Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Pitäisi kai oikeesti priorisoida omia rahoja vähän tähän hyvinvointiin ja alkaa juoksee se pari kertaa viikossa jollain hierojalla... kallista lystiä.

Hieroja on kyseisen oireen hoitoa, ala sen sijaan keskittyä syyhyn, eli miksi niska on jumissa. Jos se on säännöllistä, joku arjessasi aiheuttaa sen, ergonomia tai huono tyyny/sänky esim.

Niska pamahti niin täysin jumiin että viime yönä pisin yhtäjaksoinen uni oli noin 15min. Liikerata oman arvion mukaan 5% normaalista. Hyvin alkoi mulla paluu arkeen. Noh kohta käymään työterveydessä vaikka mitäpä ne sille niskalle siel tekis... Pitäisi kai oikeesti priorisoida omia rahoja vähän tähän hyvinvointiin ja alkaa juoksee se pari kertaa viikossa jollain hierojalla... kallista lystiä.
Mulla on varmaan 4h edestä jotain hierontalahjakortteja himassa. Meinasin hurjastella ja koittaa varata huomiselle oikein ajankin.

Lavan seudulta vetää välillä enemmän jumiin. Siihen on löytynyt ihan kohtuu toimivaksi itsehoidoksi se, kun vetää sellaisen nystyräisen hierontapallon kanssa pötkölleen pallo selän alla ja makaa jonkun 20min vähän paikkaa vaihdellen. Yleensä lähtee pahin jumitus jo ihan tuolla.

Musta tuntuu että pahinta mitä tein oli eilinen googletus itsehoitoon ja runnoin varmaan 20 eri konstilla kipeetä niskaa niin tänään vaan pahempi. Niskat/hartiat ei ole aina kipeenä, mutta ehkä kohtuu usein, ja varmaan isolta osin johtuu työstä, tietokoneesta ja ehkä tästä pirun kännykästä.

Kello oli 00:30 kun alkoi oikeasti väsyttämään. Kolme ja puoli tuntia meni pyöriessä ja toisinaan kännykkää selatessa.

Ei onneksi tällä viikolla ole kuin yksi työpäivä, mutta ensi viikosta alkaa taas hieman tiukempi tahti.

Niskat/hartiat ei ole aina kipeenä, mutta ehkä kohtuu usein, ja varmaan isolta osin johtuu työstä, tietokoneesta ja ehkä tästä pirun kännykästä.

Niskalankutus ja tyynyn vaihto avitti jonkun verran meikäläisen datailuniskaan.

Taktikoin ja nukuin noin 5 h, että illalla väsyttäisi ja olisi edes pieni toive saada pari tuntia nukuttua yöllä.

Kävin aamulla lenkillä. Oli ihan kivaa, osasin jopa juosta hissukseen! Sykemittari sanoi, että kahdessa kuukaudessa arvioituun coopertulokseen tullut 400 m lisää. Arvioidussa tuloksessa ei vielä kehumista. Kesällä voisi kokeilla cooperia, toinen kerta elämässä.

Paranisko vaihtamalla duunia?
Mää olen vaihtanut tässä vuosien varrella vähän laskentatavasta riippuen kolmesta viiteen kertaa koko toimialaa ja joka hommasta löytyy kyllä joku elementti, joka vituttaa :D Että kai oma kanta on se, että jos ei vituta ihan ylitsepääsemättömästi joka aamu töihin lähtiessä (tai töistä palatessa), niin ei maksa vaivaa.

Mää olen vaihtanut tässä vuosien varrella vähän laskentatavasta riippuen kolmesta viiteen kertaa koko toimialaa ja joka hommasta löytyy kyllä joku elementti, joka vituttaa :D Että kai oma kanta on se, että jos ei vituta ihan ylitsepääsemättömästi joka aamu töihin lähtiessä (tai töistä palatessa), niin ei maksa vaivaa.
Mä olin ekassa duunissa 9v. Samoja hommia, mut nousujohteisesti sentään ja ulkomaanhommia ym. Sitte vaihdoin toimialaa, sama duuni ja samat tehtävät. Meni vaikeemmaks, eli huonommaks duuni, mut palkka parani. Nyt 2v tätä takana. Vois kyllä kokeilla vaihtaa.

Uimapuku/bikiniostoksille.
Kuvia.

Ensikuussa tulisi täyteen 13 vuotta tismälleen samaa hommaa. Kolmessa eri firmassa.

200.webp

Back
Ylös Bottom