Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tytär suolasi taas saatana. Alkoi haisemaan pistävä paska. Kysyin häneltä, että pieraisiko koira. Vastas että ei, ku haju tulee tosta sun tölkistä. Juon retbullia tässä. Pitäiskö taas lopettaa :/. Skidi täyttää kohta 4v.

Urbaanilegendan mukaan enegiajuomien tauriini on peräisin härän kiveksistä.

Sattui silmiin paikallisessa fb-ryhmässä kun joku oli kokeillut kerran tyynynpäällistä sisustustyynyyn (ovh 65e/kpl) ja pyysi 40e siitä niin kuinka helvetisti jotkut ihmiset käyttää rahaa sisustamiseen? Muutenkin noi sisustustyynyt on jotain mitä en käsitä, entisessä elämässä sohvat oli niin täynnä niitä ettei sekaan ite mahtunut.
Kaiken lisäksi jossain Intiassa tehtyjä nämäkin...
Kuule olen joskus miettinyt samaa. Yleisestikin tavarashoppailusta.
Ei tarvitse kun katsoa työkavereita kun ne ostaa ainakin mun mittapuulla kalliita vaatteita lapsille, pipoistakin maksetaan helposti 40-50 euroa, puhumattakaan omista vaatteista tai sisustuksesta. En ymmärrä mistä ne repii rahat tuohon. Tai no, mun rahat menee talolainaan ja autolainaan ja auton remppoihin (kuulostaapa miehekkäältä).

Millainen projekti on korjata kuulokkeet? Mulla on headset, josta ei kuulu ääni kun sen liittää koneeseen/kännykkään.

Joku pieni juotoskynä, juotostinaa ja kutistesukkaa? Olisi ihan hauskaa muutenkin opetella korjaamaan pienelektroniikkaa, hatjoituspuhelimiakin löytyisi pari kpl.

E. Vielä yksi uuvattikysymys, voiko kolvausta harrastaa kerrostaloasunnossa.

Kuule olen joskus miettinyt samaa. Yleisestikin tavarashoppailusta.
Ei tarvitse kun katsoa työkavereita kun ne ostaa ainakin mun mittapuulla kalliita vaatteita lapsille, pipoistakin maksetaan helposti 40-50 euroa, puhumattakaan omista vaatteista tai sisustuksesta. En ymmärrä mistä ne repii rahat tuohon. Tai no, mun rahat menee talolainaan ja autolainaan ja auton remppoihin (kuulostaapa miehekkäältä).
Käytiin oman muksun kanssa etsimässä justiinkin pipoa hälle ja se itse sanoi että tää on kallis, yli 20e. On se ihan hyvä kun 10 vuotias osaa jo ymmärtää rahan arvoa.
Köyhän ei kannata halpaa ostaa ei päde ihan kaikessa ja just tuollainen lyhytikäinen sisustushömppä on ihan täyttä rahan tuhlausta. Saahan koti nätti olla ja kiva kun nainen jaksaa sisustaa mutta silti.

Sattui silmiin paikallisessa fb-ryhmässä kun joku oli kokeillut kerran tyynynpäällistä sisustustyynyyn (ovh 65e/kpl) ja pyysi 40e siitä niin kuinka helvetisti jotkut ihmiset käyttää rahaa sisustamiseen? Muutenkin noi sisustustyynyt on jotain mitä en käsitä, entisessä elämässä sohvat oli niin täynnä niitä ettei sekaan ite mahtunut.
Kaiken lisäksi jossain Intiassa tehtyjä nämäkin...

Ostin just uudet lakanat, kun teki mieli aloittaa vuosikymmen ihan uusissa pitkästä aikaa. Kaksi pussilakanaa ja kaksi tyynyliinaa = 240 euroa, tsingeling. Sorruin, kun sain sentään 20 % alennusta. Ihan se ovh 300 euroa ei kyllä olisi irronnut. #koskamävoin

Oon kyllä luopunut tuollaisista sisustustyynyhankinnoista yms. Niitä on jo kaapissa ihan tarpeeksi, eli eletään niiden mukaan vaan. :david:

Ostin just uudet lakanat, kun teki mieli aloittaa vuosikymmen ihan uusissa pitkästä aikaa. Kaksi pussilakanaa ja kaksi tyynyliinaa = 240 euroa, tsingeling. Sorruin, kun sain sentään 20 % alennusta. Ihan se ovh 300 euroa ei kyllä olisi irronnut. #koskamävoin

Oon kyllä luopunut tuollaisista sisustustyynyhankinnoista yms. Niitä on jo kaapissa ihan tarpeeksi, eli eletään niiden mukaan vaan. :david:
Nyt hyvä ihminen joku miesolento sinne lakanoihin niin saa useampi niistä nauttia...

Nyt hyvä ihminen joku miesolento sinne lakanoihin niin saa useampi niistä nauttia...

Meinaatko, että mies kieltäisi tuon hintaluokan hankinnat? 🤨 Jatkan viime vuonna tehtyä hyvää päätöstä siihen, että itse tienatuilla rahoillani ostan mitä haluan, ja muut pitäköön turpansa kiinni. Se on toiminut.

Mutta eiköhän niihin nukkuja ole.

Meinaatko, että mies kieltäisi tuon hintaluokan hankinnat? 🤨 Jatkan viime vuonna tehtyä hyvää päätöstä siihen, että itse tienatuilla rahoillani ostan mitä haluan, ja muut pitäköön turpansa kiinni. Se on toiminut.

Mutta eiköhän niihin nukkuja ole.
Ei vaan...
Sulla on nyt laadukkaat lakanat niin sun pitää hommata sinne mies laittamaan ne rullalle eli toinenkin ihminen niistä nauttimaan höpsö.

Onhan se ihan kiva jos on rahaa että sitä laittaa kiertämään. Pysyy yhteiskuntakin pystyssä.
Nyt vaan ärsyttää kun autosta menee rikki yhtä sun toista ja joutuu visalla ostamaan 260 euron latureita sun muita että pääsee töihin.

ompas hyvä vuoden aloitus, 22/23 vihreällä

Eikö sitä vanhaa laturia olisi voinut korjata?

Jos kyseessä joku vähän vanhempi auto niin tuo ratkaisu voisi hyvinkin olla mahdollinen.

Millainen projekti on korjata kuulokkeet? Mulla on headset, josta ei kuulu ääni kun sen liittää koneeseen/kännykkään.

Joku pieni juotoskynä, juotostinaa ja kutistesukkaa? Olisi ihan hauskaa muutenkin opetella korjaamaan pienelektroniikkaa, hatjoituspuhelimiakin löytyisi pari kpl.

E. Vielä yksi uuvattikysymys, voiko kolvausta harrastaa kerrostaloasunnossa.
Se on tuuripeliä kuulokkeiden korjaus. On niin pientä komponenttia, että paha voi olla sanoa mikä siellä on rikki. Hyvällä tuurilla taas löydät jonkun vian, että joku liitos on vain irti.

Mutta jos kuulokkeet ei pelaa, niin avaa ja ihmettele. Siinä sitä oppii jo vaikka ei kuntoon saakkaan.

Voi kolvailla kerrostalossa. Ei siitä paljon mitään savua nouse, kun tinailee.

Ostoksissa kyllä aina välillä herää ihmetys mihin kukakin rahaa laittaa, kunnes muistaa että ei ne omat kohteet muiden mielestä sen normaalimmalta vaikuta 😀
Kunhan riittää niin kivempihan se välillä on ostaa jotain ”isompaa”. Ennemmin itseä harmittaa kun välillä kaikki kuluu ihan olemattomaan ilman että mitään huomaa hankkineensa. Melkein mikä tahansa konkreettisempi ostos sen sijaan harvoin harmittaa :)

Sulla on nyt laadukkaat lakanat niin sun pitää hommata sinne mies laittamaan ne rullalle eli toinenkin ihminen niistä nauttimaan höpsö.

Minua vaan tässä ihmetytti se, että mistä päätelmä sille, että niistä ei jo joku muu nauttisi myös. :giggle:

Tulisi nyt iso lottovoitto niin voisi ostaa isomman kämpän. Kävely on niin pirun ikävää hommaa, mielummin vetelisin vaikka soutukoneella juutuubbia katsellen. Ei vain mahdu mihinkään semmoinen härveli.

Paitsi jos luopuisin sohvasta ja ostaisin vain oikein pramean tv-tuolin.

Eikö sitä vanhaa laturia olisi voinut korjata?

Jos kyseessä joku vähän vanhempi auto niin tuo ratkaisu voisi hyvinkin olla mahdollinen.
Enpä ymmärtänyt että sen voisi korjatakin, mutta nyt on uusi laturi. Auto on kuitenkin 2006-vuodelta.
Eiku hetkinen, nyt muistan, siitä oli se osa antanut myöten mikä pyörittää remmiä. Hihnapyöräkö sen nimi on?

Back
Ylös Bottom