Tarpeeksi proteiinia, liian vähän kaloreita

Moi! Kysymys: syön kohtuu hyvin ja terveellisesti, noin saman verran mitä kulutan, mutta en pysty syömään plussakaloreille ilman pöntöllä kakomista. Proteiinia syön päivässä päälle 2g per painokilo joista n. puolet tulee lisäravinteista. Haittaako tämä? Paino nousee suhteellisen hitaasti mutta voimaa tulee suhteessa hyvin.

Paino saakin nousta hitaasti, koska lihas kasvaa hitaasti. Turhaan sitä ylimääräistä rasvaa on kerryttää

Paljonko päälle 2g/painokilo tulee proteiinia? Sekin voi vaikuttaa ruokahaluun, jos proteiinia tulee todella runsaasti. Tuo 2g on aika hyvä luku mihin tähdätä. Lasketko/punnitsetko ruokailusi? Syö sellaisia ruokia, mitkä uppoaa hyvin ja maistuu. Lisäksi erilaiset smoothiet on helppo tapa lisätä kaloreita, koska juoda yleensä pystyy vaikkei syöminen enää sujuisi.

Moi! Kysymys: syön kohtuu hyvin ja terveellisesti, noin saman verran mitä kulutan, mutta en pysty syömään plussakaloreille ilman pöntöllä kakomista. Proteiinia syön päivässä päälle 2g per painokilo joista n. puolet tulee lisäravinteista. Haittaako tämä? Paino nousee suhteellisen hitaasti mutta voimaa tulee suhteessa hyvin.
Tuohan on juuri optimaallinen tilanne että voimaa tulee mutta paino nousee hitaasti.

Paino saakin nousta hitaasti, koska lihas kasvaa hitaasti. Turhaan sitä ylimääräistä rasvaa on kerryttää

Paljonko päälle 2g/painokilo tulee proteiinia? Sekin voi vaikuttaa ruokahaluun, jos proteiinia tulee todella runsaasti. Tuo 2g on aika hyvä luku mihin tähdätä. Lasketko/punnitsetko ruokailusi? Syö sellaisia ruokia, mitkä uppoaa hyvin ja maistuu. Lisäksi erilaiset smoothiet on helppo tapa lisätä kaloreita, koska juoda yleensä pystyy vaikkei syöminen enää sujuisi.

Proteiinia tulee n. 2.3g/kg. Muita ravintoarvoja en laske. Ylimääräistä minulle ei kerry kovinkaan helposti joten onko esim. suklaan syöminen kuinka kannattavaa? Smoothiet pitää kyllä laittaa testiin.

Proteiinia tulee n. 2.3g/kg. Muita ravintoarvoja en laske. Ylimääräistä minulle ei kerry kovinkaan helposti joten onko esim. suklaan syöminen kuinka kannattavaa? Smoothiet pitää kyllä laittaa testiin.
Maitosuklaan syöminen on kannattavaa, jos tykkää suklaasta ja haluaa herkutella. Ravitsemuksellisesti se ei ole kauhean perusteltua, paitsi ehkä oikein tumma suklaa millä on joitain hyviä ominaisuuksia, mutta sekään ei kaloreiden kankintaan ole ehkä käytännöllisin vaihtoehto.

Muitakin makroja voi olla hyvä seurata. Voi helpottaa ruokamäärien kasvatusta hiljalleen, kun ei tarvi summissa ahtaa.

Smoothiet on helppoja, kun niihin saa sisällöksi ja mauksi käytännössä ihan mitä vaan.

Kuten ylempänä sanottiin, jos paino nousee hitaasti ja voimat ja tulokset kasvaa, on tilanteesi hyvä. Älä turhaa stressaa.

Hyvillä rasvoilla saa helpoiten kaloreita. Voit ottaa huoletta joka aterian päälle ruokalusikallisen jotain öljyä. Itsellä myös huono ruokahalu niin rasva toimii hyvänä kalori lisänä.

Puuroa ei jaksa kukaan syödä. Itse ratkaisin ongelman kaura-banaani-mustikkakakulla. Voin postata respan pyydettäessä. Itse olen korvannut sillä kaiken ns. roskan. Kakun kaloritiheyttä on helppo säätää aika paljonkin pähkinävoin määrää säätämällä.

Puuroa ei jaksa kukaan syödä. Itse ratkaisin ongelman kaura-banaani-mustikkakakulla. Voin postata respan pyydettäessä. Itse olen korvannut sillä kaiken ns. roskan. Kakun kaloritiheyttä on helppo säätää aika paljonkin pähkinävoin määrää säätämällä.

No laitahan ihmeessä resepti näköisälle.

Anna mennä vaan suklaata tai jotain muita energiatiheitä herkkuja, jos muuten ei saa tarpeeksi energiaa. Kyllä mullakin bulkatessa on vaikeaa ahmia pelkästään niitä "terveellisiä" ruokia niin paljon, että paino nousisi tarpeeksi.

Ja ihan turha murehtia jostain sokerin "myrkyllisyydestä" tai muusta hölynpölystä. Kohtuudella kun vedät noita herkkuja, niin ei mitään ongelmaa.

Jos olet laskenut jo noin tarkasti proteiinin määrän niin eihän tuossa olisi iso homma laskea rasvaa/hiilaria?

No laitahan ihmeessä resepti näköisälle.

270g kaurahiutaleita
80g blenderillä jauhettuja kaurahiutaleita
50g herajauhetta
2tl leivinjauhetta

3 banaania
2 munaa
50g pähkinävoita (manteli, maapähkinä)
4dl vettä
2tl makeutusainetta (neste) tai muuta joka vastaa n. 80g siirappia
1tl vaniljauutetta

200g pakastemustikoita

Kuivat aineet ja märät aineet eri kipoissa sekaisin, sen jälkeen yhteen ja mustikoiden lisäys joukkoon ja sitten irtopohjavuokaan uuniin 45min @ 180C.

Heran voi korvata jollakin muulla proteiininlähteellä tai jättää vaikka kokonaan pois jos ei tykkää. Olen itse johtanut reseptin tubesta löytyvästä videosta. Koko satsissa on noin 2100 kaloria ja 120g prodea.

Back
Ylös Bottom