Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kunnankuiva

Suomessa nyt 40 koronatartuntaa, mutta Satakunnassa ei vieläkään yhtään
COVID-19-tutkimukset tulee tehdä, jos potilaalla on sairaalahoitoa vaativa hengitystieinfektio, jonka aiheuttaja on epäselvä.
Toistaiseksi saatavissa olevan tiedon mukaan koronaviruksen aiheuttama tauti on useimmissa tapauksissa lievä.
Oireita ovat kuiva yskä, lihassärky, hengenahdistus, päänsärky ja yleinen sairaudentunne aivan kuten influenssassa. Pienellä osalla saattaa olla kurkkukipua ja nuhaa, mutta ne eivät ole hallitsevia oireita. Kuumettakin tulee vain joillekin.

Niin, tuossahan lukee että Satakunnassa ei ole yhtään positiiviseksi testattua sairaalahoitoa vaativaa koronaa.
Jos on yskä, ehkä kuume, hengenahdistus ja muuten kipeä olo = ei testata. Pitää joutua sairaalaan että testattais.

Veikkaan että täälläkin koronaa on jengillä. Porista lentää suoraan lomalentoja italiaan, joista viimeisin tuli ihan hiljattain takaisin.

Noni. Siitä, Irma voi laulaa luikauttaa jotain tohon. iPhonen sanelimeen nauhotettu. Otto kaks. Ekassa ei ollu tota onnetonta bridgeä.

Siihen on syynsä, miks en tee tätä ammatikseni.

View: https://www.youtube.com/watch?v=Fr92NpEzIDc

Toihan on ihan helvetin hyvä. Olin varautunut henkisesti johonkin ukkonooa coveriin ja pieruun taustalla.
iphonen äänenlatukin yllättävän hyvä, ei häviä jollekkin halvalle mikille yhtään. Ja paljon parempi kuin mikään piezo.

Toihan on ihan helvetin hyvä. Olin varautunut henkisesti johonkin ukkonooa coveriin ja pieruun taustalla.
iphonen äänenlatukin yllättävän hyvä, ei häviä jollekkin halvalle mikille yhtään. Ja paljon parempi kuin mikään piezo.
Haha. No joo, sen verran joutuu kyllä selitteleen, että kattelin samalla kun likka hyppi sohvalla ja kyttäsin koko ajan koska se putoo sieltä. Pari virhettä kuuluu, kerran meinasin revetä nauruun kesken soittamisen (kuulen sen soitossa ite missä kohtaa). Muutenkin vähän löysää suorittamista. Löysää on muutenkin kaikki.

Mutta jos tosta lähtis vähän hinkkaan...

Mutku Marin ja Kulmuni sanoi että käsienpesulla päästään jo pitkälle. no action needed.

ja eilen hymyiltiin aastudiossa, että ei voi laittaa kouluja kiinni kun etäopetus olisi niin hankala järjestää

Haha. No joo, sen verran joutuu kyllä selitteleen, että kattelin samalla kun likka hyppi sohvalla ja kyttäsin koko ajan koska se putoo sieltä. Pari virhettä kuuluu, kerran meinasin revetä nauruun kesken soittamisen (kuulen sen soitossa ite missä kohtaa). Muutenkin vähän löysää suorittamista. Löysää on muutenkin kaikki.
Kun ei oo hirveää rutiinia nauhoitteluhommia koskien, niin menee meikäläisellä monesti niin, että kun koittaa vetää oikein skarpisti, niin kaikki menee vaan enemmän puuroksi :) Ei tuo meikäläisen tekniikka muutenkaan aivan tarkin mahdollinen ole, mutta ilman pyörivää nauhuria soitan kuitenkin suhtkoht puhtaasti.

Kun ei oo hirveää rutiinia nauhoitteluhommia koskien, niin menee meikäläisellä monesti niin, että kun koittaa vetää oikein skarpisti, niin kaikki menee vaan enemmän puuroksi :) Ei tuo meikäläisen tekniikka muutenkaan aivan tarkin mahdollinen ole, mutta ilman pyörivää nauhuria soitan kuitenkin suhtkoht puhtaasti.
Niinhän se menee. Vähän niinku golffissakin. Kuivana veto tuntuu hyvältä. Lisää pallo, niin menee pitkin vittuja.

Tä.

Uudessa Sex Tape Suomi -ohjelmassa suomalaisparit asentavat kotiinsa kamerat ja päästävät katsojan kurkistamaan seksielämäänsä. Tv:ssä nähdään uskaliasta kuvamateriaalia ja rohkeaa puhetta seksielämän haasteista.

No jopas. Juuri saimme tölsyyn uuden ylpeytemme ex on the beach suomi... ja heti perään tämä! Trailerin mukaan on kuvattu ihan munapilluun matskua.
Mukana jopa pakkislainen kun on sen verran priski herra, ettei ilman treeni-osiota moisessa kunnossa.

Aika näyttää saadaanko runkkumatskua. Vähän pelkään että on löpinää hässimisien lomassa niin ei jaksa sitä kattoa. Tod näk katson clipit jostain ylilaudalta.

Jos on yskä, ehkä kuume, hengenahdistus ja muuten kipeä olo = ei testata. Pitää joutua sairaalaan että testattais.

Veikkaan että täälläkin koronaa on jengillä. Porista lentää suoraan lomalentoja italiaan, joista viimeisin tuli ihan hiljattain takaisin.
Mulla oli sunnuntaina kuumetta, maanantaina alkoi yskittää, painaa rintaa, eilen oli vahvaa paineentunnetta rinnassa ja hengitys pihisi. Yskittää. Tänään vähän sama edelleen, ei lämpöä atm.
En tiedä minkä pöpön sain (voi olla vaikka vaan keuhkoputken tulehduskin) mutta noudatin työantajan ohjetta ja soitin ilmoitusluontoisesti työterveyteen ja vältän kontaktia työkavereiden kanssa.

Voi olla korona mutta tosiaan eihän sitä testata.

Kun terveetkin levittävät koronaa ja leviämisvaihti ja kuolleisuus on moninkertainen esim. taannoiseen sikainfluenssaan verrattuna, on minusta jo jokseenkin väsynyttä tämä yleinen asiaa koskeva vähättely mitä moni ihan tavallinen ihminen tekee.

Kun terveetkin levittävät koronaa ja leviämisvaihti ja kuolleisuus on moninkertainen esim. taannoiseen sikainfluenssaan verrattuna, on minusta jo jokseenkin väsynyttä tämä yleinen asiaa koskeva vähättely mitä moni ihan tavallinen ihminen tekee.

olen jo menettänyt toivoni opethin näkemisestä kesällä, eiköhän tuo provinssi peruuteta

mutta: ovatko pojat henkisesti valmiita lapinmatkan peruutukseen jos heeseeke jo taudin kantaja

#viidenmetrinvälit

Lähinnä tarkoitan tuolla vähättelyllä ja oireettomana tartuttamisella sitä "ei kosketa minua, valkoista miestä nämä asiat millään tavalla ugh" -asenteet, kun kuitenkin valtaosalla meistä on lähipiirissä pitkälle eläkeiässä olevia ihmisiä, joille perusflunssakin on riski.

Lähinnä tarkoitan tuolla vähättelyllä ja oireettomana tartuttamisella sitä "ei kosketa minua, valkoista miestä nämä asiat millään tavalla ugh" -asenteet, kun kuitenkin valtaosalla meistä on lähipiirissä pitkälle eläkeiässä olevia ihmisiä, joille perusflunssakin on riski.
Eikä tarvitse olla eläkeläisiä, riittää että on astmaatikkoja - niitä on kuitenkin melkein joka kolmas.

Minäkin olen lisännyt astmalääkitystä kun keuhkoissa tuntuu ja limaa erittyy - toivottavasti keuhkot tulisi kuntoon ennenkuin korona iskee täällä kotikaupungissa.

Mä rakastan laulamista ja laulan monta kertaa viikossa, treenaan myös laulamista.

Mun mielestä naisen laulaminen on pelkkää plussaa, etenkin siis jos osaa edes jotenkin siis =) Vaikka tiedän että miehetkin laulaa, miljoonissa bändeissä, niin silti pidän naisten laulamista jotenkin herkkänä ja super naisellisena, vähän kuin tanssiharrastustakin. Eräs exäni oli hyvä laulamaan ja ehkä lämpimimmät muistot hänestä on pianoa soittaessa Evanescencen laulaminen.

Voi jestas. Lihava olo jatkuu. Sairaalan pyjamatyöhoysutki kiristää. Toisaalta, jos löysää kuminauhaan niin sitte ne tippuu jalasta. Voi saatana.

Back
Ylös Bottom