jää käteen, liian ”kokeellista” mun makuun. Mutta nyt parin päivän ja +20 kuuntelu kerran jälkeen paljon parempi. Mutta ei mun mielestä ole yhtä hyvä kun edellinen, joka kaikessa eeppisyydessään oli jotain käsittämätöntä. Erilainen tämä uus ainakin on.

Mulla on aika lailla samat fiilikset tällä hetkellä. Eipä bändi ainakaan tee samaa levyä yhä uudelleen.

Muutaman kerran olen kuunnellut sen ykköslevyn läpi ja aluksi olin hieman pettynyt mutta nyt kokonaisuus alkaa iskeä paremmin. Muutama kappaleet vaativat enemmän kuunteluja että pääsin biisiin sisään kuten Music, Harvest ja Procession. Kun taas Pan, Tribal ja Endlessness iskivät heti tajuntaan. Shoemakerin viimeiset minuutit aiheuttivat koko kropan kylmät väreet ja kun perehtyi lyriikoihin niin kappale iskee vielä enemmän nyt.

Edelliseen levyyn pääsi kyllä sisään helpommin kuin tähän omalla kohdallani. Lisäksi levyllä ei ole yhtään pitkää eeppistä rallia kuten The Poet and The Pendulum, Ghost Love Score tai
The Greatest Show on Earth. Nuo pitkät biisit ovat aina iskeneet meikäläiseen eniten. Toki yllämainittu Shoemaker yltää parhaillaan sinne samaan tasoon. Ja Tribal olisi saanut kestää pidempään.

Miinusta siitä että Marko on vähemmän äänessä tällä levyllä. Tahtoo yhden sellaisen kiukkuisen Markovetoisen kappaleen tyyliin Master Passion Greed.

Lopullinen arvosana rakentuu pidemmän ajan kuluessa. Tällä hetkellä 8½/10

Taidat olla mielipiteesi kanssa aika yksin. :) Noise yksistään oli parempi kuin koko EFMB. Edellinen levy oli pettymys.
Ei ole Tane yksin tuota mieltä. Pidin todella paljon edellisestä, mutta tämä uusin ei saa aikaa oikein mitään fiiliksiä.

Minä en ole Nightwishia sietänyt Tarjan jälkeen, mutta mies on kova fani ja kuulemma pettyi uuteen levyyn. Piti ihan tulla tänne katsomaan mitä mieltä muut on ja ilmeisesti uusi levy ei lähtenyt monella muullakaan :LOL:

Minä en ole Nightwishia sietänyt Tarjan jälkeen, mutta mies on kova fani ja kuulemma pettyi uuteen levyyn. Piti ihan tulla tänne katsomaan mitä mieltä muut on ja ilmeisesti uusi levy ei lähtenyt monella muullakaan :LOL:

Joo jakaa varmasti mielipiteet tämä levy. Itellä se vaan edelleen kuulostaa joka kuuntelulla paremmalta. Mutta kyllä vieläkin pidän enemmän edellisestä.

Mä lopetin kanssa pitkäksi aikaa kuuntelun Tarja lähdön jälkeen. Nyt kun on kuullut Floorin laulua, niin ei enää millään pysty kuuntelemaan Tarjan ykspuoleista kylmää laulua. Niiiin paljon toivon, että tekisivät kaikki levyt Floorin laulamana uudelleen. Taitaa kyllä jäädä haaveeksi. Onneks on noi livet kuitenkin.

Back
Ylös Bottom